Halflife (etteren) afslutning
Fra : Steen

Dato : 06-12-04 09:36

Går og overvejer at købe HL2, da 1'eren var kanonfed, men det ærger mig, at
jeg aldrig fik afsluttet spillet. Det lykkedes mig aldrig at gennemføre
sidste bane, selvom jeg prøvede i over to måneder. Der er nogen, der påstår,
at det *kunne* lade sig gøre, hvilket jeg hidtil har afvist som
blærerøvssnak, så nu vil jeg gerne høre:

Hvordan sluttede HL1, når man gennemførte sidste bane? "Game over"?
"Congratulations, you are finished"? Eller en kanonfed lang filmsekvens?

/steen

Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 06-12-04 10:42

"Steen" <virker@ikke.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan sluttede HL1, når man gennemførte sidste bane? "Game over"?
> "Congratulations, you are finished"? Eller en kanonfed lang filmsekvens?

Sidset bane med kæmpebabyen Nihilanth er også næsten umulig. Tricket er at
skyde ham i hjernen med alt hvad man har, når kraniet åbner sig. Klarer man
Nihilanth møder man G-Man som spørger, om man vil arbejde for ham. Nægter
man, dør Gordon Freeman. Half-Life 2 bygger videre på historien, og
forudsætter, at man sagde ja til at arbejde for G-Man.
---
Anders

Fra : Steen

Dato : 06-12-04 11:29

Hr. Albrechtsen wrote:

> Sidset bane med kæmpebabyen Nihilanth er også næsten umulig. Tricket
> er at skyde ham i hjernen med alt hvad man har, når kraniet åbner
> sig.

Har prøvet det. Virkede ikke.

> [...]
> arbejde for ham. Nægter man, dør Gordon Freeman. Half-Life 2 bygger
> videre på historien, og forudsætter, at man sagde ja til at arbejde

Men hvordan foregår det? Hvem er G-Man? Hvordan ser han ud? Er det et
menneske eller et monster? Er afslutningen sej eller skuffende? Er det en
lang eller kort sekvens? Kan man se afslutningen som en filmsekvens et eller
andet sted på nettet, eller kan man evt. finde screenshots af afslutningen
et sted?

/steen

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 06-12-04 11:44

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Har prøvet det. Virkede ikke.

Enten har du haft for lidt ammo tilbage, eller også har der været en fejl i
dit spil.
Det _skal_ kunne lade sig gøre.

Er du sikker på at du fulgte rækkefølgen: Først skyde ham nedefra, indtil
hovedet åbner sig. Så finde op til afsatsen bag ham, og skyde ham med alt
hvad du har, direkte ned i hjernen?

> [...]
> lang eller kort sekvens? Kan man se afslutningen som en filmsekvens et
> eller andet sted på nettet, eller kan man evt. finde screenshots af

G-man er bare den blåklædte mystiske slipsefyr, du ser allevegne igennem
spillet.
Slutningen er udmærket, der er bare det sædvanlige antiklimaks efter at have
klaret spillet. Dog er det lidt mindre her, end i så mange andre spil.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : David Lebech

Dato : 06-12-04 12:22

> [...]
>
> Hvordan sluttede HL1, når man gennemførte sidste bane? "Game over"?
> "Congratulations, you are finished"? Eller en kanonfed lang filmsekvens?

Mest et supplement til de andre post, og så lidt "blærerøvssnak":

1. Det kan godt lade sig gøre at dræbe nihilanth. Jeg gjorde det med
kobenet - jeps du hørte rigtigt... I øvrigt åbner hjernen sig ikke, før du
har skudt de tre gule krystaller på siderne (en raket til hver skulle gøre
det). Kig evt. her:
http://www.planethalflife.com/half-life/walkthrough/wt17.shtm

2. Slutningen er faktisk udmærket. Jeg har set den et par gange nu, og den
lægger kraftigt op til en 2'er (tada . Synes du skulle prøve at
gennemføre selv først, men hvis du virkelig vil vide, hvad der sker, så kig
ned
Mvh
David Lebech
SPOILER SPACE
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Igennem en række lokationer holder g-man en mindre monolog. Han har en
yderst klam taleform, men det er jo det samme som i 2'eren :) Her er den
præcise gengivelse af hans tale (taget fra
http://www.gamedaily.com/pc/hl2/article.asp?section=feature&article_id=439)
Gordon Freeman, in the flesh. Or rather... in the hazard suit. I took the
liberty of relieving you of your weapons. Most of them were government
property. As for the suit, I think you've earned it. The borderworld, Xen,
is in our control for the time being. Thanks to you. Quite a nasty piece of
work you managed over there. I am impressed.
That's why I'm here Mr. Freeman. I have recommended your services to my
employers and they have authorized me to offer you a job. They agree with me
that you have limitless potential. You've proved yourself a decisive man, so
I don't expect you'll have any trouble deciding what to do. If you're
interested, just step into the portal and I will take that as a yes.
Otherwise, hmmm... well, I can offer you a battle you have no chance of
winning. Rather anticlimactic after what you've just survived. Time to
choose.

og hvis man så går ind i portalen:

Wisely done, Mr. Freeman. I will see you up ahead

Og ser ham... ja det gør man så sandelig også. Half-life 2 starter også i en
togvogn med et syn af the g-man. Yeehaa :)

Fra : S3N80R

Dato : 06-12-04 17:52

On Mon, 6 Dec 2004 09:35:48 +0100, someone who claims to be "Steen"
<virker@ikke.invalid> wrote:

> [...]
>
>Hvordan sluttede HL1, når man gennemførte sidste bane? "Game over"?
>"Congratulations, you are finished"? Eller en kanonfed lang filmsekvens?

Hejsa Steen,

Hvis du ikke orker at gennemføre etteren igen så brug snyd - følgende
maps skulle gerne være slutningen:

c4a2b
c4a3
c5a1