Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken opløsning?
Fra : Torben Brøndum

Dato : 07-12-04 11:59

Hej,

Jeg har brug for at tage nogle digitale billeder der skal anvendes i et
nyhedsbrev hvor størrelsen absolut maksimalt bliver 10*15.....til tider
endda meget mindre (bla. margin billeder).

Bladet bliver trykt på trykkeri samt konv. til en pdf-fil.

Hvad er den bedste opløsning herudner komprimering så jeg får den "mindste"
filstørrelse når jeg når til pdf-filen. Indtil nu har min pdf-fil været al
for stor.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Pico

Dato : 07-12-04 21:24

Torben Brøndum wrote:
> [...]
>
> Hvad er den bedste opløsning herudner komprimering så jeg får den
> "mindste" filstørrelse når jeg når til pdf-filen. Indtil nu har min

Jeg tror du skulle prøve at spørge i dk.edb.grafik der er nok større
viden om det.
Pico

Fra : Torben Brøndum

Dato : 07-12-04 22:20

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote

> Jeg tror du skulle prøve at spørge i dk.edb.grafik der er nok større
> viden om det.

OK - jeg prøver der.

Torben Brøndum

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-12-04 10:50

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
"mindste"
> filstørrelse når jeg når til pdf-filen. Indtil nu har min pdf-fil været al

Det vil selvfølgelig hænge sammen med, hvor kræsne dem som skal se det er,
men 640*480 lyder til at kunne dække behovet. Vil du være helt sikker, så
1280 * 960. Men førstnævnte burde kunne klare det, hvis det da ikke skal
vinde grafiske guldmedaljer. Så kan du med jpg komme ned på billeder på ca
40 kb.

M.V.H.....Benny..