Foto
IBM760 5420
Teil 3020
High key billeder til kritik
Fra : Lasse R. A.

Dato : 07-12-04 11:15

Heysa NG

Jeg har kigget med i et styke tid siden sidst og har nu lidt flere
fotos jeg gerne vil havde pillet fra hinanden med kritik, meget gerne
konstruktiv ;)

link til galleriet: http://www.risici.dk/gallery/index.php?list=Angelica

Billederne er redigeret highkey i ps men originalerne har detaljerne
korekt.
det mørke billeder er lavet senere hvor legen med lyset var det sjove.

Mvh Lasse

Fra : Langgaard

Dato : 07-12-04 12:15

Lasse R. A." <ris@risici.dk> skrev i en meddelelse
news:7160263e.0412070214.ff00ba@posting.google.com...> Heysa NG

> [...]
> korekt.
> det mørke billeder er lavet senere hvor legen med lyset var det sjove.

Hej

Billedet som er det første på siden er utrolig godt, men et egentligt High
Key billede er det nu ikke,
ikke efter den gamle "opskrift".
Lyset er for hårdt, og der burde være brugt et soft-filter for at få den
rette udstråling fra de lyse dele af motivet, det ville også give en lettere
stemning.
Det sidste billede med farver, syntes jeg også er godt.

Efter min mening burde du kun have vist det første billede, da jeg mener de
andre high key billeder er knap så gode.

Bare min mening.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-12-04 12:16

Lasse R. A. wrote:

> Billederne er redigeret highkey i ps men originalerne har detaljerne
> korekt.

Du har brugt en blitz direkte lige på og hårdt, hvor du får hårde
slagskygger, og en lille "stikkende" prik midt i hvert øje, og det
går slet ikke til den type billedet, du skal bruge blødt lys, enten
inddirekte lys, eller lys fra en stor bouncer.

En helt anden snak er, at modellens ansigtsudtryk virker meget
"stramt", det passer slet ikke den high-key stilen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen