MS Windows
briani 27239
Virtuelle Desktops i WinXP?
Fra : JS

Dato : 08-12-04 16:33

Kan man få virtuelle desktops i WinXP ligesom i Linux?

Johs

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-12-04 17:48

JS wrote:

> Kan man få virtuelle desktops i WinXP ligesom i Linux?

Masser. Microsoft har lavet en:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Jeg synes den er ret middelmådig: Ingen stickys, meget ringe mulighed
for indstillinger. Det eneste gode ved den er at den kan lave en
oversigt over fire skærme, men kræver en temmelig kraftig computer,
hvis det skal køre ordentligt.

Jeg benytter selv Dexpot: http://www.dexpot.de/
Det er freeware og kører rigtig godt, dvs. med hurtige skift mellem
skrivebordene. Der kan tildeles hotkeys til skærmskift og opsættes
regler for hvor programmer skal åbne deres vinduer. Det virker også med
flere skærme sat til.

Dexpot har dog ingen grafisk oversigt over hvilke skriveborde de
enkelte programmer er på, blot en liste. Desuden er det en anelse
besværligt at man skal lave en regel der hedder "Hvis vinduet har denne
titel, så vis vinduet på alle skriveborde", i stedet for blot at
markere at vinduet er sticky, som i de fleste andre programmer af samme
type.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : JS

Dato : 08-12-04 20:37

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for indstillinger. Det eneste gode ved den er at den kan lave en
> oversigt over fire skærme, men kræver en temmelig kraftig computer,

Ja det er ikke meget ide i den. Den kunne jo netop være smart hvis man kunne
have 10 browsere kørende på skrivebord 3 fx og så slet ikke kunne se dem på
skrivebord 1 - hvis du forstår hvad jeg mener.

JS

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-12-04 23:39

JS wrote:

[Snip Microsofts virtuelle skrivebord er ret ringe]

> [...]
> man kunne have 10 browsere kørende på skrivebord 3 fx og så slet
> ikke kunne se dem på skrivebord 1 - hvis du forstår hvad jeg

Ja, det kan jeg, selvom jeg nu selv foretrækker tabs fremfor nye
browservinduer. Du kan gøre det med Dexpot.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Lars Stokholm

Dato : 08-12-04 23:58

JS skrev:

> Ja det er ikke meget ide i den. Den kunne jo netop være smart hvis man
> kunne have 10 browsere kørende på skrivebord 3 fx og så slet ikke kunne
> se dem på skrivebord 1 - hvis du forstår hvad jeg mener.

Det kan man også med Microsofts, man skal bare slå "Shared Desktops"
fra. Jeg kan ikke komme på hvornår man nogensinde ville ønske den
funktion slået til.