Linieafstand
Fra : Morten

Dato : 09-12-04 16:50

Jeg har lavet noget brevpapir til min Outlook Express i Frontpage. Når jeg
skriver en mail og trykker Enter hopper cursoren ret langt ned (stort set
som dobbelt linieafstand). Jeg kan godt nok holde shift inde når jeg trykker
Enter, og derved få 'almindelig' linieafstand, men det må da kunne
indskrives i html dokumentet at der skal være enkelt linieafstand . . . også
ved tryk på 'Enter'??
Hvordan mon

/ml

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-12-04 17:05

Morten skrev:

> Jeg har lavet noget brevpapir til min Outlook Express i Frontpage. Når jeg
> skriver en mail og trykker Enter hopper cursoren ret langt ned (stort set
> som dobbelt linieafstand).

Kig på margen til p-elementet - det er formentlig et nyt p-element der
indsættes når du trykker retur. Der er top- og bund-margen på sådan et,
det er sandsynligvis det der giver den ekstra luft.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-12-04 17:05

Morten skrev:

> [...]
>Enter, og derved få 'almindelig' linieafstand, men det må da kunne
>indskrives i html dokumentet at der skal være enkelt linieafstand . . . også

Nej, det er den måde Frontpage og andre grafiske webeditorer
laver koden efter.

Grunden til det er sådan er at man i de fleste tilfælde kun har
brug for linjeskift når man vil lave et nyt afsnit.

Normal vil teksten på en htmlside tilpasse sig browservinduets
størrelse og dermed automatisk lave linjeskift, når der er behov
for det.
--
Knud

Fra : Morten

Dato : 10-12-04 09:09

> [...]
>
> Normal vil teksten på en htmlside tilpasse sig browservinduets
> størrelse og dermed automatisk lave linjeskift, når der er behov

et undre mig bare at nogle af de brevpapir Microsoft har lavet, som ligger
i Outlook Express godt kan lave enkelt linieafstand. Jeg har åbnet dem i
Frontpage, men kan ikke se noget 'smart' i koden.
Jeg har dog godt kunnet fixere en linieafstand, ved at kode en fast
pixelafstand, men så går det jo galt når jeg vil bruge en anden
fontstørrelse. Altså med en fixeret linieafstande der passer til f.eks font
12.

/ml