Højreom ved motorvejsudsfletning=lotteri
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-12-04 18:21

http://www.dr.dk/p4/programmer/trafik/index.asp?function=sporg&action=vis&id=693

Men må altså gerne køre højreom ca 500-1000 m før udfletningen hvis den man
passerer skal mod venstre.

Men hvordan kan man vide det?

Jesper

Fra : Leonard

Dato : 10-12-04 18:36

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> wrote:

>Men må altså gerne køre højreom ca 500-1000 m før udfletningen hvis den man
>passerer skal mod venstre.

Og du selv skal til højre.

>Men hvordan kan man vide det?

Du bliver jo nødt til at gå udfra at de ligger til venstre fordi de
vil til venstre, hvis de efter at du er kørt forbi skifter vognbane
til højre, så er det dem der placeret sig forkert.

--
Leonard

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-12-04 20:00

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
> vil til venstre, hvis de efter at du er kørt forbi skifter vognbane
> til højre, så er det dem der placeret sig forkert.

Hvilket der er mange der jo gør.

Jesper

Fra : Esben Tærsker

Dato : 10-12-04 19:07

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
>
> Men må altså gerne køre højreom ca 500-1000 m før udfletningen hvis den man

Jammen han ligger selvfølgelig kun og snøvler oppe midt på vejen hvis
han skal til venstre. Ellers lå han vel i højre spor...!?!
Hvis det senere viser sig, at han alligevel kører af til højre, er det
vel ham der har det største problem, og forhåbenligt også ham der bliver
stoppet af strisseren bag jer.

Jeg smutter konsekvent højre om og det viser sig - desværre - ofte at
det er en der alligevel skulle til højre. Jeg håber så blot det kunne
have en "opdragende effekt" så de lærer at trække ind til højre når der
er mulighed for det.

Alt ovenstående er under forudsætning af, at der er fri bane i højre spor.

/Esben

Fra : Rander

Dato : 10-12-04 23:21

Fri, 10 Dec 2004 18:20:51 +0100 brugte Jesper Nielsen 10 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>http://www.dr.dk/p4/programmer/trafik/index.asp?function=sporg&action=vis&id=693
>Men må altså gerne køre højreom ca 500-1000 m før udfletningen hvis den man
>passerer skal mod venstre.

Det står der ikke noget om - der står at så længe DU skal til højre må du
godt. I sådan nogle udfletninger er der jo typisk to spor i hver retning...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Kærlighed er som mæslinger:
Jo senere man bliver ramt, desto større komplikationer. (Douglas Jerold)

Fra : Leonard

Dato : 10-12-04 23:48

Rander <lrNOSPAM@rander.dk> wrote:

>I sådan nogle udfletninger er der jo typisk to spor i hver retning...

I mange af dem jeg ser er der 3 spor hen til udfletningen, hvor det
midterste spor bliver til 2 spor, et i hver retning.

--
Leonard

Fra : Rander

Dato : 10-12-04 23:58

Fri, 10 Dec 2004 23:48:03 +0100 brugte Leonard 10 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

>I mange af dem jeg ser er der 3 spor hen til udfletningen, hvor det
>midterste spor bliver til 2 spor, et i hver retning.

Ja, det var sådan set også det jeg mente. Men det ændrer stadig ikke på at
der ikke står noget i citatet om at man først skal finde ud af hvilken vej
bilen man passerer skal...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Arbejde udvider sig, indtil det udfylder den tid, der er til rådighed. (C. Northcote Parkinson)

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 11-12-04 02:09

> Ja, det var sådan set også det jeg mente. Men det ændrer stadig ikke på at
> der ikke står noget i citatet om at man først skal finde ud af hvilken vej
> bilen man passerer skal...

Da man SKAL holde til højre når man kører i bil (undtagen når man skal
overhale eller dreje til venstre), må man gå ud fra at den som har placeret
sig i midtersporet skal til venstre ved udfletningen. Derfor bliver det en
forbikørsel højre om, MEDMINDRE man selv skifter bane ind foran og selv
kører til venstre ved udfletningen.

Mvh

Emil

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 11-12-04 10:58

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Da man SKAL holde til højre når man kører i bil (undtagen når man skal
> overhale eller dreje til venstre)

Jeg lærte nu noget andet! Skal man til højre eller lige ud, hold til højre.
Skal man til venstre, hold til venstre...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-12-04 11:12

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> skrev :

>Jeg lærte nu noget andet! Skal man til højre eller lige ud, hold til højre.
>Skal man til venstre, hold til venstre...

Så bliver det svært for dem i midtersporte, når vejen deler sig ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-12-04 12:15

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> skrev i en meddelelse
> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg lærte nu noget andet! Skal man til højre eller lige ud, hold til
højre.
> Skal man til venstre, hold til venstre...

Præcis. Hvis der er tre spor, skal du placere dig i midterbanen, hvis du
skal til venstre. Så holder du også til venstre! Der er jo ingen grund til
at vælge tredje spor, hvis spor to er ledigt.

MVH
Kent Glerup