MS Windows
briani 27239
Hjælp til installation af modem
Fra : Thomas Petersen

Dato : 11-12-04 12:55

Hej NG

Jeg er i færd med at få liv i en Compaq Presario 5240 med internt
modem.......

Desværre kan jeg ikke få systemet til at identificere modemet, hvilket giver
mig kvaler ud over alle grænser.

Så vidt jeg kan se, er der tale om et Rockwell SupraExpress 56i PCI modem.
Men i fanen -> internetindstillinger -> forbindelser er der ikke muligheder
for
at tilføje en opkaldsforbindelse.

Ved nogen hvad jeg kan stille op?

Billede af fanen er postet i dk.binaer

Thomas

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 11-12-04 15:22

Hej Thomas
KIg i kontrolpanel-system-enhedshåndtering-der kontrollere ,at modemet er
korekt installeret.
Kig også i-Netværk-der skal være installeret disse Protokoller-Net BEUI og
TCP/ IP.
Du kan også kigge i kontrolpanel -modem-der se om det virker.
Når du opretter en forbindelse til en iInternetudbyder,skal du også vise
programmet modemet.
Har du stadig problemer,så skriv via Nyhedsgruppen.
Mvh.
Jørgen Madsen

Fra : John

Dato : 11-12-04 16:25

"Thomas Petersen" skrev i en meddelelse

> [...]
> mig kvaler ud over alle grænser.
>
> Så vidt jeg kan se, er der tale om et Rockwell SupraExpress 56i PCI modem.

Belarc Advisor gi'r detaljer om din hard- og software:
http://www.snapfiles.com/get/belarc.html

Kig efter modem'et i enhedshåndtering. Slet det. og genstart computeren,
hvorefter systemet burde finde modem'et og geninstallere det. Du skal
muligvis bruge computerens originale driver CD-rom.

Mvh John

Fra : Thomas Petersen

Dato : 12-12-04 09:10

UPDATE:

Efter at have forsøgt næsten alt i går, afinstallerede jeg hele gruppen
kommunikation, herunder
netværk via modem og derefter installerede jeg selvsamme gruppe påny. Selv
om jeg fjernede
og efterfølgende installerede samme filer, virkede det sørme....... så
problemet er løst (indtil videre).

Tak for buddet ellers.......

Thomas