Dele en scanner over netværket
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-12-04 13:57

Jeg har en Epson Perfection 3200 Photo-scanner, som pt. er koblet
til min Windows-baserede PC (WinXP Pro) via USB 2.0. Scanneren har
også en Firewire-indgang, og jeg spekulerer derfor på, om det mon
er muligt at koble min Mac til scanneren også, men mit umiddelbare
gæt er, at det konflikter, hvis jeg har begge computere + scanner
tændt på samme tid.

Derfor ville det nok være bedre, hvis man kunne scanne over
netværket, men hvad kræver det mon af programmer, for at kunne
tilgå scanneren koblet til Windows fra Mac'en? (OS 10.3.6).

Det skal nok være noget ala <http://www.remote-scan.com/>, men
det er tilsyneladende kun Windows-kompatibelt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-04 19:15

> [...]
> netværket, men hvad kræver det mon af programmer, for at kunne
> tilgå scanneren koblet til Windows fra Mac'en? (OS 10.3.6).

det ved jeg ikke, opensource dimsen "sane" kan deles/tilgås over
netværk. Mac OS X har osse mulighed for at dele/tilgå scannere ud over
netværk men jeg er ikke klar over hvilken standart der bruges. Det er
kun printere der er imagecapture kompatible der kan bruges. Epson har en
del printrere der er understrøttet mens jeg eks ikke mener at nogen
Cannon eller HP printere duer.

OS X deler på http://ip_nr:5100, hviket kunne tyde på at windows i
princippet kan agere klient gennem en browser, såfremt der til windows
findes et scanner program der kan tilgå enheder over IP på port 5100.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-12-04 22:31

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> OS X deler på http://ip_nr:5100, hviket kunne tyde på at
> windows i princippet kan agere klient gennem en browser,
> såfremt der til windows findes et scanner program der kan
> tilgå enheder over IP på port 5100.

Hmm, det kan godt være at jeg skulle prøve den vej i stedet.
Om scanneren er koblet til Windows eller OS X, er sådan set
hip som hap i mit tilfælde. Det kunne bare være rart, hvis
jeg kunne få adgang til den begge steder fra.

--
Hilsen
Madsen