Hvilke selskaber på sonofon-låst telefon?
Fra : JS

Dato : 07-12-04 08:53

Findes der selskaber der kan bruges på en sonofon-låst telefon, ligesom
Telmore kan bruges på en der er låst til TDC?

Fra : Søren Blom

Dato : 07-12-04 13:03

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev
> Findes der selskaber der kan bruges på en sonofon-låst telefon, ligesom
> Telmore kan bruges på en der er låst til TDC?

Idag låser bliver telefonerne låst til selskabet, ikke deres net.

Sagt på en anden måde, at selvom du f.eks. har en TDC låst telefon, så kan
du ikke bruge et Telmore kort i telefonen, det skal være en TDC Sim kort.

Så du kan ikke købe en telefon hos et selskab der bruger Sonofons net og så
bare sætte et Sonofon kort i og så ringe løs.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : JS

Dato : 07-12-04 13:39

> [...]
>
> Så du kan ikke købe en telefon hos et selskab der bruger Sonofons net og

> bare sætte et Sonofon kort i og så ringe løs.

Øv, men tak for svaret.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 07-12-04 21:25

Hej

Der er nogen telefoner der bliver låst til det første simkort man sætter i
telefonen.

MVH
Tommy

Fra : Blix

Dato : 08-12-04 09:59

Hmm købte en nokia 6230 for to uger siden i elgiganten. den skulle være
simlåst til tdc, men prøvede for sjovt da jeg kom hjem og smed et telmore
kort i. det virkede perfekt, og ja den er simlåst pga kan ikke bruge sonofon
, orange etc.. har prøvet :)
men den har ikke låst sig tiltelmore, pga bruger mit tdc abonnement samtidig
til fri sms. så det må må stadig være muligt...

hilsen lean

Fra : JS

Dato : 08-12-04 11:02

"Blix" <leanolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
samtidig
> til fri sms. så det må må stadig være muligt...

Ok.
Måske det skal prøves så.
Hvilke af de billige abonnementsfrie selskaber bruger sonofon som hovednet?
CBB?

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 08-12-04 12:33

JS wrote:

> Hvilke af de billige abonnementsfrie selskaber bruger sonofon som hovednet?
> CBB?

Det gør CBB nemlig ganske rigtigt.
Og det skulle altså også kunne lykkes den vej rundt.

Min søn fik en mobil m/Sonofon abonnement af sin mor.
Mor opsagde abonnementet og vi købte i stedet CBB til ham, og det
virkede uden bøvl.
Så for kort tid siden skiftede han til Telia (Xpress) og her duede
sim-kortet ikke før vi havde fået låst telefonen op.

Mvh. Jan