MS Windows
briani 27239
Fejlretningssoftware
Fra : Bjarne Hansen

Dato : 12-12-04 11:39

Kender nogle af jer nedenstående fejlretningssoftware?
Umiddelbart ser det ud til, at det kan genetablere alle skadede
filer inc. f.eks. exe, dll osv. men, men, men ---------
Er der noget jeg har misforstået?
Kan man undgå en nyformatering med backup osv.?
Det ser næsten for godt ud til at være sandt.
Nogle kommentarer?

Bjarne

http://www.pcmightymax.net/cgi-bin/view.cgi/google57/index.html

Fra : Anders Lund

Dato : 12-12-04 12:41

Bjarne Hansen wrote:
> Kender nogle af jer nedenstående fejlretningssoftware?

Nej... har dog lige installeret det og har scannet min computer. Efter
min meningn synes jeg at programmet er fyldt alt for meget op med
blinkende ting og sager og "køb mig" sætninger. Altså ikke et program
jeg tager særlig seriøst. Programmet kan heller ikke minimeres under
scanning og lægger sig oven på alle andre vinduer, hvilket gør det endnu
mere utroværdigt til mig.

> Umiddelbart ser det ud til, at det kan genetablere alle skadede
> filer inc. f.eks. exe, dll osv. men, men, men ---------
> Er der noget jeg har misforstået?

Hvor får du det fra? Det der blev fundet af fejl var fejl i
registreringsdatabasen, hvor der blev henvist til nogle filer på
harddisken som ikke fandtes mere og nogle døde genveje. Ikke noget som
man ikke kan få andre programmer til at gøre, gratis og sikkert også
mere sikkert end hvad dette program kan gøre.

Programmet fandt ikke nogen filer som var "skadet".

> Kan man undgå en nyformatering med backup osv.?

Måske i nogen tilfælde, men det ligner ikke noget magisk stykke software
til mig.

> Det ser næsten for godt ud til at være sandt.
> Nogle kommentarer?

Massere og lige for at citere ham avisfyren i Spider-Man:
"Crap, crap, crap, crap....".

Det går dog rimelig hurtigt med at afinstallere programmet igen, den ros
skal de da have.

> http://www.pcmightymax.net/cgi-bin/view.cgi/google57/index.html

Og med det link er der sikkert en eller anden som tjener nogle penge,
hvis der er nogen som køber programmet.

Jeg har taget nogle screenshots af programmet i aktion:

Opstart på scanningen... læg mærke til det flotte billed i venstre side
http://www.andersonline.dk/stuff/pc-mightymax-startscan.png

Under scanningen
http://www.andersonline.dk/stuff/pc-mightymax-duringscan.png

Under scanningen blev der også vist hvormange fejl der var blevet
fundet.. som man kan se af de foreskellige kategorier, er det ikke noget
specielt den finder i forhold til hvad andre programmer kan finde
http://www.andersonline.dk/stuff/pc-mightymax-midtresults.png

Resultatsiden, hvor "Automatically FIX Problems" står og blinker
http://www.andersonline.dk/stuff/pc-mightymax-results.png

Trayikonet som giver en realtime scanning for fejl
http://www.andersonline.dk/stuff/pc-mightymax-trayicon.png

Og når man quitter programmet...
http://www.andersonline.dk/stuff/pc-mightymax-exitsign.png

Jeg ved godt at man ikke skal dømme en bog på omslaget, men nu er dette
ikke en bog og jeg er ikke særlig imponeret. Jeg ville være mere bange
for om programmet slettede noget som jeg skulle bruge. Jeg fik desværre
ikke taget et screenshot af "Result details" siden, men det gav ingen
rigtig brugbare information, idet at de forskellige kolloner var for
smalle og teksten for stor til at kunne vise det hele og man kan ikke
justere noget som helst som kunne give mulighed for at se mere. Men
måske hvis man smider 30$ efter programmet kan man mere (ud over at
rette de fejl der måtte være), men jeg tvivler.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk