e.c 1150
Fra : Brian Emilius

Dato : 07-12-04 15:36

Hej NG

Jeg har et problem.
Jeg har via et stylesheet defineret <p>-tags til størrelse 0.8em
lille... (vel at mærke i IE6). Hvad kan jeg gøre ved dette (ud over at smide
IE langt væk efter jeg har trampet på den)?

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-12-04 16:12

Brian Emilius skrev:

> Jeg har via et stylesheet defineret <p>-tags til størrelse 0.8em
> lille...

Har du et link til din side? Det er lettere at hjælpe når man kan se
siden online.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian Emilius

Dato : 07-12-04 19:03

> Har du et link til din side? Det er lettere at hjælpe når man kan se
> siden online.

http://felisdanica.dk Se bl.a. forsiden... De to elementer i hovedvinduet er
med mindre tekst end i fx. menuen i venstre side eller al teksten i højre
side.

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-12-04 22:28

Brian Emilius wrote:

> http://felisdanica.dk Se bl.a. forsiden... De to elementer i
> hovedvinduet er med mindre tekst end i fx. menuen i venstre side
> eller al teksten i højre side.

Du behøver ikke at bruge <p> inde i en <td>.

Lav det eventuelt om til <span> - men vide så, at du manuelt skal lave et
tvungent linjeskift.

Og sæt så i css en størrelse for tekst i td (ikke for span).

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-12-04 22:20

Brian Emilius skrev:

> http://felisdanica.dk Se bl.a. forsiden... De to elementer i
> hovedvinduet er med mindre tekst end i fx. menuen i venstre
> side eller al teksten i højre side.

Jeg kan godt se problemet i IE. Start med at validere din side -
der er en del fejl i din xhtml-kode (mange af dem er enkle at
rette, du har bare glemt at elementer og attributter altid skal
skrives med småt i xhtml).

Standardlinks om validering følger:
Hvordan: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
Hvorfor:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
En anden side om hvorfor: <http://validator.w3.org/docs/why.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dennis H

Dato : 07-12-04 16:53

"Brian Emilius" <msn@emilius.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille... (vel at mærke i IE6). Hvad kan jeg gøre ved dette (ud over at
> smide IE langt væk efter jeg har trampet på den)?

Vær opmærksom på at en relativ skriftstørrelse som em nedarver.
Har du en angivet en værdi for <td>?

--
vh
Denn!s

Fra : from south

Dato : 07-12-04 17:32

Hej Brian.
> [...]
> lille... (vel at mærke i IE6). Hvad kan jeg gøre ved dette (ud over at
> smide IE langt væk efter jeg har trampet på den)?

Du skal da ikke trampe på IE, IE gør da ikke noget forkert.
Problemet er at du bruger "p" i en tabel. En tabel bruges til, i går
brugte jeg 1215 kr på julegaver, i dag brugte jeg 2217 kr på julegaver.
Når måneden er omme, kan du se alle dine indkøb i en tabel.
Din hjemmeside laver du i div og css, så er det nemlig en fin
hjemmeside at se på. Men man kan da godt have et link til siden med
alle sine indkøb lavet i tabeller.
Men bedre ville det være med et link til din hjemmeside, så var der
måske nogen som kunne hjælpe dig. Mvh Knud

Fra : Brian Emilius

Dato : 07-12-04 19:06

"from south" <and@mand.invalid> skrev i en meddelelse

> Din hjemmeside laver du i div og css, så er det nemlig en fin hjemmeside
> at se på. Men man kan da godt have et link til siden med alle sine indkøb
> lavet i tabeller.

Det har jeg hovedsageligt også gjort, men jeg ville da blive glad hvis
indholdet i tabellen, fx indkøb eller datoer eller hvad det måtte være der
var i tabellen under alle omstændigheder havde samme størrelse som alt det
andet tekst der er på hjemmesiden... Det kan vel ikke nytte noget at teksten
i tabellen er mindre end al det andet tekst? Og var det egentlig ikke også
det, mit spørgsmål handlede om? Ikke hvorvidt det er en god ide eller ej at
bruge tabeller...

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Allan Møller

Dato : 07-12-04 22:39

Hvis jeg må spørge : Hvordan har du lavet den menu ?

Mvh. Allan

Fra : Brian Emilius

Dato : 09-12-04 14:00

Allan Møller wrote:
> Hvis jeg må spørge : Hvordan har du lavet den menu ?
>
> Mvh. Allan

Med JavaScript