CD-afspiller i Opel Astra fra '95 ?
Fra : Peter Theglev

Dato : 08-12-04 09:02

Hejsa

Har netop købt en ældre Opel Astra fra '95.
Der er pt. radio med kassette i, men jeg vil mægtig gerne have en
cd-afspiller i.

På bilen er radioen én del, mens selve displayet er en anden. Displayet
viser radiostationen, ur, temperatur mm.

Hvis jeg "bare" smækker en ny radio i, kan displayet kun vise kl. og
temperatur.

Skal der en original Opel-radio i? Kan de overhovedet fås til gamle
Opel'er? Nogen idéer til hvor man kan få fat i en - evt. brugt?

På forhånd tak

/Peter

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 08-12-04 09:09

Peter Theglev wrote:
> [...]
> viser radiostationen, ur, temperatur mm.
>
> Hvis jeg "bare" smækker en ny radio i, kan displayet kun vise kl. og

Jep.

> Skal der en original Opel-radio i?

Ikke nødvendigvis - har selv haft en jvc...

> Kan de overhovedet fås til gamle
> Opel'er? Nogen idéer til hvor man kan få fat i en - evt. brugt?

Mon ikke www.dataophug.dk kan hjælpe dig, hvis du vil ha' en original.
Du skal vist ret langt op i årgange hvis du vil finde en Opel der som
standard
havde radio/cd - måske helt op til '97 (?)

/Jakob

Fra : Peter Theglev

Dato : 08-12-04 09:44

Jakob Jeppesen wrote:

> Jep.

> Ikke nødvendigvis - har selv haft en jvc...
Hvor du stadig kunne se radiofrekevensen i det eksterne display?

> [...]
> standard
> havde radio/cd - måske helt op til '97 (?)
Synes ikke at jeg kan finde radioer. Alt mulig andet, men ikke radioer.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 08-12-04 10:08

Peter Theglev wrote:

> Hvor du stadig kunne se radiofrekevensen i det eksterne display?

Nope - men det kan man jo så som regel se på den nye radios eget display.

> Synes ikke at jeg kan finde radioer. Alt mulig andet, men ikke radioer.

Hmm - det ser jo unægtelig sådan ud. Prøv evt. at ringe til nogen af dem
der har Astra G til at stå - jeg kan i hvert fald se billeder med radio/cd,

måske har de også radioerne til salg.

Ellers må man kunne finde nogen på ebay.de
http://kortlink.dk/fm2

/Jakob

Fra : L

Dato : 08-12-04 18:04

Hej

Prøv at tage ind til en Opel forhandler, han kan muligvis have en'
cdafspiller til at ligge, (brugt evt.) der har nemlig været en kampagne med
bytte til en VDO cd-afspiller.

Hør også om de nyere afspiller passer til dit display. Skal muligvis
indstilles med et Tech apperat.

Mvh. TLS

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-12-04 18:52

Wed, 8 Dec 2004 18:04:18 +0100, skrev L, på 34 linier, i
<41b7331d$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

> [...]
>bytte til en VDO cd-afspiller.
>
>Hør også om de nyere afspiller passer til dit display. Skal muligvis

Tech til hvad?
Displayet skulle være det samme.
og hvis man sætter en VDO i har den også signal ud til displayet.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : L

Dato : 08-12-04 21:09

Hej

Jeg kan ikke lige helt præcist huske hvilken Opel radio der er på tale om,
jeg skrev også muligvis.
VDO, ja det er dem som der sælges i kampagnen. Opel forretningen modtager så
kundens brugte cd-afspiller.
Dermed har de en brugt original Opel cdafspiller til at ligge, måske.
Sådan en brugt kunne han jo så købe til sin Astra F.

Tech1 og Tech2 er et diagnose apperat, her kan man se vandtemperatur,
omdrejninger, flows og meget mere samt man kan indstille bilens omdrejninger
ved tomgang, man bruger den også til at tilslutte nyt udstyr til bilen,
f.eks. tågelygter eller stik til anhænger. Jeg har smidt et billede af den i

Mvh. TLS