Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny 20D firmware
Fra : Morten Wartou

Dato : 07-12-04 13:54

Halløj!

Ny firmware til 20D er frigivet i dag - version 1.1.0 - den løser problemet
med horisontale striber ved høje ISO-værdier og brug af intern blitz.
Dejligt.

http://www.dpreview.com/news/0412/04120701canoneos20dfw110.asp

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : rosenauer.dk

Dato : 07-12-04 17:36

> Ny firmware til 20D er frigivet i dag - version 1.1.0 - den løser
> problemet med horisontale striber ved høje ISO-værdier og brug af intern
> blitz. Dejligt.

... og ikke at forglemme er der tilføjet Russian, Korean, og Traditional
Chinese sprogvalg, som jeg personligt har glædet mig meget til ! :)

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-12-04 19:26

rosenauer.dk wrote:

> .. og ikke at forglemme er der tilføjet Russian, Korean, og
> Traditional Chinese sprogvalg, som jeg personligt har glædet mig
> meget til ! :)

Ja, helt klart - jeg var også ved at være træt af kantonesisk - næ-nej, lad
os få traditionelt kinesisk, det ved man hvad er.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : AS

Dato : 07-12-04 21:13

"rosenauer.dk" <spam@spam.dk> wrote in message

> .. og ikke at forglemme er der tilføjet Russian, Korean, og Traditional
> Chinese sprogvalg, som jeg personligt har glædet mig meget til ! :)

Som man se. Canon går mere populistisk vej, end mange andre producenter,
derfor tilpasser bl.a. menu sprog. I hvert fald bruges de ovennænvte sprog
af betydeligt større befolkningstal, end f.eks. dansk sprog.

Fra : nyrup

Dato : 07-12-04 23:15

"AS" <ars@TrasH.net> skrev i en meddelelse > Som man se. Canon går mere
populistisk vej, end mange andre producenter,
> derfor tilpasser bl.a. menu sprog. I hvert fald bruges de ovennænvte sprog
> af betydeligt større befolkningstal, end f.eks. dansk sprog.

Der er sikkert også mange kinesiske ris-bønder der skal ha' taget et
makro-foto af deres risplanter med deres nyindkøbte 20D og 50 Kg L-serie
objektiver...

Fra : OCB

Dato : 08-12-04 00:03

"nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Der er sikkert også mange kinesiske ris-bønder der skal ha' taget et
> makro-foto af deres risplanter med deres nyindkøbte 20D og 50 Kg L-serie

Hehe, ja.. men dernede koster udstyret også 80% mindre end herhjemme... da
fabrikken sikkert ligger ude bagved deres gård

Mvh
Ole Condrup Boesen
http://www.condrup.dk/

Fra : AS

Dato : 08-12-04 00:13

"nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.dk> wrote in message

> Der er sikkert også mange kinesiske ris-bønder der skal ha' taget et
> makro-foto af deres risplanter med deres nyindkøbte 20D og 50 Kg L-serie
> objektiver...

Ikke sikkert, at der er beregnet til bønder. der findes også nogle enkelte
rige menneske i Kina. Hvis der bliver kun få tusind bland denne milliard og
lidt af befolkning, som køber denne model, så snakker man om en rimmelig
beløb. Desuden der findes der mennesker udenfor Kina, som taler og skriver
flydende kinesisk, fordi det er deres modersmål. Man skal ikke tro, at Canon
ikke ved hvad laver, alt er beregnet IMHO.

Nu kom jeg i tanker om hvor manger stykker af 20D bliver solgt i DK. Bare
for sjovt. Lige som 10D, D70, D100 osv. Jeg tror nok, det er hemmeligt
info...

Fra : Flemming Gram Christ~

Dato : 08-12-04 10:27

Er det kun mig som synes det lugter af at de har rettet nogle "ukendte"
fejl.
Jeg synes det er meget lidt indhold at putte i et nyt release.

Mvh

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-12-04 10:28

Flemming Gram Christensen wrote:
> Er det kun mig som synes det lugter af at de har rettet nogle "ukendte"
> fejl.
> Jeg synes det er meget lidt indhold at putte i et nyt release.

Det synes de folk der har oplevet buggen ved iso3200 nok ikke

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-12-04 11:08

> Det synes de folk der har oplevet buggen ved iso3200 nok ikke

Buggen var såmænd til stede selv ved ISO100 og 1/250 sek. når man brugte den
interne blitz - men ikke særlig tydeligt. Ved længere eksponeringer blev det
lidt mere tydeligt ved ISO100 - og helt galt ved højere ISO-værdier - jeg
lavede denne test med 10 sekunders eksponeringer og blitz (jeg beklager
rysteriet, gad ikke slå selvudløseren til):
http://inet.uni2.dk/~unimwl/horisontalst%f8jtest.jpg

Den nye firmware ser ud til at have løst problemet.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : NIL

Dato : 08-12-04 18:03

KLIP

> [...]
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/horisontalst%f8jtest.jpg
>
> Den nye firmware ser ud til at have løst problemet.

Hej Morten

Linket virker ikke...

Mvh.
NIL

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-12-04 18:29

NIL wrote:
> KLIP

> Hej Morten
>
> Linket virker ikke...

Jojo, men som sædvanlig vil Outlook Express omskrive det. :) Lav en
copy/paste i stedet, linket virker fint.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Food_life

Dato : 09-12-04 00:08

Når man nu køber sådan en "svend", hvordan ser man om sofrwaren er
opdateret?

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-12-04 01:29

Food_life wrote:
> Når man nu køber sådan en "svend", hvordan ser man om sofrwaren er
> opdateret?

Firmwareversionen står nederst i hovedmenuen.

Pt. er den nyeste firmware 1.1.0.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Bjørn W.

Dato : 09-12-04 11:31

On Thu, 9 Dec 2004 01:28:39 +0100, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

>Firmwareversionen står nederst i hovedmenuen.
>
>Pt. er den nyeste firmware 1.1.0.

Hej Morten.
Kan du ikke lige give os en lille historie om D20 nu hvor du har haft
det noget tid. For og imod?

Er selv på nippet til at gå ned og købe et sådant....

Hilsen Bjørn