Mærkeligt forlænget link ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 10-12-04 15:03

På html-filen nedenfor er der to links. Det ene (med stylesheet) bliver
aktiveret, hvis man holder musen til højre for linket, altså uden at musen
føres hen over linket i sig selv. Det andet (uden stylesheet) virker
normalt.

Hvad er der galt med det første? Hvordan ændrer man det, så det kun
aktiveres, når musen er direkte hen over teksten?

v.h.
Jakob Munck

TD.sort12
{
COLOR: 000000;
FONT-FAMILY: Verdana, Arial Helvetica;
FONT-SIZE: 12px;
FONT-WEIGHT:
TEXT-DECORATION: none;
}
a.menupunkt {
text-decoration: none;
background-color: none;
color: #000000;
display: block;
line-height: 19px;
width:100%;
}

a.menupunkt:hover {
text-decoration: underline;
background-color: none;
display: block;
color: #000000;
width:100%;
}
</head>

target="_self">Erkendelsesteori</a>

Fra : JH

Dato : 10-12-04 15:20

Jakob Munck wrote:
> Hvad er der galt med det første? Hvordan ændrer man det, så det kun
> aktiveres, når musen er direkte hen over teksten?

Grunden til det sker er at dine a-elementer er defineret som
block-elementer (a-elementer er pr. default inline).

Du kan fjerne display: block; i dine a-styles. Men det kan så få nogle
andre konsekvenser. Du kan evt. også pakke dine a-elementer ind i en div:

Men så skal du ændre i dine :hover-style:
div.menupunkt a:hover {
text-decoration: underline;
background-color: none;
color: #000000;
}

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.

Fra : Jakob Munck

Dato : 10-12-04 16:02

JH wrote:

> Grunden til det sker er at dine a-elementer er defineret som
> block-elementer (a-elementer er pr. default inline).
>
> Du kan fjerne display: block; i dine a-styles.

Det har jeg prøvet, men det ændrer ikke det, at det øverste link aktiveres
også hvis musen er til højre for linket. Det gør altså ingen forskel.

> andre konsekvenser. Du kan evt. også pakke dine a-elementer ind i en
> div:
> target="_self">Erkendelsesteori</a> </div>
>
> Men så skal du ændre i dine :hover-style:
> div.menupunkt a:hover {
> text-decoration: underline;
> background-color: none;
> color: #000000;
> }

Det har jeg også prøvet, og det gør heller ingen forskel. Linket aktiveres
stadig, også selv om musen er til højre for teksten.

Hvad så???

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-04 16:06

Jakob Munck skrev:

> Det har jeg også prøvet, og det gør heller ingen forskel. Linket aktiveres
> stadig, også selv om musen er til højre for teksten.

Har du et link til din side?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Munck

Dato : 10-12-04 16:26

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Har du et link til din side?

nej, for det er ikke uploadet, men den fulde kode er i mit første indlæg her
i tråden.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-04 16:37

Jakob Munck skrev:

> nej, for det er ikke uploadet, men den fulde kode er i mit første indlæg her
> i tråden.

Det er muligt at andre gider, men jeg gider ikke at lægge en side op for
at teste en andens problem.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Munck

Dato : 10-12-04 16:47

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Det er muligt at andre gider, men jeg gider ikke at lægge en side op
> for
> at teste en andens problem.

ok, forståeligt, men det er løst nu. Tak alligevel!

v.h.
Jakob

Fra : inga schmidt

Dato : 10-12-04 16:28

Jakob Munck wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> aktiveret, hvis man holder musen til højre for linket, altså uden at musen
> føres hen over linket i sig selv. Det andet (uden stylesheet) virker

Gætter på, at det er bredden på 100%.

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Munck

Dato : 10-12-04 16:45

inga schmidt wrote:

> Gætter på, at det er bredden på 100%.
>
> --

Selvfølgelig. Det burde jeg selv have kunnet regne ud. Tak skal du have.

v.h.
Jakob