G4 Cube grafikkort
Fra : John Egerup

Dato : 09-12-04 19:57

Jeg er så heldig at have fået en cube foræret. Desværre mangler grafikortet,
såvidt jeg kan se kom den oprindeligt med et "Mac Rage 128 Pro". Er der mon
nogen der ligger inde med sådan et kort eller et andet grafikkort der kan
bruges i en cube og kunne tænke sig at sælge det ??

MVH John

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-12-04 20:24

John Egerup wrote:
> [...]
> nogen der ligger inde med sådan et kort eller et andet grafikkort der kan
> bruges i en cube og kunne tænke sig at sælge det ??

Om det kan bruges ved jeg ikke. Men jeg har et Matrox G200 pci med
digital addon, og en converter til DVI. Det har dog siddet i en PC,
men nogle matrox kort kan reflashes til mac.

JonB

Fra : John Egerup

Dato : 09-12-04 20:36

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message

> Om det kan bruges ved jeg ikke. Men jeg har et Matrox G200 pci med
> digital addon, og en converter til DVI. Det har dog siddet i en PC,
> men nogle matrox kort kan reflashes til mac.
>

> JonB

Næhh desværre. Det skal være et AGP kort
MVH John

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-12-04 15:46

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Om det kan bruges ved jeg ikke. Men jeg har et Matrox G200 pci med
> digital addon, og en converter til DVI. Det har dog siddet i en PC,
> men nogle matrox kort kan reflashes til mac.

en cube har ikke PCI, slot men blot en enlig 2xAGP

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-12-04 15:46

John Egerup <john-egerup@mail.dk> wrote:

> [...]
> nogen der ligger inde med sådan et kort eller et andet grafikkort der kan
> bruges i en cube og kunne tænke sig at sælge det ??

Find et _bedre_ AGP kort end Rage128! i hvert fald hvis du vil køre OSX.
Alle Radeon og Gforce kort understøtter Quartz Extreme.

Fra : John Egerup Jørgense~

Dato : 13-12-04 13:37

nospam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) skrev:

>Find et _bedre_ AGP kort end Rage128!
>i hvert fald hvis du vil køre OSX.
>Alle Radeon og Gforce kort
>understøtter Quartz Extreme.
>
>--
>Morten Reippuert Knudsen
> <http://blog.reippuert.dk>
>
>PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM,
>300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
>mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight,
>eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Hvad betyder Quartz Extreme i praksis? Er det noget med hastighed
eller skarphed eller måske begge dele?
MVH John

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 13-12-04 13:59

John Egerup Jørgensen <john-egerup@BR2JAmail.dk> wrote:

> Hvad betyder Quartz Extreme i praksis? Er det noget med hastighed
> eller skarphed eller måske begge dele?

Hastighed. Du bruger grafikkortet til at tage sig af skærmbilledet, og
frigør derved din cpu til andre opgaver.
<http://www.apple.com/macosx/features/quartzextreme/>

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : John Egerup

Dato : 13-12-04 16:53

"Kaj Christiansen" <kajc@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> Never mind the dog
> -BEWARE OF OWNER!
>
> For contact replace ofir with myrealbox and dk with com

Ok, tak for info. Det er jo nok svært at sige men alligevel, hvor meget har
det at sige i almindelige programmer (ikke spil). Er det eksempelvis en
dramatisk, en klar, en mindre, eller en lille forbedring. Alt det der med
skygger og gennemsigtige vinduer er ikke noget jeg går særlig højt op i.
MVH John

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-12-04 00:59

> [...]

> det at sige i almindelige programmer (ikke spil). Er det eksempelvis en
> dramatisk, en klar, en mindre, eller en lille forbedring.

Dramatisk (går ud fra at vi snakker OSX)

> Alt det der med
> skygger og gennemsigtige vinduer er ikke noget jeg går særlig højt op i.
> MVH John

alligevel slipper du ikke for det i OSX