Hjælp til installation af modem
Fra : Thomas Petersen

Dato : 11-12-04 12:46

Hej NG

Jeg er i færd med at få liv i en Compaq Presario 5240 med internt
modem.......

Desværre kan jeg ikke få systemet til at identificere modemet, hvilket giver
mig kvaler ud over alle grænser.

Så vidt jeg kan se, er der tale om et Rockwell SupraExpress 56i PCI modem.
Men i fanen -> internetindstillinger -> forbindelser er der ikke muligheder
for
at tilføje en opkaldsforbindelse.

Ved nogen hvad jeg kan stille op?

Billede af fanen er postet i dk.binaer

Thomas

Fra : T.Nielsen

Dato : 11-12-04 16:47

"Thomas Petersen" <strandgade18@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig kvaler ud over alle grænser.
>
> Så vidt jeg kan se, er der tale om et Rockwell SupraExpress 56i PCI modem.
Hej
Sådan en fætter har jeg osse rodet med, med samme reslutat. Fandt osse
diverse modem drivere på www, men
kunne ikke få det til at funke.
Så løsningen på det problem blev, at jeg lavede en install med de CD'er der
fulgte med maskinen, da den org, var
installeret med Win98.
Så vidt jeg husker er der 2 cd'er med maskinen, en rød skive og en grøn, så
det var bare at putte cd'en i drevet, så
kom der en menu op. Den lavede format af HD og lagde Win98 på med alt og det
virkede perfekt bagefter.

mvh
tommy

Fra : Thomas Petersen

Dato : 12-12-04 09:09

"T.Nielsen" <tommy1@virker_ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> det var bare at putte cd'en i drevet, så
> kom der en menu op. Den lavede format af HD og lagde Win98 på med alt og

Jeg ligger desværre ikke inde med de omtalte cd-rommer, da dem som jeg laver
computeren for
har været så "dristige" at smide dem ud eller i hvert fald forlægge dem på
et ukendt sted

Efter at have forsøgt næsten alt i går, afinstallerede jeg hele gruppen
kommunikation, herunder
netværk via modem og derefter installerede jeg selvsamme gruppe påny. Selv
om jeg fjernede
og efterfølgende installerede samme filer, virkede det sørme....... så
problemet er løst (indtil videre).

Tak for buddet ellers.......

Thomas