Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon S70 ISO valg under automatik
Fra : Nicolaj C.

Dato : 06-12-04 23:41

Ved brug af ISO=auto can jeg efterfølgende ikke se på optagelserne hvilken
ISO der blev valgt af automatikken.
Er det korrekt ?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-12-04 07:07

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> wrote in message
> Ved brug af ISO=auto can jeg efterfølgende ikke se på optagelserne hvilken
> ISO der blev valgt af automatikken.
> Er det korrekt ?

Når jeg kører auto på mit Fuji S7000, kan jeg på EXIF filen se hvilken ISO
billedet er skudt med. Mon ikke også du kan på dit Canon?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

"Jeg er sgu ligeglad hvad din far hedder, du skal ikke vade rundt på vandet
her hvor jeg skal fiske!"

Fra : Brian Lund

Dato : 07-12-04 07:17

> Når jeg kører auto på mit Fuji S7000, kan jeg på EXIF filen se hvilken ISO
> billedet er skudt med. Mon ikke også du kan på dit Canon?

Mit Canon Powershot A75 viser (heller) ikke ISO på EXIF når den står på
automatik...

Brian

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-12-04 07:25

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote in message
> hvilken

> Mit Canon Powershot A75 viser (heller) ikke ISO på EXIF når den står på
> automatik...
>

> Brian

Har ikke lige tænkt over det, men det kræver naturligvis at dit kamera kan
skifte mellem forskellige ISO. Eller det formoder jeg i hvert fald Hvis
et A 70 ikke kan det, skriver det nok heller ikke ISO data i EXIF filen, da
du alligevel ikke har mulighed for at ændre ISO under skydning.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Brian Lund

Dato : 07-12-04 23:18

> [...]
da
> du alligevel ikke har mulighed for at ændre ISO under skydning.

50,100,200,400 - så længe kameraet står på et andet program end auto! - Jeg
ved dog ikke med 70'eren ;)
På Axx serien kan alt indstilles manuelt!

Jeg kender så ikke så meget til S-serien men der kan man sikkert også
indstille det manuelt...

Brian

Fra : Jens Olsen

Dato : 07-12-04 10:18

On Mon, 6 Dec 2004 23:40:38 +0100, "Nicolaj C."
<fjernmigspamnic@events.dk> wrote:

>Ved brug af ISO=auto can jeg efterfølgende ikke se på optagelserne hvilken
>ISO der blev valgt af automatikken.
>Er det korrekt ?

Ja det er det samme på Canon G3 og på min tidligere S45.

Brug eventuelt istedet "P".

Jens

Fra : Jens Olsen

Dato : 07-12-04 10:31

On Tue, 07 Dec 2004 09:17:30 GMT, ingen@spam.invalid (Jens Olsen)
wrote:

>Ja det er det samme på Canon G3 og på min tidligere S45.
>
>Brug eventuelt istedet "P".
>
>Jens

Undskyld jeg ser først nu at det er autoindstillingen for ISO'en du
beskriver. Jeg svarede på dit spørgsmål som om at du havde brugt
autoindstillingen for hele optagelsen. Derfor er bemærkningen: "Brug
eventuelt istedet "P"" jo ikke relevant.

Nu har jeg lige afprøvet funktionen på mit Canon G3. Den viser heller
ikke ISO-indstillingen hvis jeg kun har brugt auto der.

Jens

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-12-04 10:23

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> wrote in message
> Ved brug af ISO=auto can jeg efterfølgende ikke se på optagelserne hvilken
> ISO der blev valgt af automatikken.
> Er det korrekt ?

Jeps, generelt er Auto for dem der ikke lige kan finde ud af at indstille
ordentligt brug hellere programmed mode (P) så kan du selv stille lidt
mere på systemet.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004