Liste filer fra mappe ?
Fra : Jan Pedersen

Dato : 09-12-04 17:50

Hej

Hvordan for man serveren til at vise en liste over de filer der ligger der
ligesom http://www.grand-illusions.com/videos/

På fohånd tak

--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Kristian Bødker

Dato : 09-12-04 18:17

Jan Pedersen wrote:

> Hej
>
> Hvordan for man serveren til at vise en liste over de filer der ligger der
> ligesom http://www.grand-illusions.com/videos/
>
> På fohånd tak

Listen som du henviser til at Apache Webserverens standart måde at vise
indholdet af en mappe. Denne oversigt vises hvis der ikke er en default
side i den pågældende mappe (index.html default.html index.php eller
lignende alt efter serverens instillinger) og at indexes ikke er slået fra.

Er det på din egen server eller hos et webhotel du gerne vil have en
sådan oversigt?

--
Kristian Bødker, Software Engineering studerende
http://www.bødker.dk/ eller http://www.xn--bdker-vua.dk/

Fra : Jan Pedersen

Dato : 09-12-04 20:33

Kristian Bødker wrote:
[...]

Ok

:: Er det på din egen server eller hos et webhotel du gerne vil have en
:: sådan oversigt?

Primært webhotel...

--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-12-04 00:07

Jan Pedersen skrev:

>:: Er det på din egen server eller hos et webhotel du gerne vil have en
>:: sådan oversigt?

>Primært webhotel...

Hvis det er en Unixserver, er der god hjælp at hente her:

http://azero.dk/support/unix/htaccess/

Nederst til højre er der noget med at slå listning til:

Options   +Indexes   Aktivér Directorybrowsing
            (viser alle filer i folderen).

Jeg har ikke selv eksperimenteret med det.

--
Bertel

Fra : Kristian Bødker

Dato : 10-12-04 00:09

Jan Pedersen wrote:

> Primært webhotel...

Så skal du lede efter en instilling hvor du kan slå indexes til, dette
er nok slået fra som standart for ikke at røbe hvilke filer der ligger i
hvilke mapper.

Men præcist hvordan du slår det til på dit webhotel ved jeg desværre ikke!

Fra : Stoffer

Dato : 10-12-04 22:56

En anden mulighed er at lave en startside som har index over filer i den
pågældende mappe..
f.eks index.php

<?php
$path = "./";

if (strrpos($moverse,'..')) {
$moverse = str_replace('/..','',$moverse);
$moverse = substr($moverse,0,strrpos($moverse,'/'));
}

if($moverse) $moverse = $moverse."/";

echo $moverse.'<br>';

$handle=opendir($path.$moverse);

while ($file = readdir($handle)) {
if(is_dir($path.$moverse.$file) && $file != ".") {
if ($file == ".." && $moverse == "") {

} else {
}
} else if ($file != ".") {
}
}
?>

Fra : Jan Pedersen

Dato : 11-12-04 15:22

Stoffer wrote:
:: En anden mulighed er at lave en startside som har index over filer i
:: den pågældende mappe..
:: f.eks index.php
::

Takker