Hard-core java programmører søges
Fra : Rene Iversen

Dato : 19-05-01 10:23

Jeg mangler nogen at kunne henvende mig til, hvis jeg har problemer med java
programmering. Jeg er først begyndt at lære det, og jeg kender ingen
java-guruer, som jeg kan få hjælp fra, så måske nogen gider kontakte mig
over icq, så jeg kan få lidt forbindelser

Rene Iversen
ICQ # 19463099

Fra : Brian Matzon

Dato : 19-05-01 11:55

"Rene Iversen" <riversen@mail.ikasths.dk> wrote in message
> [...]
> java-guruer, som jeg kan få hjælp fra, så måske nogen gider kontakte mig
> over icq, så jeg kan få lidt forbindelser

Jamen... du har jo en hel newsgroup her - hvor andre også kan lære af de
svar der bliver givet!

/matzon

Fra : Rene Iversen

Dato : 20-05-01 07:43

Det er bare ikke så godt til her og nu problemer. ¨Så er det rarere hvis man
har et par stykker på icq. Desuden bruger jeg mest eksperten.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-05-01 15:51

"Rene Iversen" <riversen@mail.ikasths.dk> writes:

> Det er bare ikke så godt til her og nu problemer. ¨Så er det rarere hvis man
> har et par stykker på icq. Desuden bruger jeg mest eksperten.dk

Fordelen ved denne gruppe fremfor ICQ er er der sikkert er en masse
andre der får noget ud af svarene på dine spørgsmål, og hvis du får
noget forkert at vide kan du være helt sikker på det bliver rettet af
andre :)

Der findes også en dansk mailing liste, hvis du foretrækker det:
http://sunsite.dk/DJUK/

(jeg har aldrig brugt den, så jeg ved ikke hvor god den er)

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 20-05-01 11:23

"Rene Iversen" <riversen@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse
> Det er bare ikke så godt til her og nu problemer. ¨Så er det rarere hvis
man
> har et par stykker på icq. Desuden bruger jeg mest eksperten.dk

Ikke for noget, men der er ingen tvivl om at folk her i newsgroups er noget
dygtigere end på eksperten.

Jeg besøger selv eksperten men kun for at svare på spørgsmål.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 http://www.disky-design.dk/fishj

Fra : Niels Bech Nielsen

Dato : 21-05-01 15:49

Nu er der jo mange, der både er her og i eksperten.dk, så hvad mener du med,
at folk her er dygtigere... Er jeg klogere når jeg er her

Men ingen tvivl ud over disky's bedømmelse af os, så er de 2 steder ganske
udemærket. Hvis folk er villig til her og nu, så må de jo selv om det. Jeg
har bare andet at lave til daglig end at stå til rådighed. (Mit tempo, ikke
andres)

--
/Niels Bech Nielsen -- Logical
SCJ2P - ** Sun Certified Java 2 Programmer **

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 21-05-01 17:33

"Niels Bech Nielsen" <nbn@logical.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er der jo mange, der både er her og i eksperten.dk, så hvad mener du
med,
> at folk her er dygtigere... Er jeg klogere når jeg er her

Nope,

> [...]
> udemærket. Hvis folk er villig til her og nu, så må de jo selv om det. Jeg
> har bare andet at lave til daglig end at stå til rådighed. (Mit tempo,

Ligesom som Thorbjørn synes jeg også at de tunge 'drenge' er her i gruppen.

Hvorimod eksperten er ligesom mere små drenge, for at bruge samme ordvalg.

Der findes nogle få dygtige, men der er langt imellem dem på eksperten.

Fra : Niels Bech Nielsen

Dato : 22-05-01 11:04

Jeg prøvede lige for sjov skyld at oprette et spørgsmål på eksperten, og det
tog da ikke mere end 10 minutter, før jeg havde et svar, som kunne bruges.

IMHO er eksperten god til her og nu kode problemer, mens
dk.edb.programmering.java er bedre til debatemner og større sammenhænge.

Der er bare for meget støj på dk.edb.programmering.java, ala det bedste ide,
den bedste server etc.

Og der er tilsvarende for få rigtig "tunge" på eksperten (indtil jeg kom
Hvis man kigger tilbage i åbne spørgsmål, er der faktisk en del steder, hvor
folk ikke får feed back på nogle tunge emner (som f.eks. Corba transactions
fornyligt).

Hovedsagen er vel at man får et svar, som man kan bruge, og at anvende både
eksperten og dk.edb.programmering.java er vel måske den optimale løsning.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-05-01 11:28

"Niels Bech Nielsen" <nbn@logical.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:9gdde9.a23.ln@java.logical.dk...
> Jeg prøvede lige for sjov skyld at oprette et spørgsmål på
eksperten, og det
> tog da ikke mere end 10 minutter, før jeg havde et svar, som
kunne bruges.

Det samme er gældende i newsgroups.

> IMHO er eksperten god til her og nu kode problemer, mens
> dk.edb.programmering.java er bedre til debatemner og større
sammenhænge.

eksperten er god til småting.

> [...]
anvende både
> eksperten og dk.edb.programmering.java er vel måske den

Helt enig,

Fra : Ole Nielsby

Dato : 20-05-01 21:10

Rene Iversen <riversen@mail.ikasths.dk> skrev:

> Det er bare ikke så godt til her og nu problemer. Så er
> det rarere hvis man har et par stykker på icq.

Her og nu-problemer løses bedst ved at slå op i
online-dokumentationen (du skal have både den til
JDK'en og Java Language Specification).

En nyhedsgruppe som denneher er et glimrende sted
at poste de spørgsmål som du ikke kan finde svar
på trods ihærdig søgen i dokumentationen.

Hvis du vil have en Java-ekspert til at stå til rådighed
så snart du render ind i et problem, må du betale for
det (f.eks. ved at melde dig til et kursus).

(Min arbejdsgiver udbyder nogle, men de er for dyre
for hobbyprogrammører.)

ON/***Fjern sneglen fra min svaradresse***

Fra : Rene Iversen

Dato : 21-05-01 16:21

Det afhænger vel af så meget. Et problem for mig et nemlig, hvis jeg ikke
kan slå det op fx...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-05-01 16:12

Rene Iversen wrote:

> Det er bare ikke så godt til her og nu problemer. ¨Så er det rarere hvis man
> har et par stykker på icq. Desuden bruger jeg mest eksperten.dk

Ting på Usenet bliver arkiveret (groups.google.com).

Min erfaring med eksperten.dk er at der ikke er så tunge drenge som her
i gruppen. Hvad er din?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Rene Iversen

Dato : 21-05-01 16:22

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote in message

> Ting på Usenet bliver arkiveret (groups.google.com).
>
> Min erfaring med eksperten.dk er at der ikke er så tunge drenge som her
> i gruppen. Hvad er din?

Mit indtryk var egentlig omvendt, men jeg må jo bare afprøve det

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-05-01 18:14

Rene Iversen wrote:

> Mit indtryk var egentlig omvendt, men jeg må jo bare afprøve det

Det skal siges at jeg ikke har fulgt Javagruppen på eksperten.dk, så der
kan det selvfølgelig være anderledes. Mit indtryk er baseret på Perl og
XSLT gruppen.

Fra : Rene Iversen

Dato : 21-05-01 16:27

Nu slutter jeg herfra.

Mit program kører fint nu, så det er jeg lidt stolt over *S*.

I hører nok fra mig snart.

Forresten var det mit indtryk at ng's ikke altid er så seriøse, men den her
er go' nok.