MS Windows
briani 27239
For lange filnavne
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-12-04 17:11

Greetings!

Hvordan sletter man filer med ugyldige filnavne, altså filnavne der er
for lange...?

Jesper G. Poulsen

Fra : Dennis H

Dato : 09-12-04 17:17

> Greetings!
>
> Hvordan sletter man filer med ugyldige filnavne, altså filnavne der er
> [...]

Prøv at start op i fejlsikret tilstand, F8

--
vh
Denn!s

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-12-04 18:25

Dennis H wrote:

> Prøv at start op i fejlsikret tilstand, F8

Det kan jeg ikke.

Skulle måske også lige nævne at det er NTFS.

Jesper G. Poulsen

Fra : hcma

Dato : 09-12-04 20:35

> Det kan jeg ikke.
>
> Skulle måske også lige nævne at det er NTFS.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

så prøv at checke manualen til dit bundkort og se hvordan du så starter i
fejlsikret tilstand
hc

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-04 22:34

hcma skriver:

> så prøv at checke manualen til dit bundkort og se hvordan du så starter i
> fejlsikret tilstand

Avah ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 03:33

hcma wrote:

> så prøv at checke manualen til dit bundkort og se hvordan du så
> starter i fejlsikret tilstand

Det kan da aldrig være afhængigt af bundkortet...!

Min maskine kan bare ikke starte i fejlsikret tilstand og sådan er
det...

Desuden kan jeg ikke se hvordan det skulle hjælpe på
uhensigtsmæssigheder i filsystemet at starte i fejlsikret tilstand.

Jesper G. Poulsen

Fra : BorreBoy

Dato : 10-12-04 10:30

> det...
>
> Desuden kan jeg ikke se hvordan det skulle hjælpe på
> uhensigtsmæssigheder i filsystemet at starte i fejlsikret tilstand.

Jeg har haft samme problem. Da jeg startede i fejlsikret tilstand, kunne jeg
sagtens slette filen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 12:31

BorreBoy wrote:

> Jeg har haft samme problem. Da jeg startede i fejlsikret tilstand,
> kunne jeg sagtens slette filen.

Se, så har jeg et _stort_ problem, for jeg kan ikke starte i fejlsikret
tilstand

Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 16:13

On 10 Dec 2004 11:30:36 GMT skrev "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> .

>Se, så har jeg et _stort_ problem, for jeg kan ikke starte i fejlsikret
>tilstand

Kan du flytte filen ?

Så for nyligt en der havde det modsatte problem, en fil der intet hed, men som
kunne flyttes. I så fald kunne du flytte den ud på en diskette, og med lidt held
fjerne disketten. Jeg må godtnok erklære jeg klaskede mig på lårene da jeg så
den metode, men i krig, kærlighed og computere gælder alle tricks...

VH Martin

Fra : Palle

Dato : 10-12-04 19:17

> Det kan da aldrig være afhængigt af bundkortet...!
>
> Min maskine kan bare ikke starte i fejlsikret tilstand og sådan er
> det...

Nu er det jo ikke maskinen, men Windows der kan starte i fejlsikret
tilstand...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 20:09

Palle wrote:

> Nu er det jo ikke maskinen, men Windows der kan starte i fejlsikret
> tilstand...

Og?

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-04 22:35

"Jesper G. Poulsen" skriver:

> Hvordan sletter man filer med ugyldige filnavne, altså filnavne der er
> for lange...?

Kan tilde-1 (~1) ikke hjælpe dig ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 03:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Kan tilde-1 (~1) ikke hjælpe dig ?

Nej, for filnavnene er ikke tilde-baserede. De er bare så lange at
Windows ikke vil kendes ved dem, til trods for at de nu engang er
placeret på filsystemet... Og jeg har _ikke_ plads til at omformattere
disken

Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-12-04 04:17

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hvordan sletter man filer med ugyldige filnavne, altså filnavne der er
> for lange...?

Har du slået auto-generering af 8.3-navne fra? Hvis ikke, kan du prøve
at slette filerne via deres 8.3-navne fra en kommandolinje (jeg vil tro,
det var hvad Klaus mente).

Ellers kan du prøve at omdøbe de mapper som de ligger i, så stien bliver
kortere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 12:32

Kim Ludvigsen wrote:

> Har du slået auto-generering af 8.3-navne fra? Hvis ikke, kan du prøve

Kan jeg det?

> at slette filerne via deres 8.3-navne fra en kommandolinje (jeg vil
> tro, det var hvad Klaus mente).

Det vil jeg da prøve...

> Ellers kan du prøve at omdøbe de mapper som de ligger i, så stien
> bliver kortere.

Det lader sig ikke gøre - det _er_ forsøgt

Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-12-04 12:37

Jesper G. Poulsen wrote:

> Kan jeg det?

Ja, du kan læse nærmere herom på nedenstående side, hvor du også kan
finde utallige forslag til hvordan du sletter uslettelige filer:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;320081

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag, brænd og få styr på musikken med iTunes

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 15:54

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hvordan sletter man filer med ugyldige filnavne, altså filnavne der er
> for lange...?

Så lykkedes det.

Efter chkdsk/f kunne jeg få lov til at korte stien op...

Tak til alle der er kommet med inputs.

Jesper G. Poulsen

Fra : IzNoGoUd

Dato : 12-12-04 10:29

Jesper G. Poulsen wrote:

> Så lykkedes det.

Hirens bootcd der er utrolige mange værktøjer på. Det bliver forlangt
hvis jeg skal remse op!
http://62.253.162.19/hiren.thanki/bootcd.html

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-04 11:12

IzNoGoUd wrote:

> Hirens bootcd der er utrolige mange værktøjer på. Det bliver forlangt

Læs nu!

Jesper G. Poulsen

Fra : IzNoGoUd

Dato : 12-12-04 15:27

Jesper G. Poulsen wrote:

> Læs nu!

Jeg er forsent på den! Det var jeg også klar over i min tidliger post,
men hvis du ikke vil se på siden med hirens bootcd så lad være!
Det var såment også til andre, som muligvis havde samme problemer!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-04 19:27

IzNoGoUd wrote:

> Det var såment også til andre, som muligvis havde samme problemer!

Så bør det skrives et andet sted i tråden!

Jesper G. Poulsen