Afgift på diesel - hvad sker der.
Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 22:05

Som bekendt koster diesel og bensin jo stort set det samme, hvis man ser
bort fra afgiften som er lavere på diesel.
Der har herinde og andre steder verseret nogle rygter om at udligne afgiften
på diesel så prisen skulle blive den samme.

Nu har jeg så lige bestilt en diesel dunk, selvom jeg egentlig hellere ville
køre bensin.
Men en besparelse på 6 -800 kr pr. månede er til at mærke.
Men skulle diesel stige til samme pris som bensin er det kun forskellen i
økonomien tilbage, og så er jeg nede på 2-300 kr.
Og så vil jeg altså hellere have en bensin bil.

Er der nogen der ved noget konkret om dette? Eller er det bare ubegrundede
rygtedannelser :)
Er der lovforslag på trapperne?
Gælder skattestoppet ikke også her?

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : ENN

Dato : 09-12-04 22:18

I fyringssæsonnen er diesel som rgel dyrere og nærmer sig benz prisen - når
fyringssæsonnen er forbi falder prisen igen.

Der er ingen aktuelle planer om at hæve afgiften på diesel - men lur mig om
ikke Sèrne vil gøre det straks de får magten igen.

Fra : Christian

Dato : 09-12-04 22:33

> Nu har jeg så lige bestilt en diesel dunk, selvom jeg egentlig hellere
> ville
> køre bensin.
> Men en besparelse på 6 -800 kr pr. månede er til at mærke.

ja så kan man undre sig over at folk gladeligt betaler 400-500 for en
fagforeningen...

Fra : Thomas Landberg

Dato : 09-12-04 23:00

> ja så kan man undre sig over at folk gladeligt betaler 400-500 for en
> fagforeningen...

Er der ikke lidt forskel på om beløbet er før eller efter skat?

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Tilbud: Garmin Quest 4.995kr (5.995kr vejl.), Garmin 2620 7.995kr (14.495kr
vejl.)

Fra : jhm

Dato : 09-12-04 23:25

Claus, nu må du ikke være naiv, det har jo ikke noget med skat at gøre vel
og det drejer sig jo om at få penge i stats kassen og hvad er nemmere end at
true bilisterne lidt og så trække billisterne lidt i patterne, igen
igen....... det er da ikke noget nyt, det er da kun os bilister der er dumme
nok til at blive ved med at finde os i det, uden at gøre modstand og lige et
surt opstød, hvor fann... er vores store organisation FDM henne, de kæmper
kun for at få nedsat reg, afgiften på biler, de tænker overhovedet ikke på,
hvis vi får det, altså nedsat afgifter, så skal regerringen sgi da have
pengene ind et andet sted og så bliver billisterne aligevel trukket i
patterne, bare på benzinen, diesel, ejerafgifter, afgifter på forsikringer,
vejafgifter og mere og tro mig, det bliver en god "foretning" for
regeringen, men ikke for bilejerne, for disse afgifter slipper vi bare
aldrig af med, uanset hvor gammel bilen bliver, ja ja det os billister der
kommer til at betale igen... igen
Og, de grønne, dem med brændeovnene, de er efter os billister og har den
holdning det er os der skal finansere store dele af samfundet med varslede
benzinpriser på, ja op til 20 kr. literen har været nævnt og de dækker sig
ind under at vi sviner miljøet.......... men de ligger sgu ikke afgift på
deres hyggelige brændeovne, de er en kæmpe besparelse for deres egen økonomi
og så er det jo ligegyldigt at deres dejlige hyggelige, besparende
brændeovne sviner mange mange gange mere end bilerne........ /jhm

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 07:46

"jhm" <jhm@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så er det jo ligegyldigt at deres dejlige hyggelige, besparende
> brændeovne sviner mange mange gange mere end bilerne........ /jhm

hehe... Ja det har du egentlig meget ret i, men hvis afgiften bliver lagt
over på brændstoffet så får vi jo råd til at købe den fede bil vi altid har
ønsket os, vi har så bare ikke råd til at køre i den.
Iøvrigt er en korrekt anvendt brændeovn CO2 neutral.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : hanzen

Dato : 10-12-04 08:47

> [...]
> har
> ønsket os, vi har så bare ikke råd til at køre i den.
> Iøvrigt er en korrekt anvendt brændeovn CO2 neutral.

Hvad så med det her?
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=219679

Røgen fra brændeovnene udgør halvdelen af det samlede udslip af små
partikler, vurderer Danmarks Miljøundersøgelser.

Det overgår langt forureningen fra trafikken, som står for 20 procent, og
kraft- og fjernvarmeværker med blot 4 procent.

--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 10-12-04 11:04

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:41b94293$0$29446$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

Nu er CO2 jo ikke det eneste der forurener - det DR har oppe i øjeblikket er
partikler fra brændeovnen.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 16:50

> [...]
>
> Det overgår langt forureningen fra trafikken, som står for 20 procent, og
> kraft- og fjernvarmeværker med blot 4 procent.

Nu var det jo ikke en brændeovnsdebat vi skulle have gang i her, men jeg
refere til en brændeovns ekspert som var i fjernsynet i sidste uge.
Han gjorde meget af at fortælle at en korrekt anvendt brændeovn ikke
forurenede, jeg tror nøgleordet her er "korrekt".
For folk putter nok alt muligt l... i deres brændeovn, det lugter
ihvertilfælde underligt (kombineret med en tyk hvid røg) her i nabolaget
sommetider.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk