Er der et Danneberg i Danmark?
Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 06-12-04 19:03

Jeg er i personregisteret for Åbenrå Købstad i 1915 stødt på en vielse
mellem to personer som opgives at være bosat i Dannenberg. De stammer
fra Åbenrå og Haderslev amter, så jeg kan ikke rigtig få det til at
rime med det Dannenberg som ligger et pænt stykke syd for
hertugdømmerne ved Elben.

Nogen som har et bud på hvad lokaliteten hentyder til?
En ejendom eller stiftelse i Åbenrå eller lignende, for eksempel.

Lars Erik Bryld

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 07-12-04 09:05

> Nogen som har et bud på hvad lokaliteten hentyder til?
> En ejendom eller stiftelse i Åbenrå eller lignende, for eksempel.
> Med venlig hilsen
> Lars Erik Bryld
_________
Jo, det var på den tid da Slesvig var tysk.

I "tysk byfinder" (ganske god at bruge) finder man:

Prefix: danne

Danneborth
GKZ : 13 0 13 170
County : | +---- Bad Doberan {DBR}
Land : +--------- Mecklenburg-Vorpommern
ZIP : 18236
Locat : (Bad Doberan) 54d06m N 11d55m E
Maps : TK25 1937 Hanstorf
TK50 L1936 Bad Doberan
Euro Mf24

Dannefeld
GKZ : 15 3 25 100
County : | | +---- Klötze {KLZ}
RegBez : | +------- Magdeburg
Land : +--------- Sachsen-Anhalt
ZIP : 39649
Popul : 451
Locat : (Klötze) 52d38m N 11d08m E
Maps : TK25 3332 Klötze-West
TK50 L3332 Klötze
Euro Ma33

Dannenberg (Elbe)
GKZ : 03 3 54 004
County : | | +---- Lüchow-Dannenberg {DAN}
RegBez : | +------- Lüneburg
Land : +--------- Niedersachsen
ZIP : 29451
Popul : 7596
Locat : 53d06m N 11d06m E
Maps : TK25 2932 Dannenberg-Süd
TK50 L2932 Dannenberg (Elbe)
Euro Ma30

Dannenberg (b Bad Freienwalde)
GKZ : 12 0 12 130
County : | +---- Bad Freienwalde {FRW}
Land : +--------- Brandenburg
ZIP : 16259
Popul : 373
Locat : (Bad Freienwalde) 52d47m N 14d02m E
Maps : TK25 3250 Bad Freienwalde
TK50 L3350 Bad Freienwalde
Euro Pa32

Dannenberg (b Bremen)
Part of: Grasberg
GKZ : 03 3 56 002
County : | | +---- Osterholz (Osterholz-Scharmbeck) {OHZ}
RegBez : | +------- Lüneburg
Land : +--------- Niedersachsen
ZIP : 28879
Popul : 504
Locat : (Grasberg) 53d11m N 8d59m E
Maps : TK25 2819 Lilienthal
TK50 L2918 Bremen
Euro If29

Dannenbüttel
Part of: Sassenburg
GKZ : 03 1 51 025
County : | | +---- Gifhorn {GF}
RegBez : | +------- Braunschweig
Land : +--------- Niedersachsen
ZIP : 38524
Popul : 1024
Locat : (Sassenburg) 52d32m N 10d42m E
Maps : TK25 3430 Ehra-Lessin
TK50 L3530 Wolfsburg
Euro Le33

Dannenfeld
GKZ : 12 0 35 680
County : | +---- Neuruppin {NP}
Land : +--------- Brandenburg
ZIP : 16818
Locat : (Neuruppin) 52d55m N 12d46m E
Maps : TK25 3042 Neuruppin
TK50 L3142 Neuruppin
Euro Ne31

Dannenfels (Pfalz)
GKZ : 07 3 33 013
County : | | +---- Donnersbergkreis (Kirchheimbolanden) {KIB}
RegBez : | +------- Rheinhessen-Pfalz
Land : +--------- Rheinland-Pfalz
ZIP : 67814
Popul : 892
Locat : (Kirchheimbolanden) 49d40m N 8d01m E
Maps : TK25 6314 Kirchheimbolanden
TK50 L6314 Alzey
Euro Ia51

Dannenreich
GKZ : 12 0 29 070
County : | +---- Königs Wusterhausen {KW}
Land : +--------- Brandenburg
ZIP : 15754
Popul : 271
Locat : (Königs Wusterhausen) 52d18m N 13d38m E
Maps : TK25 3747 Königs Wusterhausen
TK50 L3746 Königs Wusterhausen
Euro Od35

Dannenrod
Part of: Homberg
GKZ : 06 5 35 009
County : | | +---- Vogelsbergkreis (Lauterbach) {VB}
RegBez : | +------- Gießen
Land : +--------- Hessen
ZIP : 35315
Locat : (Homberg) 50d44m N 9d00m E
Maps : TK25 5220 Kirtorf
TK50 L5320 Alsfeld
Euro Ka44

Dannenwalde (b Gransee)
GKZ : 12 0 25 130
County : | +---- Gransee {GRS}
Land : +--------- Brandenburg
ZIP : 16775
Popul : 386
Locat : (Gransee) 53d00m N 13d09m E
Maps : TK25 3044 Großmutz
TK50 L3144 Löwenberg
Euro Oa31

Dannenwalde (b Neustadt, Dosse)
GKZ : 12 0 30 140
County : | +---- Kyritz {KY}
Land : +--------- Brandenburg
ZIP : 16866
Popul : 558
Locat : (Kyritz) 52d57m N 12d24m E
Maps : TK25 3040 Kyritz
TK50 L3140 Kyritz
Euro Nc31

Dannewerk
GKZ : 01 0 59 019
County : | +---- Schleswig-Flensburg {FL}
Land : +--------- Schleswig-Holstein
ZIP : 24867
Popul : 1026
Locat : 54d29m N 9d30m E
Maps : TK25 1523 Kropp
TK50 L1522 Schleswig
Euro Kd22

--
Bug reports to ATeschler@genealogy.net
Use GEO-Bug-Report as the subject to avoid automatic processing

Fra : Brothers Keeper

Dato : 07-12-04 12:41

"Fl. Svendsen" <zeus2@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse

> _________
> Jo, det var på den tid da Slesvig var tysk.
> I "tysk byfinder" (ganske god at bruge) finder man:

Linket til denne web-side, er det en der kan offentliggøres?

Bedste hilsener fra
Chris Gade Oxholm Sørensen - support@bk6.dk - www.brotherskeeper.dk

Fra : aafe

Dato : 07-12-04 13:39

On Tue, 7 Dec 2004 12:41:15 +0100, "Brothers Keeper" wrote:

>Linket til denne web-side, er det en der kan offentliggøres?

Jeg har ihvertfald haft den offentliggjort i de år jeg har beskæftiget
mig med slægtsforskning:

http://www.genealogienetz.de/misc/geoserv.html

Men, det mest interessante er vel e-mailadressen, idet forespørgsler
sendes til en robot via en e-mail:

geo@genealogy.net

med venlig hilsen

Arne

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 07-12-04 16:02

> http://www.genealogienetz.de/misc/geoserv.html
>

> Men, det mest interessante er vel e-mailadressen, idet forespørgsler
> [...]
**********************'
Ja, det ser ud til at fidusen trænger til et pepop her i gruppen.
Som hjemmesiden skriver på tysk og engelsk åbner man en mail med adressen
som ovenfor.
I emnelinien plejer jeg at skrive _GEO_ og i brødteksten kan man skrive et
søgeord - eksempelvis

danne

Skriv kun eet søgeord

henter alle byer der begynder sådan.

Man kan bruge tegnet * for manglende bogstaver.
Meget mere på sitet.
Hilsen Flemming.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 07-12-04 18:49

Scripsit Fl. Svendsen:

> Jo, det var på den tid da Slesvig var tysk.
>
> I "tysk byfinder" (ganske god at bruge) finder man:
>

> Dannenberg (Elbe)
> Land : +--------- Niedersachsen
>
> Dannenberg (b Bad Freienwalde)
> Land : +--------- Brandenburg
>
> Dannenberg (b Bremen)
> Land : +--------- Niedersachsen
>
> Dannewerk
> Land : +--------- Schleswig-Holstein

Tak for henvisningen til "byfinderen", men den udpeger kun tre
Dannenberg'er, som alle befinder sig i selve Tyskland, meget langt fra
Åbenrå. Den eneste lokalitet i resultatet som befinder sig i selve
Slesvig er Dannevirke. Så jeg kan ikke se den giver svaret på, hvor
det nyslåede ægtepar faktisk befinder sig (og jeg tror altså det er i
nærheden af Åbenrå).

Lars Erik Bryld