Arbejdsgruppenavnet ændres
Fra : Gunnar

Dato : 09-12-04 18:33

Hej.
Vi har 6 maskiner der kører i netværk de virker rimeligt, men en maskine
ændrer navnet på arbejdsgruppe
når den lukkes ned. Efter start står der MSHOME, men når det så ændres til
WORKGRUP (som de andre kører med), kører den igen som den skal. Kan det
gemmes nogen steder, eller er der en forklaring. De øvrige 5 har aldrig
givet det problem. Det skal lige siges at batteriet er fladt, men bliver
skiftet en af de første dage.
Gunnar

Fra : Jens

Dato : 09-12-04 20:41

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> når den lukkes ned. Efter start står der MSHOME, men når det så ændres til
> WORKGRUP (som de andre kører med)

Log på som "Administrator" og ret arbejdsgruppen til det den skal være.

Mvh Jens

Fra : Gunnar

Dato : 10-12-04 09:02

> Log på som "Administrator" og ret arbejdsgruppen til det den skal være.

Hej.
Jeg har ikke helt forstået hvad du mener, jeg har været i kontrolpanel - og
administration - og kan finde tjenester og netværk, men kan kun starte det
eller stoppe det.
Gunnar

Fra : Jens

Dato : 10-12-04 09:09

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke helt forstået hvad du mener, .......................]

Når maskinen er startet, log af - tryk "ctrl-alt-del" 2 gange inden for 5
sekunder, skriv Administrator som bruger, og tilhørende pass til kontoen for
at logge på.
Opsæt netværket, og genstart maskinen, så skulle den gerne huske
indstillingerne.

Mvh Jens

Fra : Gunnar

Dato : 10-12-04 11:22

> [...]
> for
> at logge på.
> Opsæt netværket, og genstart maskinen, så skulle den gerne huske
Hej.
Jeg er allerede administrator, men tak for det jeg prøver. Maskiner står
ikke her hjemme, så det bliver ikke i dag.
Gunnar

Fra : Jens

Dato : 10-12-04 11:35

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er allerede administrator, ..............]

En bruger med administrator medlemskab er ikke det samme som den "indbyggede
Administrtor konto".

Mvh Jens

Fra : Peet

Dato : 14-12-04 00:33

"Jens" <mkg@tuknet.dk> skrev i en meddelelse news:cpbtuq$8pc$1@news.net.uni-c.dk...

> En bruger med administrator medlemskab er ikke det samme som den "indbyggede
> Administrtor konto".

Hvad er forskellen for rettigheder da ?

Fra : Jens

Dato : 14-12-04 18:37

"Peet" <mail@nej-tak.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er forskellen for rettigheder da ?

Blandt andet :
fra Windows hjælp :
Kontoen Administrator er den konto, du bruger, når du første gang
konfigurerer en arbejdsstation eller medlemsserver. Du bruger denne konto,
før du opretter en konto til dig selv. Kontoen Administrator er medlem af
gruppen Administratorer på arbejdsstationen eller medlemsserveren.

Kontoen Administrator kan aldrig slettes, deaktiveres eller fjernes fra den
lokale administratorgruppe, hvilket sikrer, at du aldrig låser dig selv ude
af computeren ved at slette eller deaktivere alle de administrative konti.
Denne funktion adskiller kontoen Administrator fra andre medlemmer af den
lokale administratorgruppe.

citat slut

Søg i hjælp for andre forskelle, der er en del af dem.

Mvh Jens