Blokere poster i MacSoup
Fra : Steen Jensen

Dato : 07-12-04 18:34

Hej.

Jeg har fået lyst til at blokere en enkelt bruger i nyhedsgrupperne
(ikke fra denne gruppe).
Hvordan slipper jeg for at se en enkelt persons indlæg?

--
Steen
noX

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-12-04 18:58

Steen Jensen <panther@osx.dk> wrote:

> Jeg har fået lyst til at blokere en enkelt bruger i nyhedsgrupperne
> (ikke fra denne gruppe).
> Hvordan slipper jeg for at se en enkelt persons indlæg?

Du sender en Followup med ordet: PLONK!

--
There is no reason for any individual to have a computer in their home.

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-12-04 22:18

> Du sender en Followup med ordet: PLONK!

Seriøst?
--
Steen
noX

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-12-04 22:38

Steen Jensen <panther@osx.dk> wrote:

> Seriøst?

Amager! Det har jeg selv set.

--
There is no reason for any individual to have a computer in their home.

Fra : Ole Nielsen

Dato : 07-12-04 19:39

> [...]

> (ikke fra denne gruppe).
> Hvordan slipper jeg for at se en enkelt persons indlæg?

Hej Steen
Så vidt jeg kan se bruger du den engelske version. Du skal gå i menuen
Special -> Kill File og her angive nyhedsgruppe(r) og afsender ("From").

Ole Nielsen
post@OleHNielsen.dk
http://hejresiden.olehnielsen.dk/
http://olehnielsen.dk/

Fra : Steen Jensen

Dato : 07-12-04 22:18

Ole Nielsen <post@olehnielsen.dk> wrote:

> Hej Steen
> Så vidt jeg kan se bruger du den engelske version. Du skal gå i menuen
> Special -> Kill File og her angive nyhedsgruppe(r) og afsender ("From").

Det prøver jeg, så slipper jeg nok for en_meget_ihærdig_debattør
--
Steen
noX

Fra : Christian Bech

Dato : 07-12-04 23:04

In article <1gog2ws.1womdhyhv37m0N%panther@osx.dk>,
panther@osx.dk (Steen Jensen) wrote:

> Det prøver jeg, så slipper jeg nok for en_meget_ihærdig_debattør

Du kommer til at savne mig!

Fra : Steen Jensen

Dato : 08-12-04 10:13

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Du kommer til at savne mig!

Naah....han hedder Bo
--
Steen
noX

Fra : Ole Jensen

Dato : 08-12-04 21:17

Steen Jensen <panther@osx.dk> wrote:

> Naah....han hedder Bo

Ja, han er vist den mest blokerede person på nettet.

Hvis det altså er ham med W.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Steen Jensen

Dato : 08-12-04 23:25

Ole Jensen <newsplus@oleswebsite.dk> wrote:

> Hvis det altså er ham med W.

Jow, det er W-manden.
Han må være yderst ihærdig, og tilbringe oceaner af tid foran skærmen

--
Steen
noX

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-04 00:26

Steen Jensen <panther@osx.dk> wrote:

> Jow, det er W-manden.
> Han må være yderst ihærdig, og tilbringe oceaner af tid foran skærmen

Han er danmarks mest kendte usenetter, og har endda været nævnt ved
navns nævnelse adskillige gange i Dr's TV avis i tiden før internettet
var alle mandseje.

Det er normal praxis at sende en mail til abuse hos den ISP han poster
fra, så skynder de sig at få hans dialup konto, xdsl eller ligenende
lukket. kort sagt manden er blacklistet og har domme for injuririer,
racisme mm.

Fra : Per Madsen

Dato : 09-12-04 22:25

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> fra, så skynder de sig at få hans dialup konto, xdsl eller ligenende
> lukket. kort sagt manden er blacklistet og har domme for injuririer,

Han var for et par år siden på tv, hvor han fortalte om sin private
sædbank (sic!). Han tilbyder donorsæd til værdigt trængende, mod en
godtgørelse på 2000,- imho burde han få et girokort med hjem :-/

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Jesper

Dato : 09-12-04 22:34

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Han var for et par år siden på tv, hvor han fortalte om sin private
> sædbank (sic!). Han tilbyder donorsæd til værdigt trængende, mod en
> godtgørelse på 2000,- imho burde han få et girokort med hjem :-/

Det er jo den kære Bo i en nøddeskal: Kilometerlange citater fra hans
udklipssamling, kropsvæsker og afføring i en eller anden form!
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-12-04 01:45

Steen Jensen <panther@osx.dk> wrote:

> Jow, det er W-manden.
> Han må være yderst ihærdig, og tilbringe oceaner af tid foran skærmen

Jeg kiggede lige i min Kill File. Der lå Jamie Austin, som postede 640
off-topic messages i news.admin.net-abuse.email den 22. januar.

--
There is no reason for any individual to have a computer in their home.

Fra : Jesper

Dato : 08-12-04 23:48

Steen Jensen <panther@osx.dk> wrote:

> Naah....han hedder Bo

Bo "Global" Warming ?

Han har haft sin helt egen plads i in Kill File siden 1997

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 10-12-04 14:47

Steen Jensen <panther@osx.dk> wrote:

> Det prøver jeg, så slipper jeg nok for en_meget_ihærdig_debattør

Hvis du gerne vil slippe på alle indlæg der er svar til blokerede indlæg
skal du vælge "auto-blacklist". Det er ret effektivt, eftersom visse
(navnøse) personer har det med at forplumre en lang tråd, med svar,
gensvar og også en hurtig "flame war".
Det er dog grellest i de internationale grupper, hvor folk også
krydsposter som var det en pligt.

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Steen Jensen

Dato : 10-12-04 15:12

Magnus Marius Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Hvis du gerne vil slippe på alle indlæg der er svar til blokerede indlæg
> skal du vælge "auto-blacklist".

Der rammer du lige sømmet på hovedet...øh?
Mange velmenende mennseker svarer ofte på irriterende indlæg, og
resultatet er så en masse brudte tråde.

Hvor finder jeg lige denne auto-blacklist, jeg synes jeg har kigget
overalt i macsoup 2.6.1...men det har jeg nok ikke alligevel
--
Steen
fjernX

Fra : Ole Nielsen

Dato : 10-12-04 15:42

Steen Jensen <isteen@osx.dk> wrote:

> Hvor finder jeg lige denne auto-blacklist, jeg synes jeg har kigget
> overalt i macsoup 2.6.1...men det har jeg nok ikke alligevel

Jeg tror det må svare til det der i den engelske version af MacSoup
kaldes Auto-Kill og findes under 'Attributes'. Her kan du vælge om du
vil kvæle en hel tråd eller kun en del.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-12-04 17:28

Ole Nielsen <post@olehnielsen.dk> wrote:

> Jeg tror det må svare til det der i den engelske version af MacSoup
> kaldes Auto-Kill og findes under 'Attributes'. Her kan du vælge om du
> vil kvæle en hel tråd eller kun en del.

I den danske version er det i menuen Status.
Du kan vælge at auto-sortliste undertråd (æble-) eller tråd(alt_æble-)

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-12-04 17:36

Ole Nielsen <post@olehnielsen.dk> wrote:

> Jeg tror det må svare til det der i den engelske version af MacSoup
> kaldes Auto-Kill og findes under 'Attributes'. Her kan du vælge om du
> vil kvæle en hel tråd eller kun en del.

I MacSOUP/2.5 (Mac OS 9.1) engelsk udgave, findes det under Kill File, i
Special Menuen.

Attributes behandler tråde.

--
There is no reason for any individual to have a computer in their home.

Fra : Ole Nielsen

Dato : 10-12-04 22:21

> I MacSOUP/2.5 (Mac OS 9.1) engelsk udgave, findes det under Kill File, i
> Special Menuen.
>
> Attributes behandler tråde.

Det var faktisk også det spørgsmålet gik på. Kill File blev omhandlet
tidligere i tråden. Jeg skrev, som du ser herover, udtrykkeligt at det
vedrører tråde.

Der er nok blivet klippet lidt for meget væk undervejs.

Herunder står det jeg reagerede på, nemlig hvor man kan kvæle resten af
tråden i den engelske vesion af MacSoup. Jeg gentager gerne, at jeg på
et tidligt tidspunkt i tråden skrev at Kill-File f den engelske version
findes under 'Special' - en anden tiløjede herefter (korrekt), at man
også kan skyde genvej med æble-J.

Magnus Marius Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> skrev på et tidligere
tidspunkt:

"Hvis du gerne vil slippe på alle indlæg der er svar til blokerede
indlæg skal du vælge "auto-blacklist"."

I håb om at dette bidrager lidt til at kaste lys over eventuelle
misforståelser.

Kill-File for at blackliste en afsender.
Auto-Kill for at blackliste en tråd.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-12-04 00:25

Ole Nielsen <post@olehnielsen.dk> wrote:

> Det var faktisk også det spørgsmålet gik på. Kill File blev omhandlet
> tidligere i tråden. Jeg skrev, som du ser herover, udtrykkeligt at det
> vedrører tråde.

Auto-kill - kun i kill file. Behandling af tråde sker under Attributes.

Auto-kill kan være svær at finde, netop fordi du skal vælge fra en
drop-down menu i kill file, ved rediger under entries.

> I håb om at dette bidrager lidt til at kaste lys over eventuelle
> misforståelser.
>
> Kill-File for at blackliste en afsender.
> Auto-Kill for at blackliste en tråd.

Der er altså flere valgmuligheder. Men det er givet vis for besværligt
at beskrive dem alle. RTFM - read the fine maual.

--
There is no reason for any individual to have a computer in their home.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-04 00:26

> [...]

> (ikke fra denne gruppe).
> Hvordan slipper jeg for at se en enkelt persons indlæg?

ævle+J (kan se du bruger macsoup)