Iframe og Service Pack 2
Fra : Belial

Dato : 07-12-04 19:02

Skal man være bange for at bruge Iframe ifm. Service Pack 2? Har netop
installeret det og så, at Explorer i første omgang ikke vil vise min Iframe.
Det nytter jo ikke at bruge Iframe hvis Explorer ikke vil vise den...

Fra : jopa

Dato : 07-12-04 19:27

Belial skriblede bla følgende:
> [...]
> installeret det og så, at Explorer i første omgang ikke vil vise min
> Iframe. Det nytter jo ikke at bruge Iframe hvis Explorer ikke vil

Iframe er ikke at betragte som et pop up som jo er script.

Service pack 2 er da ligeglad med hvor mange iframes du benytter

--

Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Belial

Dato : 07-12-04 19:53

> Iframe er ikke at betragte som et pop up som jo er script.
>
> Service pack 2 er da ligeglad med hvor mange iframes du benytter

Det skulle man jo syntes. Men da jeg testede det før, kom der en meddelelse
i Explorer om at den ikke ville vise den af sikkerhedsmæssige årsager.

Fra : jopa

Dato : 07-12-04 20:07

Belial skriblede bla følgende:

> Det skulle man jo syntes. Men da jeg testede det før, kom der en
> meddelelse i Explorer om at den ikke ville vise den af
> sikkerhedsmæssige årsager.

Har du et link til din side

--

Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 07-12-04 22:26

Hej

Belial wrote:
> Det skulle man jo syntes. Men da jeg testede det før, kom der en meddelelse
> i Explorer om at den ikke ville vise den af sikkerhedsmæssige årsager.

Måske fordi dokumentet i din iframe ligger på et andet domæne?

Men kom altid med en URL, det er svært at gætte en slags?

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-12-04 00:57

Stig Nygaard <stig@nospamto-r-o-c-k-l-a-n-d.dk> skrev:

> Måske fordi dokumentet i din iframe ligger på et andet
> domæne?

Det er da meget normalt for en <iframe> - det er faktisk en
af de få måder hvor man kan tilgå en andet domæne - det
kan man jo ikke med ssi på den måde.

--
Allan Vebel
Hjælp os til nye aktuelle artikler og faq-svar - skriv til

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 08-12-04 08:56

Belial wrote:
> Skal man være bange for at bruge Iframe ifm. Service Pack 2? Har netop
> installeret det og så, at Explorer i første omgang ikke vil vise min Iframe.
> Det nytter jo ikke at bruge Iframe hvis Explorer ikke vil vise den...

Blot til info...
Jeg har været ud for at med Win XP sp2 at jeg har mistet sessions data i
iframen når jeg tilgik den fra et andet domæne. Det virkede ellers fint
nok fra nogle ældre maskiner med IE5.x.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-12-04 10:47

Martin Hintzmann Andersen skrev:

> Jeg har været ud for at med Win XP sp2 at jeg har mistet
> sessions data i iframen når jeg tilgik den fra et andet
> domæne.

Jeg skal ikke afvise at der er ændret noget vedr. iframes i SP2 -
men jeg vil bare tilføje at det også før SP2 har været problematisk
at anvende iframes på tværs af domæner. Jeg kan huske et site hvor
login ikke virkede i IE6 SP1 fordi loginformularen lå i en iframe
på et "fremmed" domæne.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 08-12-04 11:25

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> at anvende iframes på tværs af domæner. Jeg kan huske et site hvor
> login ikke virkede i IE6 SP1 fordi loginformularen lå i en iframe

Du har ret. Det er nok mere en problematik der er rettet mod nye version
af IE end selve Win XP SP2.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/