Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: Endnu et kragebillede.
Fra : Erik W.

Dato : 07-12-04 12:29

Hej alle

Jeg var ude igår for at jage småfugle med Bigmaen, og fik da også både
Sjagger, Vindrossel og Silkehaler. Selvom billederne er gode nok som
fugleentutiast billeder, så mangler de både "wow" og den sidste skarphed.
Det er ufatteligt svært at fotografere de små fugle, dels pga deres små
hurtige bevægelser (motion blur), dels pga. at autofusen har svært ved at
ramme når fuglene sidder i en busk, hvor små kviste kan snyde automatikken.
Jeg kan selvfølgelig fokusere manuelt, men jeg tvivler på at jeg kan gøre
det meget bedre end automatikken.
Det eneste billede jeg vil være bekendt at vise frem her er billede jeg tog
da jeg var færdig med småfuglene.
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1399928&forward=user
Måske jeg skulle stille mig tilfreds med at være statsautoriseret krage &
måge fotograf *suk*

Mvh Erik

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-12-04 13:45

Erik W. wrote:

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1399928&forward=user
> Måske jeg skulle stille mig tilfreds med at være statsautoriseret krage &
> måge fotograf *suk*

Hmmm... lyset og skarphedden er ok, men det er ærgeligt, at kragen
sidder på den der røde flagstangsknop...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Erik W.

Dato : 08-12-04 09:31

> Hmmm... lyset og skarphedden er ok, men det er ærgeligt, at kragen
> sidder på den der røde flagstangsknop...

Jeg siger tak for kritikken. Jeg var nok lidt for fascineret af den der røde
knop. Den kan man da kalde et rotpunkt der vil noget.
Jeg gav den en fremtrædende placering med vilje, men burde måske have
eksperimenteret lidt med at beskære den næsten væk.

Mvh Erik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-12-04 14:47

Erik W. wrote:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1399928&forward=user
> Måske jeg skulle stille mig tilfreds med at være statsautoriseret krage &
> måge fotograf *suk*

Du burde have vasket flagstangen først, og så er det altså dårlig stil med
plastikknopper

Men nok pjat, det er ihvertfald et af de bedre fuglebilleder inden
for den sidste tid

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Erik W.

Dato : 08-12-04 09:35

> Du burde have vasket flagstangen først, og så er det altså dårlig stil med
> plastikknopper

Jeg ved sgu ikke hvad de havde sagt til det nede i kolonihave foreningen

Det er lidt grænseoverskridende for mig at gå ind i fremmede folks have og
lægge flagstangen ned for at vaske den og udskifte knoppen. Jeg gætter også
på at det ville have været grænseoverskridende for kragen

> Men nok pjat, det er ihvertfald et af de bedre fuglebilleder inden
> for den sidste tid

Jeg siger tak.

Mvh Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-12-04 01:49

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse news:41b593e3$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1399928&forward=user
> Måske jeg skulle stille mig tilfreds med at være statsautoriseret krage &

Som tidligere sagt over MSN:
Det er et totalt iorden kragefoto!

Måske man kunne lege med at beskære flagknoppen næsten væk eller bare så undersiden af flagknoppen er væk.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 08-12-04 10:36

"Frodo Nifinger" < skrev i

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1399928&forward=user

> Det er et totalt iorden kragefoto!

Mange tak.

> Måske man kunne lege med at beskære flagknoppen næsten væk eller bare så
undersiden af flagknoppen er væk.

Måske sådan her? http://wildau.dk/vred_krage_16x9.jpg

Med den anden beskæring http://wildau.dk/vred_krage.jpg havde jeg ligesom
sat kragen på en piedestal for at give den det der Gargoyle agtige look. Den
effekt mister jeg når jeg beskærer knoppen, selvom jeg har forsøgt at
modvirke det ved at lave billedet i widescreen format.

Mvh Erik

Fra :

Dato : 08-12-04 13:59

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Som tidligere sagt over MSN:
Det er et totalt iorden kragefoto!

Måske man kunne lege med at beskære flagknoppen næsten væk eller bare så

Med ell uden flagknop også selvom det bare er en "krage" så syntes jeg det
er flot,,,fortsæt og lad os se og lære
Hilsen Henrik