One Nite in Mongkok
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-12-04 17:52

Jeg lovede jo lige at skrive et par ord om den film n`r jeg fik den set, og
her er de så:

Der er tale om en drama/thriller kombination som vi kender det fra Johnny Tos
film som PTU og The Mission. Faktisk kunne filmen fint have været instrueret
af Johnny To.

Stemningen i filmen ændres gradvist og meget diskret således at man når man er
færdig med filmen har en ganske anden smag i munden en det man havde forventet
i starten.

Der er flere interessante aspekter i filmen. Dele handler om hvordan
landsbyknægten spillet af Daniel Wu, får sine første oplevelser i storbyen og
sammen med Luderen Cecilia Cheung prøver undgå politi og Yakuza bander. Andre
dele handler om en triggerhappy politimand.

Hvis man kan lide PTU, The Mission, Infernal Affairs og lignende film, vil man
helt sikkert også kunne lide One Nite in Mongkok.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten DH

Dato : 06-12-04 20:39

> Hvis man kan lide PTU, The Mission, Infernal Affairs og lignende film, vil
> man helt sikkert også kunne lide One Nite in Mongkok.

Jamen så må jeg lige et smut forbi CD Wow - tak for tippet