Ratatosk
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-12-04 00:24

Greetings!

Er jeg den eneste der har problemer med ratatosk.dk.net ?

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-12-04 01:09

Jesper G. Poulsen wrote:

> Er jeg den eneste der har problemer med ratatosk.dk.net ?

problemer?

--
regards, Peter Larsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-12-04 11:15

Peter Larsen wrote:

> problemer?

Ja. Jeg bruger den som DNS.

Jesper G. Poulsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-12-04 14:57

On 08 Dec 2004 10:14:49 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> Ja. Jeg bruger den som DNS.

Lad være med det. Brug din udbyders.

-A

Fra : Martin Damberg

Dato : 08-12-04 15:40

> Lad være med det. Brug din udbyders.
>
> -A

hvorfor skulle man ikke gøre brug af den ? dejlig let at huske og fungere
fra alle net

mvh

Martin Damberg

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-12-04 13:36

Martin Damberg wrote:

> hvorfor skulle man ikke gøre brug af den ? dejlig let at huske og
> fungere fra alle net

fordi det er dumt?

--
regards, Peter Larsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-12-04 16:04

Peter Larsen wrote:

> fordi det er dumt?

Dumt?

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-12-04 22:03

Jesper G. Poulsen wrote:

> Dumt?

Dumt= udueligt/ikke smart/ingen garanti for korrekt svar/ikke tiltænkt
funktion

og så brokker du dig over det ikke virker?

--
regards, Peter Larsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-12-04 11:32

Peter Larsen wrote:

> og så brokker du dig over det ikke virker?

Jeg brokker mig ikke - jeg spør' om andre har samme problem...

Jesper G. Poulsen

Fra : Andreas Pedersen

Dato : 10-12-04 13:25

> fordi det er dumt?

Ja det er du så nummer to til at sige.... men har du en begrundelse???

AND

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 10-12-04 15:14

"Andreas Pedersen" <anden@mil.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er du så nummer to til at sige.... men har du en begrundelse???

"Fordi du ikke er sikker på at det vil virke", er begrundelse nok for mig.

Brug den der er oplyst af din isp, så virker det "altid".

/Brian

Fra : Hans

Dato : 11-12-04 05:03

Andreas Pedersen wrote:

> Ja det er du så nummer to til at sige.... men har du en begrundelse???

Det svarer lidt til at bruge naboens skraldespand - Bare fordi han ikke har
sat en lås på.

Hvorfor udføre DNS-requests til en server hvor du egentligt ikke har noget
at gøre?

Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-12-04 11:33

Hans wrote:

> Hvorfor udføre DNS-requests til en server hvor du egentligt ikke har
> noget at gøre?

SVJV så er DNS-valg frit. Jeg vælger så at bruge den der er lettest at
huske.

Jesper G. Poulsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-12-04 13:21

On 11 Dec 2004 10:33:14 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> SVJV så er DNS-valg frit.

Det er netop, hvad du har misforstået.

-A

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-12-04 14:20

Asbjorn Hojmark wrote:

> Det er netop, hvad du har misforstået.

Henvisning?

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 13-12-04 09:22

> Henvisning?

Hmm. hvordan laver man en henvisning til noget der ikke er?

Svjv står der ikke angivet i nogle standarder, at dem der drifter en DNS er
forpligtet til at stille den til rådighed for alle - har du en henvisning?

/Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-12-04 12:52

Brian R. Jensen wrote:

> Hmm. hvordan laver man en henvisning til noget der ikke er?

Henvisning til et dokument hvori der står at man ikke må vælge DNS
efter eget valg.

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 13-12-04 18:53

> Henvisning til et dokument hvori der står at man ikke må vælge DNS
> efter eget valg.

Der er ingen der påstår at du ikke må vælge DNS efter eget valg.
Vi siger bare at det ikke er smart, idet dem der drifter DNS ikke er
forpligtet til at lade dig slå op i dem, og derfor kan ændre det uden at
informere andre end deres egne brugere.

/Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-12-04 18:55

Brian R. Jensen wrote:

> Der er ingen der påstår at du ikke må vælge DNS efter eget valg.

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 13-12-04 21:30

> [...]

Hmm. jeg kan godt læse hvad Asbjørn mener - og det tror jeg egentlig også du
kan :)

Principielt kan du jo også vælge smtp-server som du vil - men det er heller
ikke særligt smart.

EOD herfra
/Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-04 00:10

Brian R. Jensen wrote:

> Hmm. jeg kan godt læse hvad Asbjørn mener - og det tror jeg egentlig
> også du kan :)

Nej, det kan jeg ikke.

Jeg vælger DNS efter det der er lettest for mig at huske. Jeg ved at
der er andre herinde der anvender ratatosk, så derfor ville jeg
verificere mine problemer med den.

> EOD herfra

Nå...

Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-12-04 15:43

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> crashed Echelon
writing news:xn0dqrmqf3iim59004@dtext.news.tele.dk:

> Ja. Jeg bruger den som DNS.

Nu spørger jeg dumt, hvordan kan du bruge den som DNS? For at bruge et
domænenavn som DNS skal du jo bruge en DNS server som kan resolve den til
en IP, ergo kan din DNS server vel kun være et IP nummer, men som senere
hen kan oversættes til en domæne host. Enliten me....

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-12-04 20:20

Bjarke Andersen wrote:

> Nu spørger jeg dumt, hvordan kan du bruge den som DNS? For at bruge

Jeg kender dens IP-adresse - 193.88.44.22 - dejligt nemt at huske...

Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-12-04 07:58

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> crashed Echelon
writing news:xn0dqr5l02v9vbt000@dtext.news.tele.dk:

> Er jeg den eneste der har problemer med ratatosk.dk.net ?

Skal der være 2x TLD endelse eller en stavebøf?

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-12-04 11:14

Bjarke Andersen wrote:

> Skal der være 2x TLD endelse eller en stavebøf?

Hverken eller.

Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-12-04 15:41

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> crashed Echelon
writing news:xn0dqrmpx3ihu13003@dtext.news.tele.dk:

> Hverken eller.

Anyways du kan ikke bruge den fordi den ikke kan navneopløses.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mikkel U.

Dato : 08-12-04 18:58

Bjarke Andersen wrote:

> Anyways du kan ikke bruge den fordi den ikke kan navneopløses.

jeg bruger den pt.
$ host ratatosk.dk.net
ratatosk.dk.net has address 193.88.44.22

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-12-04 15:38

"Mikkel U." <mikkelu@gmail.com> crashed Echelon writing

> jeg bruger den pt.
> $ host ratatosk.dk.net
> ratatosk.dk.net has address 193.88.44.22

Tja, jeg prøvede bare fra CC net af og den kan ikke opløse navnet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Andreas Pedersen

Dato : 10-12-04 13:27

> Tja, jeg prøvede bare fra CC net af og den kan ikke opløse navnet.

Virker fint når jeg prøver fra CC

AND

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-12-04 16:38

"Andreas Pedersen" <anden@mil.dk> crashed Echelon writing

> Virker fint når jeg prøver fra CC

Ja nu gør det, det gjorde det ikke tidligere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Andreas Pedersen

Dato : 08-12-04 19:36

>Er jeg den eneste der har problemer med ratatosk.dk.net ?

Jeg bruger den nogen steder og det virker fint..

Hvad er det iøvrigt for et underligt hostnavn?? Jeg bruger den kun som
193.88.44.42 eller .22 men kendte den kun som ns.dk.net

AND

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-12-04 20:25

Andreas Pedersen wrote:

> Jeg bruger den nogen steder og det virker fint..

Den virkede ikke for mig i aftes...

> Hvad er det iøvrigt for et underligt hostnavn?? Jeg bruger den kun som
> 193.88.44.42 eller .22 men kendte den kun som ns.dk.net

193.88.44.42 er ns.DK.net
193.88.44.22 er ratatosk.DK.net

- Men de er nemme at huske

Jesper G. Poulsen