ram til compaq pc
Fra : BC

Dato : 09-12-04 20:44

jeg har et lille spørgsmål vedr. subj.

når man har en compaq pc med pc100 SD-Ram 168 pins, skal der så benyttes en
særlig compaq ram.

en bekendt af mig har en sådan maskine, og har købt pc133 SD-ram 168 pins,
det burde jo ikke have nogen betydning når man erstatter pc100 med pc133
eller....? for det virker ikke, er det bare compaq? der er noget s...

/bc

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-12-04 00:14

"BC" <den.dur.slet@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det burde jo ikke have nogen betydning når man erstatter pc100 med pc133
> eller....? for det virker ikke, er det bare compaq? der er noget s...

Det afhænger af modellen. De har en million modeller, så spørg ikke mig om
hvilke modeller det er.
De gamle compaq var meget kræsne med ram, men min erfaring er, at fra ca.
450 mhz pc.erne og fremad har jeg sat almindelig ram i en del compaq pc.er
uden problemer.
Bemærk dog om det er dobbeltsidet eller enkeltsidet ram I putter i. Det
plejer de at være temmelig følsomme overfor.
Dernæst har jeg i flere bemærket, at når man sætter ekstra ramkredse i, så
skal den største sidde i bank 1. Det vil typisk betyde, at man tager den
eksisterende ud og sætter den sidst, da den ofte bliver den mindste.

Kurt
Kurt