Editor
Fra : Stoffer

Dato : 11-12-04 14:28

Hej!
Hvilket program er godt at skrive koder i?
Jeg har indtil nu kun brugt notepad, men ville være dejligt hvis jeg kunne
få en editor som ville "markere" de forskellige dele af min kode med
farve, - lidt ligesom de wysiwyg programmer.

Mvh. Christoffer

Fra : jopa

Dato : 11-12-04 14:41

Stoffer skriblede bla følgende:
> Hej!
> Hvilket program er godt at skrive koder i?
> kode med farve, - lidt ligesom de wysiwyg programmer.

Til PHP bruger jeg Stone'sTextTool suveræn til formålet

Ellers TSW Webcoder kan stort set det samme
De 2 kan anbefales og er gratis

--

Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Stoffer

Dato : 11-12-04 14:54

Lige præcis!
Mange tak for det hurtige svar

Fra : Stoffer

Dato : 11-12-04 15:27

et hurtigt spørgsmål.. jeg har sat Stone's til at gå ved HTML syntaks men
det ser ikke ud til at gå med php (hvilket jeg også er forståeligt nok) men
hvordan kan jeg sætte programmet til php-syntaks? jeg kan simpelthen ikke
finde det!
Christoffer

Fra : jopa

Dato : 11-12-04 15:52

Stoffer skriblede bla følgende:
> et hurtigt spørgsmål.. jeg har sat Stone's til at gå ved HTML syntaks
> men det ser ikke ud til at gå med php

Nej kan det ikke bruges blot som simpel editor "næsten"

--

Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-04 15:50

jopa skrev:

>Til PHP bruger jeg Stone'sTextTool suveræn til formålet

>Ellers TSW Webcoder kan stort set det samme
>De 2 kan anbefales og er gratis

Stone har også lavet WebWriter som kan anbefales. Den kan også
bruges gratis. To ting trækker dog ned i min vurdering:

1.
Den skriver altid en reklame for sig selv hvis den finder et

2.
I den gratis version kan man kun bruge dens indbyggede FTP til én
fil ad gangen. Hver fil kræver en genstart af programmet - og
fejlmeddelelsen hvis man forsøger med to filer er *meget*
misvisende.
Jeg bruger dog andre programmer til FTP.

--
Bertel

Fra : inga schmidt

Dato : 11-12-04 16:29

Stoffer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Jeg har indtil nu kun brugt notepad, men ville være dejligt hvis jeg kunne
> få en editor som ville "markere" de forskellige dele af min kode med

Notepad++ er meget bekvemt, nemt at skifte visning mellem CSS, html, php, java
og ca. 20 andre. Programmet er gratis.

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk