Opstramning overfor periodesyns-snydere
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-12-04 19:46

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1668790
Så er det med at få bilen synet til tiden fremover.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 21:15

Atter en gang pis fra det offentlige, det er bøderne de prioriterer, ikke
noget andet.
``Lorteland ´´som Buster Larsen så flot udtalte

Mit forhold til politiet er som med katte, jeg kan nu bedst li dem når de
ligger i vejkanten .
Esben

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-12-04 21:23

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ``Lorteland ´´som Buster Larsen så flot udtalte
>
> Mit forhold til politiet er som med katte, jeg kan nu bedst li dem når de

Nej bøderne burde være meget større.
Så slipper vi for alt det livsfarlige lort som
skulle have været synet for længe siden,
som kører rundt på vejene indtil politiet endeligt for klippet
pladerne.

Venligst

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-12-04 21:30

On Wed, 08 Dec 2004 21:22:43 +0100, Søren Christensen wrote:

> [...]
> skulle have været synet for længe siden,
> som kører rundt på vejene indtil politiet endeligt for klippet

Helt enig, det er helt iorden at de nu skrider til værks og får gjort noget ved
sagen. De biler der ikke hører hjemme på vejene skal bare væk derfra.
Og der burde ikke være nogen undskyldning for ikke at komme til syn til
tiden, andet end at man er for doven og langsom i optrækket. Alternativ
bør man overveje om man rent faktisk ønsker at bringe sit eget OG ANDRES
liv i fare ved at køre i en bil som man godt er klar over ikke kan synes
(og dermed er 'dømt' til fare for trafikken). Selvom jeg selv er blevet
lidt overrasket over synsmændenes underlige holdning til bilens stand,
så er det i bund og grund nødvendigt, da folk ellers ikke gider få
gjort noget ved deres bil.

Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 09-12-04 22:46

"Søren Christensen" wrote:

> [...]
> skulle have været synet for længe siden,
> som kører rundt på vejene indtil politiet endeligt for klippet

"Det livsfarlige lort" er vist primært det der sidder bag rattet,
uanset bilens stand. Det er (og har altid været) en forsvindende
lille del af færdselsuheldene der kan tilskrives misligeholdte
biler. Hvis nu de misligeholdte biler var årsag til uheldene, så
ville forsikringsselskaberne bruge det som argument for lave
regres, men det er noget der stortset aldrig sker. Der er lavet
undersøgelser både før og efter periodesynene trådte i kraft og
der mangler endnu at være en synlig forskel på før og efter. De
tvungne periodiske syn er en ren politisk manøvre for at holde
forbruget oppe og få afgifter i kassen, det har ikke en bønne med
sikkerhed at gøre.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-12-04 23:10

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev

> De
> tvungne periodiske syn er en ren politisk manøvre for at holde
> forbruget oppe og få afgifter i kassen, det har ikke en bønne med
> sikkerhed at gøre..

Sjovt nok har periodesynene gjort det billigere for sådan en som mig at have
bil..

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-12-04 23:22

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Sjovt nok har periodesynene gjort det billigere for sådan en som mig at have
>bil..

Joehhhhhh ... omend mere pladskrævende ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-12-04 23:23

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> Joehhhhhh ... omend mere pladskrævende ;)

*ROFMAO*

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-12-04 13:31

Uffe Ravn wrote:

> Sjovt nok har periodesynene gjort det billigere for sådan en som mig at have
> bil..

Hvordan det?

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-12-04 15:40

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Hvordan det?

De kalder det vist "shear logic" over there ...

(eller sådan noget)

De tvungne periodesyn har jo elimineret en del bilers tilstedeværelse
på vejene i og med ejerne pga det forestående syn ofte vælger ikke at
fortsætte med bilen, men bare skal af med den

så kan kretive folk som Uffe nemmere hitte en dynge reservedele i form
af komplette donorbiler - og da visse stumper til f.eks Rekorderne er
mangelvarer er en komplet donor nærmest guld værd, hvis man har en
Rekord, for andre er det ligemeget

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-12-04 08:55

jan@fedtegreven.dk wrote:

> [...]
> af komplette donorbiler - og da visse stumper til f.eks Rekorderne er
> mangelvarer er en komplet donor nærmest guld værd, hvis man har en

Ahh, på den måde..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-12-04 10:47

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Ahh, på den måde..

Nemmerligen. << pose_10ører_der_falder.avi >>

fidusen kan jo praktiserer med mange af de gamle biler, men kræver jo
at man er heldig med at spotte en donor når den er der, og man har
pladsen til at gemme til natten, og/eller muligheden for at skrælle

(Nu er de der Sierra'er ved at være et overstået kapitel, men sålænge
Brormanden og Svoger (Nisse) har deres Sierra'er - gemmer jeg da på
hvad jeg har til slige biler)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 09-12-04 22:33

Per Beer Hansen wrote:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1668790
> Så er det med at få bilen synet til tiden fremover.

Hvad er nyheden, det har da været sådan altid..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-12-04 16:36

Thomas Strandtoft wrote:

> Hvad er nyheden, det har da været sådan altid..

Nope.
Hidtil har man kunne køre flere måneder over sidste synsdato, uden at det
gav anledning til nogle problemer (jeg kender selv til flere eksempler med
op til omkring 6-7 måneder over tiden).
Men det skulle jo være slut nu (ifølge ovenstående link) og hammeren falde
med det samme, hvis man undlader at få synet sin bil til tiden.

Per
www.perbeer.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-12-04 13:30

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> gav anledning til nogle problemer (jeg kender selv til flere eksempler med

Det har jeg også prøvet.

> Men det skulle jo være slut nu (ifølge ovenstående link) og hammeren falde
> med det samme, hvis man undlader at få synet sin bil til tiden.

Det er jo ikke noget nyt. Hvis bilen ikke synes inden sidste
frist, så efterlyses pladerne og politiet kan komme forbi samme
eftermiddag og nappe dem. I praksis har politiet meget andet at
lave, så de bruger sjældent mandskab på at køre rundt og inddrage
plader. Af *den* grund kan man tit slippe afsted med at køre
måneder over tiden.

Bøden på de 1000 kroner er heller ikke noget nyt, så det eneste
der står i indslaget er "Nu vælger politiet at gå mere målrettet
efter inddragelsen af plader".

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-12-04 16:12

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
>
> Bøden på de 1000 kroner er heller ikke noget nyt, så det eneste
> der står i indslaget er "Nu vælger politiet at gå mere målrettet

Næh det er jo ikke en nyhed i sig selv, det der er det nye er jo at de har
intentioner om at gøre noget ved det
Jeg har selv været med i en bil, som var lidt over 6 måneder over sidste
synsdato, hvor vi blev stoppet af Politiet.
Det eneste de sagde var (efter at have tjekket bilens ejer samt hans
kørekort) "Fortsat god dag"
Sådan som jeg forstår det, så skulle det være slut med den slags nu og
pladerne ryge med det samme at Politiet stopper en.

Per
www.perbeer.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-12-04 08:54

Per Beer Hansen wrote:

> Næh det er jo ikke en nyhed i sig selv, det der er det nye er jo at de har
> intentioner om at gøre noget ved det

Okay, så er jeg med..

> [...]
> synsdato, hvor vi blev stoppet af Politiet.
> Det eneste de sagde var (efter at have tjekket bilens ejer samt hans

De slog nummerpladen op i computeren og lod ham slippe??

Jeg har oplevet at slippe, men det var fordi det var en lørdag
aften og de bare ville konstatere om jeg havde drukket, og
åbenbart ikke havde gidet taste min nummerplade ind i computeren..

> Sådan som jeg forstår det, så skulle det være slut med den slags nu og
> pladerne ryge med det samme at Politiet stopper en.

Det forudsætter så at de husker at checke nummerpladen når de
stopper en. De skulle også være begyndt på at alkoholteste alle
dem de stopper, så der bliver efterhånden nok at lave for
politiet.. Mon resultatet bliver, at de har tid til at stoppe
færre personer og at det derfor bliver lettere at "overleve" at
køre rundt i en synsmoden bil??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-04 09:24

Thomas Strandtoft wrote:

> De slog nummerpladen op i computeren og lod ham slippe??

Ja, de vidste i hvert fald at det var ham der stod som ejer af bilen.

> Jeg har oplevet at slippe, men det var fordi det var en lørdag
> aften og de bare ville konstatere om jeg havde drukket,

Her tjekkede de bare kørekort og spurgte om det var hans bil og så var det
SVJH en tirsdag formiddag

> Det forudsætter så at de husker at checke nummerpladen når de
> stopper en.

Det tror jeg faktiskt de gør i mange tilfælde, det er bare ikke altid man
"opdager" det.

> [...]
> politiet.. Mon resultatet bliver, at de har tid til at stoppe
> færre personer og at det derfor bliver lettere at "overleve" at

He he, det ku' jo godt være, så er der håb forude for os med de gamle
smadderkasser

Per
www.perbeer.dk

Fra : Leonard

Dato : 12-12-04 10:22

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
>stopper en. De skulle også være begyndt på at alkoholteste alle
>dem de stopper, så der bliver efterhånden nok at lave for

De bruger nu stadig deres sunde fornuft og kigger lidt på både bil og
fører før de går i gang med den store undersøgelse.
Jeg blev vinket ind i en rutinekontrol fredag eftermiddag på vejind
til byen. Viste mit kørekort og svarede ja til betjentens spørgsmål om
bilen var iorden (kørte i Transporteren, der fylder 3 år til januar).
Han spurgte også lige om jeg havde drukket alkohol, mens han stak
næsen ind af bilruden, og da jeg svarede nej, ikke i denne uge,
ønskede han fortsat god dag og gav mig det lyserøde plastik tilbage
igen.

En halv time efter blev jeg stoppet samme sted, da jeg kørte tilbage
igen, og der slap jeg med at sige til den betjent (som ikke var den
samme som før, de var 4) at jeg lige havde vist hans makker kortet da
jeg kørte den anden vej, så kiggede han lige henad siden på bilen og
sagde at nok synes han kunne genkende striberne
http://lam.dk/gallery/pictures/Automotive/Syncro/DSCN0552.JPG og så
kørte jeg videre

--
Leonard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-12-04 18:33

Leonard wrote:

> De bruger nu stadig deres sunde fornuft og kigger lidt på både bil og
> fører før de går i gang med den store undersøgelse.

Officielt er de begyndt at alkoholteste alle de stopper.
Uofficielt gør de nok ca. som de altid har gjort og snuser sig
lidt frem inden de hiver apparatet frem. Mon ikke også den med at
jagte usynede biler er en tilsvarende "papirtiger", de strammer
skruen et paruger og så går de tilbage til det vante tempo??

--
Hygge..
Thomas