Validering af RSS
Fra : Preben Larsen

Dato : 12-12-04 11:57

Når jeg validerer min NewsFeed kommer følgende advarsel op:

"Feeds should not be served with the "application/octet-stream"
media type"

- er der nogen der ved, hvad der er på færde her?

Mvh
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 12-12-04 12:31

Preben Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> media type"
>
> - er der nogen der ved, hvad der er på færde her?

Vis os siden med koden på, ellers er der ikke mange chancer for
at vi kan hjælpe dig.

PerR

Fra : Preben Larsen

Dato : 12-12-04 20:28

Fra : Preben Larsen

Dato : 12-12-04 22:44

Preben Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Koden til den pågældende side kan du finde ved at klikke på ikonet
"RSS Valid" nederst på min hjemmeside:
http://www.prana-terapi.dk/index.html

Fra : Charlotte G

Dato : 13-12-04 01:55

Hej Preben

Der er åbenbart forskel på validerings værktøjerne. Jeg prøvede lige at
validere dit link med den jeg har brugt:
http://rss.scripting.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.prana-terapi.dk%2Fesoterisk
_livssyn.rss

ingen fejl !

Så prøvede jeg at validere min egen rss med den validator du bruger og så
fik jeg også et par advarsler:

Feeds should not be served with the "text/plain" media type [help]

Your feed appears to be encoded as "ISO-8859-1", but your server is
reporting "US-ASCII"

Men den siger jo i begge tilfælde at det kun er advarsler der måske kan
give problemer for nogle brugere. (Gad vide hvad der er for nogle brugere
?)

Og inden jeg fik sat "...ISO-8859-1..." ville den slet ikke validere.

Venlig hilsen Charlotte

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-12-04 23:32

Preben Larsen skrev:

> "Feeds should not be served with the "application/octet-stream"
> media type"

Application/octet-stream er en "catch-all" mime-type der typisk vil
generere en download-dialog i et program.

Jeg har ikke selv prøvet at udgive rss endnu, men jeg kan se at
visse sites sender det som text/plain mens andre vælger text/xml.
Umiddelbart tror jeg mest på sidstnævnte.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Preben Larsen

Dato : 13-12-04 12:02

> [...]
> Umiddelbart tror jeg mest på sidstnævnte

>Såvidt jeg kan se, er det vel også det svar jeg får i [help], når
jeg validerer min rss-feed Citat:
The web server is reporting an unexpected MIME type for a feed.
Although we tried to parse it as a feed, aggregators may well report
this as an error and act as if the user had pointed them at
something other than a feed.

RSS feeds should be served as application/rss+xml (RSS 1.0 is an RDF
format, so it may be served as application/rdf+xml instead). Atom
feeds should use application/atom+xml. Alternatively, for
compatibility with widely-deployed web browsers, any of these feeds
can use one of the more general XML types - preferably
application/xml.
- men spørgsmålet er - hvordan retter jeg problemet. Du kan gå ind
og se hele koden på siden nederst:
http://www.prana-terapi.dk/index.html

Mhv
Preben Larsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-04 13:03

Preben Larsen skrev:

> - men spørgsmålet er - hvordan retter jeg problemet.

Der er to muligheder. Enten skal du have rettet mime-
konfigurationen på serveren, eller også skal du bruge et
serversidescript til at levere rss-filen.

Det første er det letteste hvis du har adgang til serveren - men
det har man normalt ikke hvis det er et webhotel. Du kan dog prøve
at foreslå serveradministratoren at konfigurere serveren så den
kender til rss - der vil givetvis komme flere kunder med samme
problem hvis de ikke ændrer noget.

Den anden del kræver at du har adgang til et serversidesprog - fx
asp, php eller asp.net. Selve koden er ret enkel - den kan du godt
få hjælp til i en af serversidegrupperne, men tjek først hvad du
har mulighed for at bruge (din side ligger på en IIS5-server, så
der er formentlig asp-adgang).
--
Jens Gyldenkærne Clausen