Skærme
Fijala 3554
Samsung SyncMaster 1200NF?
Fra : Brian Hansen

Dato : 10-12-04 03:54

Hey there.

Er kommet i besiddelse af en sådan brugt 22" (20") fætter.
Så med fare for at spørger dumt:

Hvor mange Hertz vil det optimalt være i en opløsning på 1024x768?
Ved godt det ikke er en særlig stor opløsning og at monitoren at "lavet" til at køre
1600x1200/85Hz men synes sgu bogstaverne bliver for små hvis jeg går højere op.

Kan det passe at man ikke kan stille på Brightness og Contrast nogen steder?

Er det bare at smække den op på max (120Hz) og så er det "smukt", eller hva'?

Til mit forsvar omkring de kun 1024x768 er Samsung kommet en del længere tilbage
på skrivebordet i forhold til den gamle Daewoo 19" (18"), samt har en del skrivebords
baggrunde i 1024x768, som jeg ville blive noget ked af ikke passede mere.. lol

--
Mvh.

Brian Hansen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-12-04 07:22

> Er det bare at smække den op på max (120Hz) og så er det "smukt",
> eller hva'?

Hej Brian

Jeg ville stadig køre den i 85Hz. Jeg synes ikke det giver noget roligere
billede at gå højere op, og jeg mener at have læst at billedkvaliteten
bliver ringere jo højere man går op.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Nicolai

Dato : 10-12-04 08:21

> Hvor mange Hertz vil det optimalt være i en opløsning på 1024x768?
100+

> Kan det passe at man ikke kan stille på Brightness og Contrast nogen
> steder?
Nej, det kan ikke passe. Ind i menuen.

Fra : Brian Hansen

Dato : 11-12-04 22:58

Nicolai wrote:

> Nej, det kan ikke passe. Ind i menuen.

lol, har prøvet næsten alt, uden held.
Lige endtil jeg prøvede at trykke på knapperne der bruges til op/ned/højre/venstre
når man er inde i menuen, men denne gang før jeg kom ind i menuen... Det hjalp åbenbart.

Og ved nærmere fin-kig, er det ovenikøbet også afbilledet på knapperne.

--
Mvh.

Brian Hansen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-12-04 08:36

Brian Hansen wrote:

> Hvor mange Hertz vil det optimalt være i en opløsning på 1024x768?

85 Hz

> Er det bare at smække den op på max (120Hz) og så er det "smukt", eller hva'?

Jeg tror ikke du kan se forskel, når du kommer over 85 Hz.

--
Mvh. Lars

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 10-12-04 21:14

Brian Hansen wrote:

> Ved godt det ikke er en særlig stor opløsning og at monitoren at "lavet" til at køre
> 1600x1200/85Hz men synes sgu bogstaverne bliver for små hvis jeg går højere op.

Du kan indstille den til nogle lidt andre opløsninger, f.eks. 1152x864
eller 1280x960 eller 1400x1050, med PowerStrip.
(forudsat at det er windows du bruger)

Fra : Brian Hansen

Dato : 11-12-04 22:50

Jens C. Hansen wrote:

> Du kan indstille den til nogle lidt andre opløsninger, f.eks. 1152x864 eller 1280x960 eller 1400x1050, med PowerStrip.
> (forudsat at det er windows du bruger)

Hmm, ikke forstået? Vil det sige at PowerStrip kan stille skærmen til at give
en anden given opløsning (f.eks. 1024x768) til at være den optimale i forhold til skærmen?
Hvad er PowerStrip og hvor?

Lyder mig noget mærkeligt hvis skærmen er "lavet" til 1600x1200 og at man så via et
program kan ændre "det" til en anden opløsning! Eller noget jeg har misforstået?

--
Mvh.

Brian Hansen

Fra : Brian Hansen

Dato : 11-12-04 23:06

Brian Hansen wrote:

> Er det bare at smække den op på max (120Hz) og så er det "smukt", eller hva'?

Hmm, lyder til det er lige så mange meninger mht. hvor mange Hz, som der er mennesker.
Så har fået ud af det at det må være et spørgsmål om smag og behag,
havde bare en formodning om at det var noget der ligefrem var lavet test over.

--
Mvh.

Brian Hansen

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 13-12-04 02:33

"Brian Hansen" <brian_hansen@despammed.com> wrote in message

> Hvor mange Hertz vil det optimalt være i en opløsning på 1024x768?

Så mange som muligt.

> Ved godt det ikke er en særlig stor opløsning og at monitoren at "lavet"
til at køre
> 1600x1200/85Hz men synes sgu bogstaverne bliver for små hvis jeg går
højere op.

Så sæt skriftstørrelsen op.