VW Golf II - KODER
Fra : Martin K. Hansen

Dato : 07-12-04 18:01

På alle Golf'er sidder der i bagagerummet en mærkat med en masse oplysninger
om bilen. Men hvad betyder koderne ?

F.eks. "Interiør CB" ?

Martin

Fra : Jan Pedersen

Dato : 07-12-04 18:41

Martin K. Hansen wrote:
:: På alle Golf'er sidder der i bagagerummet en mærkat med en masse
:: oplysninger om bilen. Men hvad betyder koderne ?
::
:: F.eks. "Interiør CB" ?
::

Var det ikke nok at poste i en gruppe ?

--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Martin K. Hansen

Dato : 07-12-04 20:57

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> :: På alle Golf'er sidder der i bagagerummet en mærkat med en masse
> :: oplysninger om bilen. Men hvad betyder koderne ?

Hvad mener du med, om det ikke var nok, må man kun spørge i en gruppe. Du
har måske lavet nogle nye regler for usegroups eller hvad ?

Martin

Fra : phk

Dato : 08-12-04 00:37

"Martin K. Hansen" <martinkh@it.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med, om det ikke var nok, må man kun spørge i en gruppe. Du
> har måske lavet nogle nye regler for usegroups eller hvad ?

http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html - sidste afsnit.

Nu du er i gang kan du jo læse det hele ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin K. Hansen

Dato : 09-12-04 09:45

Du

> http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html - sidste afsnit.
>
> Nu du er i gang kan du jo læse det hele ;)
>

> --
> Per, Esbjerg

Ja, OK, I har da sikkert ret. Men jeg fordobler jo mine chancer for at få
svar - og det gav også resultat. Men jeg kan godt forstå at det er
irriterende at se samme indlæg flere steder.

Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-12-04 18:45

Martin K. Hansen wrote:
> På alle Golf'er sidder der i bagagerummet en mærkat med en masse
> oplysninger om bilen. Men hvad betyder koderne ?
>
> F.eks. "Interiør CB" ?

Det lyder som farvekoder.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 21:56

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som farvekoder.

Ganske rigtigt, men det fortæller også om sædernes form (f.eks sport), og om
betrækstype (stof, læder, kunstlæder).

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Claus Petersen

Dato : 09-12-04 00:40

>På alle Golf'er sidder der i bagagerummet en mærkat med en masse oplysninger
>om bilen. Men hvad betyder koderne ?
>
>F.eks. "Interiør CB" ?

De fortæller om alt udstyr i bilen, det kan være lige fra støddæmper
type til betræk på sæderne og om det er sportsæder osv.

Se eksempel her:

http://vwfanatic.dk/Info/PR-seddel.html

CB skulle ved Golf II årg. 1989 betyder alm sæder med sort/hvid
mønstret betræk, hvis det er kombineret med Pr-koden 3LB er der sort
kunstlæder betræk.

Er svj kan finde ud af kun brugt ifbm med Turbo diesel modeller.

--
/Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Martin K. Hansen

Dato : 09-12-04 15:47

"Claus Petersen" <claus_petersen(remove)@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunstlæder betræk.
>
> Er svj kan finde ud af kun brugt ifbm med Turbo diesel modeller.

Hej Claus
Tak for link. Kender du andre sider som en Golf-entusiast bare må tjekke ud
?.
Kender i forvejen kun "clubgolf.dk" og "vagcars.dk".

Martin

Fra : Martin K. Hansen

Dato : 09-12-04 20:35

> [...]
>
> CB skulle ved Golf II årg. 1989 betyder alm sæder med sort/hvid
> mønstret betræk, hvis det er kombineret med Pr-koden 3LB er der sort

Hvordan har du fundet ud af det ? - der står da ingen forklaring på koden
CB, på www.vwfanatic.dk..

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 21:55

> "Claus Petersen" <claus_petersen(remove)@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Hvordan har du fundet ud af det ? - der står da ingen forklaring på koden
> CB, på www.vwfanatic.dk..

Det er noget lekture jeg har, det vil være alt for omfattende og
uoverskueligt at lægge på nettet, og også totalt uinteressant for de fleste.
Du kan selv begynde at regne ud hvor mange PR-koder der er når der bruges
kombintation med 2 eller 3 som kan indholde både tal og bogstaver.

PR-koderne er egentlig kun til internt VW fabriks brug, og så når man skal
bestille reservedele, f.eks et nyt sædebetræk

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Martin K. Hansen

Dato : 10-12-04 21:29

> [...]
> Du kan selv begynde at regne ud hvor mange PR-koder der er når der bruges
> kombintation med 2 eller 3 som kan indholde både tal og bogstaver.

Ja, jeg kan godt se det ville være en temmelig omfattende procedure at lægge
det hele ud på nettet. Men jeg har en Golf som jeg ufattelig godt kunne
tænke mig at vide så meget om som muligt. Kunne jeg måske lokke dig til at
slå koderne op for mig ? . Jeg ved godt der er en del, men det ville have
stor betydning for mig hvis det kunne lade sig gøre :)

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 00:53

> [...]
have
> stor betydning for mig hvis det kunne lade sig gøre :)

Ikke alle af koderne kan "tydes" da mange er til internt fabriks brug.
Men du kan da tage et billede af PR-sedlen, så skal jeg se hvad jeg kan
finde ud af.
Send det til mig via min hjemmeside.

--
/Claus