Kommasepareret liste ind i excel
Fra : Michael Petersen

Dato : 08-12-04 15:31

Er der nogen der let lige kan forklare mig hvordan jeg sætter en
kommasepareret liste ind i et exceldokument? Altså så de fordeler sig
pænt i hvert sit felt?

Jeg synes ikke jeg kan se nogen import muligheder i excel og når jeg
bare paster listen ryger den ind i ét felt.

Mvh, Michael Petersen

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-12-04 15:38

micFJERN@reflector.dk (Michael Petersen) writes:

> Jeg synes ikke jeg kan se nogen import muligheder i excel og når jeg
> bare paster listen ryger den ind i ét felt.

Jeg leger kun (nødigt) med excel på arbejde hvor vi køre windows, men
der åbner jeg bare en CSV-fil med den sædvanlige Filer->Åbn
kommando. Prøv om det ikke virker på samme måde på en Mac.

Når man i windows bare dobbelstklikker på en csv-fil
fortolker Excel den ikke ordentligt, når man åbner den i Excel i
hånden via Filer-menuen bliver de fortolket korrekt.

--
Peter Makholm | Perhaps that late-night surfing is not such a
peter@makholm.net | waste of time after all: it is just the web

Fra : Michael Petersen

Dato : 08-12-04 16:59

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> [...]
> fortolker Excel den ikke ordentligt, når man åbner den i Excel i
> hånden via Filer-menuen bliver de fortolket korrekt.

Tak - det virker

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-12-04 17:18

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> Når man i windows bare dobbelstklikker på en csv-fil
> fortolker Excel den ikke ordentligt, når man åbner den i Excel i
> hånden via Filer-menuen bliver de fortolket korrekt.

En .csv fil kan osse bruges af andre programmer, f.eks et database
program.

--
There is no reason for any individual to have a computer in their home.

Fra : Lone Koefoed

Dato : 09-12-04 09:27

In article <1gohezi.1mzbx8wgua3qcN%micFJERN@reflector.dk>,
micFJERN@reflector.dk (Michael Petersen) wrote:

> Er der nogen der let lige kan forklare mig hvordan jeg sætter en
> kommasepareret liste ind i et exceldokument? Altså så de fordeler sig
> pænt i hvert sit felt?

Og for at give et andet svar end at åbne .csv-filen via Åbn->filer (som
klart er det nemmeste, men nogle gange er det måske ikke en .csv-fil):

Åbn (nyt dokument i) Excel
Data -> Get external data -> Import text file
Så kommer der en guide, som du bare følger.

--
Lone

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-12-04 14:21

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> Åbn (nyt dokument i) Excel
> Data -> Get external data -> Import text file
> Så kommer der en guide, som du bare følger.

Ja! Det er den rigtige måde at gøre det på.

Der sker er såkaldt "parsing" (egentlig et grammatikudtryk - en analyse)
af .csv-filen (osse kaldet en Flat File) før denne importeres.

--
There is no reason for any individual to have a computer in their home.

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-12-04 17:16

> [...]

> Åbn (nyt dokument i) Excel
> Data -> Get external data -> Import text file
> Så kommer der en guide, som du bare følger.

Jep - det prøvede jeg også, og så får jeg den der fine guide hvor jeg
kan indstille nogle forskellige ting.

Takker

Michael