Hvilke ram skal jeg købe?
Fra : Henning Lund

Dato : 09-12-04 19:52

Jeg har et QDI Kinetiz K7B bundkort med 2 x 128 MB ram, jeg vil se om
jeg ikke kan finde en blok på 512MB, hvad skal rammene hedde for at jeg
kan få fat i de rigtige?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 09-12-04 23:34

Henning Lund wrote:
> Jeg har et QDI Kinetiz K7B bundkort med 2 x 128 MB ram, jeg vil se om
> jeg ikke kan finde en blok på 512MB, hvad skal rammene hedde for at jeg
> kan få fat i de rigtige?

Du skal først tjekke i bundkortmanualen, at det kan tage 512-blokke -
det er ikke sikkert. Den årgang kunne jeg godt mistænke at have 256 MB
PC 100 som maksimum. Om det så er Kingston, Apacher eller noget tredje,
det betyder nok ikke så meget. Gå efter det mærke, du har i forvejen.

Du skal sikkert have SD RAM PC 100, men tjek det i manualen eller find
den på nettet: http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/support/manual_e.htm

VH
Finn A. Hansen

Fra : Henning Lund

Dato : 10-12-04 07:30

Hansen & Bennetsen skrev:

> Du skal først tjekke i bundkortmanualen, at det kan tage 512-blokke -

Det står der netop ikke i manualen, der står man kan smide op til 1,5gb
ram i, men det kan da ikke være en blok?
Det var derfor jeg spurgte herinde.

Fra : Carsten

Dato : 10-12-04 09:37

Op til 1,5 GB i max. 3 stænger giver 512 MB i en stang RAM.
Så kig om du har plads til 3 stænger RAM i bundkortet.

Om det er PC100 eller PC133 tror jeg ikke bundkortet har noget imod
men det kan have noget imod singlesided og doublesided RAM stænger.

Så se om der står noget om det i bundkort manualen.

Hilsen Carsten

Fra : Henning Lund

Dato : 10-12-04 13:39

Carsten skrev:

> Op til 1,5 GB i max. 3 stænger giver 512 MB i en stang RAM.
> Så kig om du har plads til 3 stænger RAM i bundkortet.

Tak for svaret, der er 3 sokler til ram, så mon ikke den kan tygge 512MB
?

> men det kan have noget imod singlesided og doublesided RAM stænger.

> Så se om der står noget om det i bundkort manualen.

Der står: System: Three 168 pin 3,3v pc133 dimm sockets.
Memory: Supports up to 1,5G SDRAM supports 33/100/133 mhz syncronous
DRAM and VC and 66 mhz edo ram--------- Hvad det så end betyder.