Formular problem
Fra : Heidi B.

Dato : 11-12-04 20:40

Hej igen,

Nu har jeg fået lavet min formular, men kan ikke helt få det til at gøre som
jeg vil.
Jeg ville gerne at de felter folk skal skrive stod forholdsvis pænt under
hinanden og ikke som nu, hvor de er afhængig af min tekst. Håber i kan
forstå hvad jeg mener, ellers spørg.
Hvordan gør jeg det??
Min kode ser sådan ud:

<form method="post" action="mailto:xxxxxx@xxxx.dk">
type="text" name="By" size="25">
<option>Stor seng malet sort</option>
<option selected="selected">Stor seng malet blå</option>
<option>Stor seng malet rød</option>
<option>Lille seng malet sort</option>
<option selected="selected">Lille seng malet blå</option>
<option>Lille seng malet rød</option>
</select>
<option>Madres</option>
<option selected="selected">Hængekøje</option>
</select>
</textarea>
<option>Efterkrav</option>
<option selected="selected">Bankoverførelse</option>
</select>

</form>
--
Hilsen
Heidi B.

----
Se mine katte på http://www.cguns.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-12-04 21:14

Heidi B. wrote:
> [...]
> Jeg ville gerne at de felter folk skal skrive stod forholdsvis pænt
> under hinanden og ikke som nu, hvor de er afhængig af min tekst.

Svaret på dit problem er labels og css:

http://hjemmesideskolen.dk/html/formular.asp
http://hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-04 23:50

Heidi B. skrev:

> [...]
>Jeg ville gerne at de felter folk skal skrive stod forholdsvis pænt under
>hinanden og ikke som nu, hvor de er afhængig af min tekst.

Formularer sætter jeg op i en tabel.

--
Bertel

Fra : Heidi B.

Dato : 12-12-04 09:45

> Formularer sætter jeg op i en tabel.
>
> --
> Bertel

Undskyld Bertel fik vist også sendt den privat til dig
Nu har jeg sat det op i en tabel og er faktisk tilfreds, nu har jeg bare
fået et nyt problem.
Min tabet kommer rimmelig langt nede på siden. Nogen der kan hjælpe mig med
det??

Hilsen
Heidi B.

----
Se mine katte på http://www.cguns.frac.dk

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 12-12-04 10:41

"Heidi B." <Heidi.Bojsen@kattentdcadsl.dk>

> Min tabet kommer rimmelig langt nede på siden. Nogen der kan hjælpe mig
> med
> det??

Prøv at smide et link, så vi kan se det.

--
Jesper Frandsen

http://www.9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : Heidi B.

Dato : 12-12-04 11:12

"Jesper Frandsen" <mail@9am.spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> "Heidi B." <Heidi.Bojsen@kattentdcadsl.dk>

> Prøv at smide et link, så vi kan se det.

> [...]

Hej Jesper.

Den er endnu ikke kommet online, så jeg har ikke noget link, men koden ser
sådan ud:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title>C-Guns kattesenge</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">
</head>

src="billeder/forside.jpg"></a><a
href="
http://www.kattesenge.frac.dk/side1.html">
src="billeder/produkter1.jpg"></a><a
href="
http://www.kattesenge.frac.dk/side2.html">
src="billeder/priser.jpg"></a><a
href="
http://www.kattesenge.frac.dk/side3.html">
src="billeder/Bestilling.jpg"></a>
<form method="post" action="mailto:katteseng@frac.dk">
By <input type="text" name="By" size="25"></td>
[...]
</select></td>
<option>Madres</option>
<option selected="selected">Hængekøje</option>
</select></td>
</textarea></td>
<option>Efterkrav</option>
<option selected="selected">Bankoverførelse</option>
</select></td>
</form>

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

--
Hilsen
Heidi B.

----
Se mine katte på
http://www.cguns.frac.dk

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 12-12-04 11:29

"Heidi B." <Heidi.Bojsen@kattentdcadsl.dk>

> Den er endnu ikke kommet online, så jeg har ikke noget link, men koden ser
> sådan ud:

Umiddelbart ser det ud til at du skal ind og rette lidt i dit stylesheet i
den class der hedder "bestilling" Angiv margin-top hvis du ikke allerede har
gjort det til nogle få pixels (10px eller sådan) Og tjek også om samme class
indeholder en overdrevet padding.

De billeder der er over formularen kan også reguleres i dit stylesheet så de
ikke "skubber" for meget til andre elementer, eksempelvis:

img {
margin: 3px;
border: 0px;
}

Vær iøvrigt opmærksom på at det du ser "offline" ikke nødvendigvis er det
samme som når siden bliver uploaded, men ovenstående burde hjælpe lidt under
alle omstændigheder.

Prøv det

--
Jesper Frandsen

http://www.9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : Heidi B.

Dato : 12-12-04 12:02

> [...]
de
> ikke "skubber" for meget til andre elementer, eksempelvis:

Nu har jeg været inde og sætte en margin-top, men det ændre ingenting.
Hvad mener du med overdrevet padding??
Som det nok er gået op for dig er jeg ikke specielt god til html og kodning

Og hvordan skal jeg sætte det med img ind, da jeg ikke har noget som helst
der hedder det???

--
Hilsen
Heidi B.

----
Se mine katte på http://www.cguns.frac.dk

Fra : Heidi B.

Dato : 12-12-04 12:39

Har fået løst mit problem. Man skal ikke have <br> i en tabel så går det
galt
Men mange tak for hjælpen til alle og glædelig jul

--
Hilsen
Heidi B.

----