Dansker i tysk bil?
Fra : Martin Sand.

Dato : 10-12-04 09:34

Min genbo har de seneste 4-5 uger kørt rundt i en bil på tyske nummerplader.
Kun den bagerste nr.plade er på bilen, og den sidder ikke i nr.pladeholderen
men i bagruden, af en eller anden grund. Han er dansk og har boet på
adressen længe. En anden beboer på vejen som jeg har talt med, har skrevet
en mail til politiet, men det har åbenbart ikke haft deres interesse, da han
stadig kører rundt i den.
Hvis det er lovligt, så vil jeg da også til Tyskland og hente en billig bil.
Men det er det vel næppe? Og hvad med forsikring hvis han kører ind i
andre/kører folk ned?

MVH Martin

Fra : Brian S Jensen

Dato : 10-12-04 09:54

"Martin Sand." <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
bil.
> Men det er det vel næppe? Og hvad med forsikring hvis han kører ind i

Hvorfor ikke bare spørge manden ?? Det kan jo være at der er en
ganske god forklaring

Janteloven længe leve !

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 10:48

Jeg fatter efterhånden ikke dansk mentalitet længere, janteloven skal satme
bruges til at slå andre i hovedet med hvad ??
Skide stikkere hvad fanden skal i absolut blande jer for lad dog manden
køre, det kunne jo være at hans adresse er i tyskland.
Esben

Fra : Elbarto

Dato : 10-12-04 12:25

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skide stikkere hvad fanden skal i absolut blande jer for lad dog manden
> køre, det kunne jo være at hans adresse er i tyskland.

FAtter heller ikek at folk får ondt i røven de kan jo bare selv skaffe
dem en dyt på tyskeplader

Ved i iøvrigt hvad der sker med en stikker hvis vi snakker inde i spjældet
Asso han skal ihvertfald ikke regne med at have en tisser mere. Tænk over
den inden man melder sådan en han kunne jo være rocker eller noget

At melde en sprit billist er noget andet

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Lars

Dato : 10-12-04 13:02

Hejsa,

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message

> [...]
> den inden man melder sådan en han kunne jo være rocker eller noget
>
> At melde en sprit billist er noget andet

Hvad så hvis det er en rocker der kører spritkørsel?

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 14:02

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

| FAtter heller ikek at folk får ondt i røven de kan jo bare selv skaffe
| dem en dyt på tyskeplader

Dvs. du syntes tyveri&hærværk af/på offentlig, dvs vi alles, ejendom, er i
orden?. Hvem tror du betaler regningen, når nogen forsøger at slippe?.

| Asso han skal ihvertfald ikke regne med at have en tisser mere. Tænk over
| den inden man melder sådan en han kunne jo være rocker eller noget

Det lyder som en trussel, du støtter selvtægt?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-12-04 15:08

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> Dvs. du syntes tyveri&hærværk af/på offentlig, dvs vi alles, ejendom, er i
> orden?. Hvem tror du betaler regningen, når nogen forsøger at slippe?.

Hvad er det lige du mener der er blevet stjålet her?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jakob H

Dato : 10-12-04 10:26

Tæv din nabo og slå dit hovede ind i en mur til du har glemt hvad janteloven
er.

- Jakob

Fra : Lars

Dato : 10-12-04 10:49

Hejsa,

"Martin Sand." <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
> bil. Men det er det vel næppe? Og hvad med forsikring hvis han kører ind i

Gab-gab.. Hvad med lige at spørge manden først? Der kunne jo være tusind
gode grunde!

Når det er sagt så er det ulovligt at køre bil på ikke-danske nummerplader
når du har fast bopæl i landet. Eneste undtagelse er vist, at hvis bilens
ejer ikke bor i Danmark må du godt så længe bilens ejer er med på turen.

** Lars - der bor i Sverige og kører svensk bil i Danmark fordi jeg arbejder
her. Som andre her i øjeblikket blev jeg stoppet af en MC-betjent her til
morgen, hans eneste formål var så vidt jeg kunne bedømme at checke om jeg nu
VIRKELIG bor i Sverige når jeg kan driste mig til at føre mit
ikke-afgiftsbelagte køretøj ind i kongeriget.... Nuvel, han udfører jo bare
sit job - så han fik høflige svar på sine spørgsmål og det var så det.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 10-12-04 11:26

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse

> Gab-gab.. Hvad med lige at spørge manden først? Der kunne jo være tusind
> gode grunde!

Lige præcis - men det kræver nosser, og hvis man ikke har det, så
skal man holde sin k*ft !

Det dér andet luskefis-stikkeri - det er kun for småbørn og tøsedrenge

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-12-04 13:52

On Fri, 10 Dec 2004 11:25:37 +0100, Brian S Jensen wrote:

> Lige præcis - men det kræver nosser, og hvis man ikke har det, så skal
> man holde sin k*ft !

Jeg ville da bare snakke med genboen om vind og vejr og så stille og
roligt komme ind på .. "hvae.. hvorfor faen tuller du rundt i en
prøjserøse??".

> Det dér andet luskefis-stikkeri - det er kun for småbørn og tøsedrenge

Jep og lige til at skabe splid mellem naboerne.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 11:38

"Martin Sand." <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse En anden
beboer på vejen som jeg har talt
med, har skrevet
| en mail til politiet, men det har åbenbart ikke haft deres interesse,

De er nok fløjtende ligeglade, det er nærmere Told&Skat som er interesseret.
Så ind til de beder politiet om at skride ind, prioritere politiet andet
højere.

Og hvad med forsikring hvis han kører ind i
| andre/kører folk ned?

Jeg tror at den også skal have en ansvarsforsikring i D. for at have plader
på, men nærmere om dækningsgraden ved jeg ikke :(. Som det er fremlagt her,
er der ingen tvivl om at juridisk, er det ikke lovligt det han har gang i,
jeg formoder den i perioden ikke har været uden for DK.?.

Fra : martin

Dato : 10-12-04 11:51

> [...]
bil.
> Men det er det vel næppe? Og hvad med forsikring hvis han kører ind i

Du skal bare henvende dig til told og skat,
det er dem der tager sig af den slags....

Og til alle jer andre, så har det jo intet med jantelov at gøre. dette er
skatte svindel

her er vel ingen der syntes at folk som Riskjær, Thorsen og Brixtofte. har
handlet
fornuftigt. og det de har svindlet sig til, skal de bare beholde..

det her er ikke om Martin Sands holdning til janteloven. men folks
dobbelt-moral.

Martin

Fra : Brian S Jensen

Dato : 10-12-04 12:04

"martin" <martin@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fornuftigt. og det de har svindlet sig til, skal de bare beholde..
>
> det her er ikke om Martin Sands holdning til janteloven. men folks

Hej Martin

Og hvor er det nu lige at du ved fra at det ER skattesvindel ???

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-12-04 12:04

> [...]
> fornuftigt. og det de har svindlet sig til, skal de bare beholde..
>
> det her er ikke om Martin Sands holdning til janteloven. men folks

Hvem siger det er skattesvindel fordi han har lånt en bil i en uge??
Måske hans egen er brudt sammen i tyskland og det er en lånebil?

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 13:11

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse

| Hvem siger det er skattesvindel fordi han har lånt en bil i en uge??
| Måske hans egen er brudt sammen i tyskland og det er en lånebil?

Uanset hvordan han er kommet til den, må en dansker m. bopæl i DK., ikke
køre i en udenlands indreg. bil i DK., jo direkte fra grænsen og til
bopælen visaversa. Skattesvindel er det ikke, men det lyder som om det har
stået på et stykke tid, så nærmere afgiftsundragelse.
Jeg har respekt for dem som synes at cost/benefit i DK. er forkert, og
flytter teltpælene, men dem som bliver og laver altmuligt fiksfaks for at
tørre regningen af på andre, de skal ikke komme "sovende" til det. Læs; dem
er der ingen fredningstid på.

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-12-04 11:53

> [...]
skrevet
> en mail til politiet, men det har åbenbart ikke haft deres interesse, da

Janteloven længe leve. 3*hurra!

Føj for helved.

> Hvis det er lovligt, så vil jeg da også til Tyskland og hente en billig
bil.
> Men det er det vel næppe? Og hvad med forsikring hvis han kører ind i
> andre/kører folk ned?

Ansvar er også lovpligtig på tysk indregistrede biler

Fra : Verner Johnsen

Dato : 10-12-04 12:08

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse

> Janteloven længe leve. 3*hurra!
>
> Føj for helved.

Hvad har det med janteloven at gøre ?

http://www.kafka.dk/2002/jantelov.htm

Hvorfor er det så forfærdeligt, at folk stilles
til ansvar for de ulovligheder de begår ?

Men OK, man burde spørge naboen først.

Verner

Fra : Nils

Dato : 10-12-04 12:21

On Fri, 10 Dec 2004 11:52:34 +0100, "Søren Christensen"
<master.klio@hotpower.dk> wrote:

>"Martin Sand." <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Det var da en utrolig mangel på moral, så mange herinde udviser, det
har intet med jantelv eller noget andet at gøre i den retning.

Hvis vedkommende gør noget ulovligt er det da klart, ja nærmest en
selvfølge at han skal meldes, at alt lige ville jo være som en ren
bananrepublik, hvor lovløsheden og anarkien hersker.

De herrer som brokker sig, går vel også ind for sort arbejde,
skattefusk, dagpengefusk, smugleri, skriver lidt ekstra på
forsikringsangivelsen mm, alt sammen noget som åbenbart er danskernes
yndlingsbeskæftigelse.

Så hatten af for dem som anmelder den slags.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 10-12-04 12:25

"Nils" <ikkehahah@mail.com> skrev i en meddelelse
..

> Så hatten af for dem som anmelder den slags.

På sin vis, ja - men man bør da lige sikre sig at der virkelig ER tale
om noget strafbart, inden man melder vedkomne - i det mindste
bare ha' en forstærket mistanke - og her er det altså ikke nok, at
man bare ser en dansker køre rundt i en tysk indregistret bil.

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-12-04 12:29

> [...]
> yndlingsbeskæftigelse.
>
> Så hatten af for dem som anmelder den slags.

Og igen du og hans nabo aner ikke en skid om hvorfor han har kørt i den bil
i en periode...

Der kunne være en forklaring som intet har med skattesvindel at gøre.

Nej heller være et stikkersvin inden man har undersøgt sagen!

Venligst

Fra : Madsen

Dato : 10-12-04 12:45

> Der kunne være en forklaring som intet har med skattesvindel at gøre.
>
> Nej heller være et stikkersvin inden man har undersøgt sagen!

De er jo ikke stikkersvin, hvis manden har rent mel i posen. Hvis ikke han
har noget at skjule, så er det jo anmelderen der har et problem. Af hensyn
til sig selv og sit naboskab bør man nok overveje, hvem man anmelder og
hvorfor.

Jacob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-12-04 13:55

On Fri, 10 Dec 2004 12:20:53 +0100, Nils wrote:

> Det var da en utrolig mangel på moral, så mange herinde udviser, det har
> intet med jantelv eller noget andet at gøre i den retning.

Det har ALT med janteloven at gøre...

De har jo ikke engang spurgt manden men bare haft ondt i røven og meldt
til højre og venstre.

Hold kæft mand hvis min nabo gjorde sådan noget ved mig og jeg
vitterligt havde rent mel i posen og han IKKE havde snakket med mig
først...så hakkede spætten edermame!

> Hvis vedkommende gør noget ulovligt er det da klart, ja nærmest en
> selvfølge at han skal meldes, at alt lige ville jo være som en ren
> bananrepublik, hvor lovløsheden og anarkien hersker.

Og hvem er det lige der siger han gør noget ulovligt? Næh et par naboer
har fået ondt i røven og anmelder ham for noget de ikke aner om han har
gjort.

> Så hatten af for dem som anmelder den slags.

Nej på med den igen.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 14:12

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse

| Hold kæft mand hvis min nabo gjorde sådan noget ved mig og jeg
| vitterligt havde rent mel i posen og han IKKE havde snakket med mig
| først

Nu fornemmer jeg at de ikke er/var på talefod i forvejen ;). Jeg har også
nogen som sk.. på altogalle, er en pest for omgivelserne, de skal bare
"træde forkert" 1. gang, så "nagler" jeg dem. Så hvis de også er så frække
at køre i en "ikke-DK." bil, vil Trold&Skvat få et kald ;).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-12-04 15:01

On Fri, 10 Dec 2004 14:11:53 +0100, Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Nu fornemmer jeg at de ikke er/var på talefod i forvejen ;).

Det kan man jo komme

> [...]
> bare "træde forkert" 1. gang, så "nagler" jeg dem. Så hvis de også er
> så frække at køre i en "ikke-DK." bil, vil Trold&Skvat få et kald ;).

Det lægger jo så også "op til det" og er ikke nogen god nabo. Jeg mener
bare at man som gode naboer ikke skal melde hinanden.

Fra : Nils

Dato : 10-12-04 15:29

On Fri, 10 Dec 2004 13:54:47 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>Det har ALT med janteloven at gøre...

nope ikke for mit vedkommende..

>De har jo ikke engang spurgt manden men bare haft ondt i røven og meldt
>til højre og venstre.

Der er mange måder man kan gribe det an på, og jeg ser i princippet
ikke noget i vejen med den anvendte måde.

>Hold kæft mand hvis min nabo gjorde sådan noget ved mig og jeg
>vitterligt havde rent mel i posen og han IKKE havde snakket med mig
>først...så hakkede spætten edermame!

tja, sådan er der så meget, jeg ville bare trække på skulderne og tage
det som en oplevelse, for der er jo intet at bekymrere sig om, så
længere man har rent mel i posen.

>Og hvem er det lige der siger han gør noget ulovligt? Næh et par naboer
>har fået ondt i røven og anmelder ham for noget de ikke aner om han har
>gjort.

Som udgangspunkt, så kan jeg ikke finde nogen måder hvor på det kan
være lovligt, at som dansker bosiddende i DK at kører rundt i en tysk
indregisteret bil.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 16:03

> Som udgangspunkt, så kan jeg ikke finde nogen måder hvor på det kan
> være lovligt, at som dansker bosiddende i DK at kører rundt i en tysk
> indregisteret bil.

Næh men alligevel når jeg tænker på mine 3 fætre som både er danske og tyske
statsborgere og har haft skiftende bopæle i både dk og tyskland så......

De gang hvor de er flyttet fra tyskland til danmark har det ofte foregået i
en tysk bil inden det hele er blevet afviklet.

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-12-04 17:00

On Fri, 10 Dec 2004 15:29:13 +0100, Nils wrote:

> tja, sådan er der så meget, jeg ville bare trække på skulderne og tage
> det som en oplevelse, for der er jo intet at bekymrere sig om, så
> længere man har rent mel i posen.

Nej men tro mig.. rygter kan løbe rundt uanset om man har noget at
bekymre sig om eller ej.

Politiet har været der og nu tænker alle naboer: "Gad vide om han ikke
alligevel.... dit og dat" og "Han har nu også altid opført sig lidt
underligt"

Kan du følge mig?

> Som udgangspunkt, så kan jeg ikke finde nogen måder hvor på det kan
> være lovligt, at som dansker bosiddende i DK at kører rundt i en tysk
> indregisteret bil.

Det har jeg heller ikke påstået. Du har måske fået det af vide af
"dømte" nabo at det er sådan?

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 15:56

> [...]
> skattefusk, dagpengefusk, smugleri, skriver lidt ekstra på
> forsikringsangivelsen mm, alt sammen noget som åbenbart er danskernes

Erfaring gennem mange år har vist mig at dem der råber højst om moral ofte
selv er de største "røv"ere. Og det er lige fra politikere, politifolk,
direktører til den menige arbejdsmand.
Der er ikke mange i dette land som (med rette) kan sige sig fri for sort
arbejde, en kopi af et stykke software osv.....ingen nævnt ingen glemt.

Ikke at jeg synes det er i orden hvis det er noget der står på gennem
længere tid og der er tale om anseelige beløb......men nogen gange skal man
lige klappe hesten og starte med at feje for egen dør.

Ikke at JEG gad melde det til politiet hvis det kun lige var et par små
smutture naboen foretog, men på den anden side kan man vel dårligt klandre
nogen for at være ærlige, det er da den uærlige der skal have ørene i
maskinen og ikke omvendt (sådan håber jeg da at de fleste blev opdraget
engang). Bryder man loven så må også tage ansvaret for det.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 13:16

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse

| Janteloven længe leve. 3*hurra!
|
| Føj for helved.

Saglig kommentar, PLONK.

Fra : Torben Madsen

Dato : 10-12-04 16:52

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Saglig kommentar, PLONK.

Ja, det er sgu utroligt, så smålige nogle kan være. Sikke et stikker-samfund
det kunne blive, hvis vi alle skulle rende og melde hinanden for enhver
lille ting, som vi blot formoder kunne være i strid med loven. Og så ikke
engang have nosser i bukserne til at spørge naboen, hvordan tingene
forholder sig. Ynkeligt - virkelig ynkeligt!

mvh
Torben Madsen

Fra : Nils

Dato : 10-12-04 18:26

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> wrote in message

> Ja, det er sgu utroligt, så smålige nogle kan være.

Det har intet med smålighed at gøre, det handler som tidligere nævnt om at
gøre op med den manglende moral og gøre sin borgerpligt og anmelde de der
hvor man har mistanke om at der foregår noget der ikke tåler dagens lys.

> Sikke et stikker-samfund
> det kunne blive, hvis vi alle skulle rende og melde hinanden for enhver
> lille ting, som vi blot formoder kunne være i strid med loven.

På ingen måde, og mig rører det ikke det fjernste hvis du vælger at kalde
mig stikkersvin. Et eller andet sted, bliver vi nød til at gribe ind eller
også er vi godt på vej til at blive et land hvor lovløsheden og anarkien
hersker og det er ikke et samfund jeg ønsker mine børn skal vokse op i.

>at Og så ikke
> engang have nosser i bukserne til at spørge naboen, hvordan tingene
> forholder sig. Ynkeligt - virkelig ynkeligt!

Som sagt, der er mange måder at gøre det på, een af dem er at tage en snak
med naboen en anden er den måden som er beskrevet, personligt ville jeg da
ikke være bleg for at sende en mail til told og skat.

Fra : Torben Madsen

Dato : 10-12-04 18:37

"Nils" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> Som sagt, der er mange måder at gøre det på, een af dem er at tage en snak
> med naboen en anden er den måden som er beskrevet, personligt ville jeg da
> ikke være bleg for at sende en mail til told og skat.

Det kunne sgu blive hyggeligt, hvis vi alle skulle rende rundt og løfte
dyner hos hinanden for at se, om der skulle foregå et eller andet, der ikke
burde. Det er jo helt til grin. Som der er en, der tidligere har skrevet i
tråden, så er der vist ikke nogen, som kan sige sig 100% fri for på et eller
andet tidspunkt at have gjort et eller andet, som måske ikke helt er ifølge
reglerne.
Prøv at tænke dig, hvor mange penge det ville koste samfundet, hvis der
skulle følges op på alle latterlige anmeldelser om det ene og det andet fra
nogle personer, som åbenbart ikke har andet at give sig til end at genere
andre borgere.
Det er i hvert fald ikke sådan et stikkersamfund, som jeg ønsker at mine
børn skal vokse op i.

mvh
Torben Madsen

Fra : Nils

Dato : 10-12-04 19:04

> [...]
> >
> Det kunne sgu blive hyggeligt, hvis vi alle skulle rende rundt og løfte
> dyner hos hinanden for at se, om der skulle foregå et eller andet, der

Det er jo heller ikke det jeg skriver!
Jeg taler om det helt åbenlyse, som i ovennævnte tilfælde, der er ingne her
der taler om at løfte dyner mm.

> [...]
eller
> andet tidspunkt at have gjort et eller andet, som måske ikke helt er

Næh, men det skal da ikke på den måde udelukke dig for at kunne melde
åbenlyse ulovligheder eller..?

> [...]
fra
> nogle personer, som åbenbart ikke har andet at give sig til end at genere

???
Så du anser sort arbejde, forsikringssvindel, dagpengesvindel, smugleri, mv.
rene bagateler der ikke skal anmeldes?

Du tænker vist ikke særlig langt, tænk på alle de penge samfundet kunne
spare, sænkning af skatterne, billige forsikringer mv. hvis man satte hårdt
ind på at forfølge dens slags svindel mv.

Pengene kunne jo passende bruges på sundheds og uddannelsessektoren.

Men det er du åbenbart ikke interesseret i???

> Det er i hvert fald ikke sådan et stikkersamfund, som jeg ønsker at mine
> børn skal vokse op i.

Pjat med dig, det har intet med stikkeri at gøre, men ren borgerpligt.

Fra : Torben Madsen

Dato : 10-12-04 19:10

> [...]
>
> Men det er du åbenbart ikke interesseret i???

> Pjat med dig, det har intet med stikkeri at gøre, men ren borgerpligt.

Fordi en mand kører i en bil i en måneds tid på udenlandske plader, så tror
du at du kan redde det danske samfund ved at melde ham til T&S? Og du ved jo
ikke engang om manden rent faktisk har en fornuftig grund til at køre i
bilen. Nej, fri mig for det frelste pis - man skulle sgu tro at du var
pædagog eller noget i den stil....

mvh
Torben Madsen

Fra : Nils

Dato : 10-12-04 19:20

> Fordi en mand kører i en bil i en måneds tid på udenlandske plader, så
tror
> du at du kan redde det danske samfund ved at melde ham til T&S?

Et eller andet sted skal man jo starte, men ifølge dig skal man bare lade
stå til og vi kunne jo åbenbart også sende politi og TS på pension.

> Og du ved jo
> ikke engang om manden rent faktisk har en fornuftig grund til at køre i
> bilen.

Næh, men så har han jo intet at frygte, som sagt ville jeg selv være ret
ligeglad over sådan en anmeldelse hvis jeg viste at jeg havde rent mel i
posen.

> Nej, fri mig for det frelste pis - man skulle sgu tro at du var
> pædagog eller noget i den stil....

hehe, overhovedet ikke, det er da netop dig der udviser den slags tendenser,
bare vend ryggen til og tro på at problemerne løser sig selv.
I det mindste prøver jeg på at gøre en indsats, hvor du bare vil lade stå
til, akurat som resten af venstrefløjen.

Fra : Torben Madsen

Dato : 10-12-04 19:51

> [...]
> I det mindste prøver jeg på at gøre en indsats, hvor du bare vil lade stå
> til, akurat som resten af venstrefløjen.

Se, der tager du grueligt fejl - jeg er på den anden side.
Men jeg tager stor afstand fra stikkere. Jeg selv ville blive utrolig træt
af, hvis jeg skulle til at bøvle med politi, T&S og hvor man ellers kan
melde folk for alt muligt, og det er endda selvom jeg ikke har noget at
skjule. Men at skulle bruge sin tid på sådan noget pjat fordi et eller andet
forsmået menneske har fået ondt i røven af et eller andet, som jeg har, og
som han gerne ville have eller ville kunne.

Og så tror jeg ikke at jeg har mere at tilføje til dette emne.

mvh
Torben Madsen

Fra : Fuck fjæs

Dato : 11-12-04 00:00

"Nils" <no@spam.com> wrote in message

> I det mindste prøver jeg på at gøre en indsats, hvor du bare vil lade stå
> til, akurat som resten af venstrefløjen.

Get a life og pas dig selv din narrøv !

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-12-04 15:37

Nils wrote:

> [...]
> spare, sænkning af skatterne, billige forsikringer mv. hvis man satte hårdt
> ind på at forfølge dens slags svindel mv.

Jeg "elsker" bare den tankegang. Lad os sige at man med luftfotos
undersøger hvor mange mennesker der har fået nye carporte. Man
opdager at der er kommet 10.000 nye carporte i det indeværende år.
Man laver så en sammenligning med hvor mange håndarbejdertimer der
er blevet solgt og når frem til konklussionen at kun 2000 af
carportene er blevet lavet "hvidt". Herefter siger man "Hmm, sådan
en carport plejer at koste 30.000 kroner" og når frem til
konklussionen at man er blevet snyt for skat af 8000 * 30.000 =
240 millioner kroner. Igen stopper op og tænker på, at hvis
muligheden for at få bygget "sorte" carporte ikke var til stede,
så var der måske kun blevet opført 2500 carporte i stedet for
10000..

Det er lige så gak som når antipiratgruppen seriøst mener at en 15
årig knægt nok havde brugt 800.000 på at købe plader, hvis ikke
han havde haft muligheden for at suge musikken fra nettet..

Ovenstående er ikke et forsvar af sort arbejde, men et angreb på
tankegangen at et skift fra sort til hvidt ikke ville medføre en
nedgang i produktiviteten.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Nils

Dato : 11-12-04 15:53

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
Nils wrote:

> [...]
>muligheden for at få bygget "sorte" carporte ikke var til stede,
>så var der måske kun blevet opført 2500 carporte i stedet for

ja og?
Jeg har lidt svært ved at se din pointe her...

>Ovenstående er ikke et forsvar af sort arbejde, men et angreb på
>tankegangen at et skift fra sort til hvidt ikke ville medføre en
>nedgang i produktiviteten.

Det er min påstand, at det ville det heller ikke.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-12-04 09:39

Nils wrote:

> ja og?
> Jeg har lidt svært ved at se din pointe her...

Din "tænk på alle de penge samfundet kunne spare, sænkning af
skatterne, billige forsikringer mv. hvis man satte hårdt ind på at
forfølge dens slags svindel mv." mener jeg er udtryk for
urealistisk optimisme.

> Det er min påstand, at det ville det heller ikke.

Måske misforstår jeg dig, du mener ikke at færre mennesker ville
få bygget carporte hvis de skulle betale fuld timeløn?!?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-12-04 15:24

Nils wrote:

> [...]
> også er vi godt på vej til at blive et land hvor lovløsheden og anarkien
> hersker og det er ikke et samfund jeg ønsker mine børn skal vokse op i.

Jamen så er det jo frem med målebåndet og i nattens mulm og mørke
ud og måle om genboens nye skur står langt nok fra skelpælen og
den slags, hvis man er ihærdig nok skal man sgu nok finde et eller
andet der ikke overholder en eller anden regel. Lad os allesammen
prøve at se, om ikke vi kan gøre et problem ud af noget som dybest
set ikke burde genere nogen. Føj for satan siger jeg, det er sgu
ikke et samfund jeg ønsker at deltage i..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Nils

Dato : 11-12-04 15:35

Nils wrote:

> [...]
>set ikke burde genere nogen. Føj for satan siger jeg, det er sgu
>ikke et samfund jeg ønsker at deltage i..

Du har så heller ikke forstået noget at det jeg har skrevet, prøv nu lige
een gang til at læse det igennem.
Det jeg taler om er, de helt åbenlyse ulovligheder, der hvor man ikke være
tvivl, jeg taler ikke om dyneløft og lign.

Men hvor går din grænse egentlig, er det ok at liste hjem med en lille
brandert på, eller sælge lidt hash til naboens unger, eller snyde lidt i
skat, eller..... og jeg kunne blive ved. Mener du ikke landets love skal
overholdes eller går du ind for anarki og lovløshed?

I givetfald burde du måske overveje at flytte syd eller øst på, der vil du
nok følge dig mere hjemme.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-12-04 09:31

Nils wrote:

> Du har så heller ikke forstået noget at det jeg har skrevet, prøv nu lige
> een gang til at læse det igennem.

Done, og jeg mener stadig ikke jeg har misforstået noget.

> Det jeg taler om er, de helt åbenlyse ulovligheder, der hvor man ikke være
> tvivl, jeg taler ikke om dyneløft og lign.

..og jeg taler om at passe sig selv *så længe* en ulovlighed ikke
har konsekvenser for andre end lovbryderen. Jeg kan simpelthen
ikke fatte hvad farven på hans nummerplader har af betydning for
dig. Han har valgt at køre på en måde der måske/måske ikke bringer
ham i konflikt med told&skat, men det mener jeg helt klart er et
problem han selv må ligge og rode med. Jeg kan ikke se hvordan det
kan blive dit problem.

> Men hvor går din grænse egentlig, er det ok at liste hjem med en lille
> brandert på, eller sælge lidt hash til naboens unger, eller snyde lidt i
> skat, eller..... og jeg kunne blive ved.

Liste en brandert hjem: det kan få konsekvenser for uskyldige
mennesker, det ville jeg klart stoppe.

Sælge hash: Hvis det er til voksne er jeg ligeglad, disse voksne
må være gamle nok til selv at vælge hvad de vil forurene sig selv
med. Sælges det til børn er sagen en anden, der er vi tilbage ved
den med konsekvenser for uskyldige mennesker (uskyldige as in børn
har ikke altid check på hvad det er de har gang i)..

Skattesnyd: Er en sag mellem skattesnyderen og skattevæsnet, det
behøver jeg ikke stikke snotten i.. Den der med "Jamen han stjæler
jo indirekte fra dig" køber jeg ikke.

> Mener du ikke landets love skal
> overholdes eller går du ind for anarki og lovløshed?

Anarki er for mig noget hvor alle passer sig selv, og det har jeg
det helt fint med. Lad mig gætte, dit billede af anarki er sådan
en dommedagsvision med gadekampe og voldtægter til højre og
venstre??

I mine øjne er love nogle teoretiske størrelser, defineret udfra
nogle teoretiske modeller af virkeligheden. Indimellem er teorien
og virkeligheden ude af trit med hinanden, og spørgsmålet er så om
teorien skal tilpasses virkeligheden eller om virkeligheden skal
tilpasses teorien? Jeg mener, du med dine holdninger i sagen med
de tyske plader, gør dig til talsmand for sidstnævnte. Jeg mener
førstnævnte er den rette og eneste brugbare vej frem.

--
Hygge..
Thomas

Fra : npw

Dato : 10-12-04 21:41

Hej!
Lad ham bare køre. Med den nummerpladeplacering bliver han før eller senere
stoppet af politiet, og så har han måske et forklaringsproblem
Hilsen Niels W.

Fra : Martin Sand.

Dato : 10-12-04 23:49

Sikke en diskussion det medførte! Så kom neandertalerne også frem med deres
synspunkter, og med deres karakterisiske møgbeskidte sprog blev det, om ikke
andet, moderat underholdende læsning!

Men hvis en dansk statsborger slet ikke må køre i en tysk bil, så er sagen
vel klar.
Ifølge hans eks kæreste er manden dansk statsborger og bor og arbejder i
Danmark. Men jeg tror ingen fra vejen er interesseret i at snakke med ham
mere (læs: tør), da han er blevet hentet af politiet 2 gange siden han købte
huset for et års tid siden og har voldsdomme bag sig (kilde: eks kæresten,
der sjovt nok blev træt af at blive sparket i hovedet).

Jeg har nu også undret mig over de mange skrig der kom derovre fra, fra hans
15-årige steddatter. Men hun faldt sikkert ofte over sine egne ben... Især
når hun kom haltende ud fra huset om natten kun iført trusser nede om
anklerne og helt forslået. Men nå... måske er hun bare til kinky sex. Man
skal jo ikke blande sig i andres anliggender!
Man kunne selvfølgelig gå over og spørge ham den kronragede bredskuldrede
bodybuildertype, hvad der foregår. Og om det er nødvendigt at voldtage hende
HVER weekend!
(sidste afsnit var en teaser!)

Men hvor går grænsen for hvad man bør anmelde?
Økonomisk kriminalitet er, ligesom voldskriminalitet ulovligt. Er det ikke
dobbeltmoralsk kun at ville anmelde vold, men ikke skatteunddragelse?

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 23:58

> [...]
> om ikke andet, moderat underholdende læsning!
>
> Men hvis en dansk statsborger slet ikke må køre i en tysk bil, så er sagen

Det er der intet problem i. Det er også kun et par mdr. siden jeg selv sad
bag rattet i en tysk 911'er
Men jeg fik at vide af AVIS at jeg ikke måtte køre ind i danmark i bilen kun
i tyskland og østrig........underligt med EU og "åbne grænser"

--
Tom

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-12-04 15:54

"Martin Sand." wrote:

> Men hvor går grænsen for hvad man bør anmelde?

Jeg kigger på de menneskelige aspekter. Overfald, vold og den
slags vil jeg klart blande mig i, de menneskelige konsekvenser er
jo enorme. Skatteunddragelse har i mine øjne ikke menneskelige
omkostninger, det er et rent økonomisk anliggende.

I spørgsmålet om at køre i en udenlandsk bil, er det ikke engang
sikkert at man kan dokumentere et tab? Hvis nu manden ikke havde
kunnet lave fidusen (såfremt det er en fidus) med de tyske plader,
så er det jo svært at argumentere for at han havde betalt fuld
pris for bilen i stedet. Hvem ved, måske havde han blot købt en
ældre dansk bil for de samme penge som han gav uden afgift for den
tyske og det påståede tab i afgifter er ikke længere relevant?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Nils

Dato : 11-12-04 16:00

"Martin Sand." wrote:

> [...]

>jo enorme. Skatteunddragelse har i mine øjne ikke menneskelige
>omkostninger, det er et rent økonomisk anliggende.

Det er vist en meget forenklet opfattelse af økonomisk kriminalitet af det
ikke vil medfører menneskelig omkostning og vidner om, at du reelt ikke har
den fjeneste ide om emnet.

Spørgsmålet står stadigvæk tilbage, skal de love samfundet er indrettet
efter overholdes eller ej, eller skal det være op til hver enkelt og bedømme
og fortolke loven efter godt befindende?

>I spørgsmålet om at køre i en udenlandsk bil, er det ikke engang
sikkert at man kan dokumentere et tab?

Sikkert ikke, men det er også underordnet, hint... manden bryder loven det
er nok.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-12-04 10:08

Nils wrote:

> Det er vist en meget forenklet opfattelse af økonomisk kriminalitet af det
> ikke vil medfører menneskelig omkostning og vidner om, at du reelt ikke har
> den fjeneste ide om emnet.

Du mener, at der er folk der går ned med flaget, ikke kan sove om
natten, får angstneuroser, er nødt til at medicinere sig gennem
hverdagen fordi andre har valgt at snyde med skatter og afgifter?
Offeret for en voldtægt, en spritbilist eller en voldsmand kan
opleve den slags behov, det er det jeg snakker om når jeg siger
> [...]

> efter overholdes eller ej, eller skal det være op til hver enkelt og bedømme
> og fortolke loven efter godt befindende?

Jeg synes du får tingene vendt på hovedet når du siger "de love
samfundet er indrettet efter". Samfundet skal ikke indrettes efter
lovene, lovene skal indrettes efter samfundet.

Hvis loven siger vi alle skal kunne passe ned i et 5-kantet hul,
så er det galimatias hvis alle begynder at "klip en hæl og hug en
tå" for at opnå den forlangte 5-kant form. I stedet bør vi
revidere loven så den tager hensyn til at vi alle har forskellige
former og ikke nødvendigvis passer til den optimale 5-kant.

I stedet for at begynde at hamre på manden med den tyske
nummerplade for at se om han kan bringes til at matche gældende
lovgivning, ville det da være langt mere konstruktivt at se på om
lovgivningen egentlig matcher dagens Danmark..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per O.

Dato : 10-12-04 23:58

Martin Sand. wrote:
> [...]
> Hvis det er lovligt, så vil jeg da også til Tyskland og hente en
> billig bil. Men det er det vel næppe? Og hvad med forsikring hvis han

Hvis han ikke er forsikret, eller bilen på anden måde ikke er lovlig, så kan
det blive en dyr sag for ham hvis han er indblandet i et færdselsuheld, men
polisen er romersk katolsk over den slags så længe der ikke er sket noget.
Hvis du er så hooked på at knalde ham, kan du da bare ringe og sige at nu
kører en fuld man hjemmefra, SÅ kommer polenterne !! Så opdager de nok hvis
der er noget galt med papirerne på vognen samtidig. Hvis du så ikke har ret
i at manden var fuld, så sker der altså ikke noget med dig af den grund.

Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-04 00:09

> [...]
> Hvis du så ikke har ret i at manden var fuld, så sker der altså ikke noget

De kan vel godt indkalde MARTIN til en orienterende køreprøve

--
Tom