MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bedste windows til spil ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-12-04 19:44

Hej gruppe,

Min knægt skal overtage min aflagte 600 Mhz maskine til at spille på (512 Mb
RAM og et TNT2 Ultra grafikkort) - knægten er 8 år. De spil han skal spille
er lidt ældre og mindre krævende spil - det vildeste er nok Need For Speed
2.

Hvilken windows skal der lægges på maskinen ? - mens jeg har brugt de, har
den kørt XP Pro, og det har kørt fint, men jeg spiller jo heller ikke ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-12-04 19:58

On Thu, 09 Dec 2004 19:43:31 +0100, Andreas M. Hansen wrote:

> Hvilken windows skal der lægges på maskinen ? - mens jeg har brugt de,
> har den kørt XP Pro, og det har kørt fint, men jeg spiller jo heller
> ikke ?

Hvis du kan finde en billig Windows 98 Second Ed. Licens så ville jeg
købe sådan en.

Alternativt kan I købe en WinXP licens også men den er måske en kende
for dyr til purken.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : poerla

Dato : 09-12-04 19:59

Lad du bare XP blive på maskinen. Jeg har en dreng på samme alder, der
bruger en 750mhz med 512MB. Han spiller både C&C Generals og GTA og diverse
3D-Shooter spil uden problemer. Dog nogle af dem ikke i de højeste
opløsninger og alt lir slået til.

Mvh.
Poerla

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-12-04 22:23

> [...]
> den kørt XP Pro, og det har kørt fint, men jeg spiller jo heller ikke ?

Behold roligt win xp.
Dog ville jeg nok ofre et Geforce kort til pc.en. Uanset hvilket du får fat
i, vil det være bedre end et tnt kort.
I dk.marked.privat.edb.intern er der jævnligt brugte kort til salg. Der kan
du købe et for 150-200 kr, og det vil være væsentligt bedre end det
nuværende.

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 03:44

Kurt B. Andersen wrote:

> Der kan du købe et for 150-200 kr, og det vil være væsentligt bedre
> end det nuværende.

GF4 Ti4200 koster 299,- fra nyt, så det brugte kort til den pris skal
være et _rigtigt_ godt kort

Jesper G. Poulsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-12-04 18:43

> GF4 Ti4200 koster 299,- fra nyt, så det brugte kort til den pris skal
> være et _rigtigt_ godt kort

Hmm, man kan da dårligt forlade edbpriser, før priserne er faldet. Jeg er
helt enig i, at TI4200 er et glimrende kort.

Kurt

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-12-04 19:21

> Hmm, man kan da dårligt forlade edbpriser, før priserne er faldet. Jeg er
> helt enig i, at TI4200 er et glimrende kort.

Men nu er det dog også endt i Midtdatas rodekasse - så mon ikke det snart er
udsolgt ? - jeg har købt et

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 03:45

Andreas M. Hansen wrote:

> (512 Mb RAM og et TNT2 Ultra grafikkort) - knægten er 8 år. De spil
> han skal spille er lidt ældre og mindre krævende spil - det vildeste

Mange ældre spil (og specielt børnespil) er ikke glade for de
NT-baserede Windows'er - heller ikke ved kompatibilitetstilstand. Jeg
vil derfor anbefale Win98.

Jesper G. Poulsen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-12-04 08:19

Mange tak for jeres råd!

Jeg tror ud fra jeres input, at jeg installerer maskinen med den 98SE som
maskinen i sin tid blev leveret med.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 10-12-04 15:59

Andreas M. Hansen wrote:
> Jeg tror ud fra jeres input, at jeg installerer maskinen med den 98SE
> som maskinen i sin tid blev leveret med.

Hvis du vil presse noget ekstra ud af din Win98 SE så vil jeg da varmt
anbefale 98lite[1]. Den fjerner alt unødvendigt lir fra Win98.

[1]
http://www.litepc.com/
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-12-04 16:22

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:cpcdc6$e8l$1@news.net.uni-c.dk...

> Hvis du vil presse noget ekstra ud af din Win98 SE så vil jeg da varmt
> anbefale 98lite[1]. Den fjerner alt unødvendigt lir fra Win98.
>
> [1]
> http://www.litepc.com/

Man skal bare være opmærksom på at nyere styresystemer end Windows 98 i
reglen kører mere stabilt uden alle de fejlmeldinger om ulovlige handlinger
hvoraf nogle af dem fører til at maskinen "fryser" så den skal restartes.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 20:09

Kim Larsen wrote:

> Man skal bare være opmærksom på at nyere styresystemer end Windows 98
> i reglen kører mere stabilt uden alle de fejlmeldinger om ulovlige

Hvad hjælper det, når software'n ikke vil virke?

DOSBox klarer supporten for plain DOS - desværre findes der ikke noget
mellem DOSBox og kompatibilitetstilstand.

Jesper G. Poulsen