Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kvalitet ok?
Fra : Torben Brøndum

Dato : 06-12-04 12:56

Hej,

Jeg vil gerne give min søn en digitalt kamera i julegave. Vi har et "alm."
et i forvejen med 3,0 mio pixels som vi er tilfredse med - som min søn også
bruger meget.

Men når han skal på tur havde jeg tænkt mig et som TDC sælger nu til 299,00
med 1,3 mio pixels og 16MB hukommelse. Vil dette kamera kunne lave rimelige
(gode) billeder i 10*15 på papir.......hvilken kvalitet kan/skal jeg regne
med?

TDC sælger og så et til 499,00 med 2,1 mio pixels med 24MB hukommelse. Vil
det være vanvittigt, at spare de 200,00? Kan I begrunde et svar - tak.

Skulle måske også lige sige, at det billige kamera også kan bruges som web
kamera - det kunne vi også tænke os at prøve - men ikke det væsentligste.
Ved ikke, om det større kan også.

Hilsen Torben Brøndum

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-12-04 14:32

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> wrote in message
> [...]
rimelige
> (gode) billeder i 10*15 på papir.......hvilken kvalitet kan/skal jeg regne

Det lyder alt for billigt, man kan sagtens lave et digitalkamera til den
pris men tænk over hvad et webcam koster. Du skal ikke regne med at få gode
billeder til den pris.

> TDC sælger og så et til 499,00 med 2,1 mio pixels med 24MB hukommelse. Vil
> det være vanvittigt, at spare de 200,00? Kan I begrunde et svar - tak.

Det lyder som om at TDC sælger på baggrund af pixels, men sidder der en skod
sensor bag et stykke plastikglas så giver det ingenlunde gode billeder.

> Skulle måske også lige sige, at det billige kamera også kan bruges som web
> kamera - det kunne vi også tænke os at prøve - men ikke det væsentligste.
> Ved ikke, om det større kan også.

Først, hvad skal han bruge kameraet til, hvor gammel er han og hvor godt
passer han på sine ting? Jeg ville ofre lidt flere penge og give et af
mærkevare (Nikon, Canon, Sony, Olympus ect.) de kendte mærker er jo mere
kræsen og TDC's hedder sikkert Sepia, Sepia er et mærke som TDC ejer (i den
form at de har et "klistermærke". De køber så et produkt af ukendt fabrikat
(for os forbrugere) og sætter så deres navn på det, nøjagtig som Aldi gør
med Medion) og derfor kan de levere meget billige kameraer.

Der findes mange digitale kameraer (også af de bedre) der kan fungere som
webcam, men det skulle ikke være kravet, hellere bruge omkring 1500 på et
ordentligt kamera og så give de 300 ud for et webcam hvis man vil prøve det.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Pico

Dato : 06-12-04 23:17

Simon Nielsen wrote:
> "Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> wrote in message
KLIP
> produkt af ukendt fabrikat (for os forbrugere) og sætter så deres
> navn på det, nøjagtig som Aldi gør med Medion) og derfor kan de
> levere meget billige kameraer.

Jeg er enig i dine betragtninger, men du tror da ikke Medion er et mærke
Aldi ejer Medion levere under eget navn til mange forskellige
forhandlere og de har gode og mindre gode ting, det er nok en følge af
at mange af deres vare ligger i den bilige ende af prisskalaen.
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 14:32

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil gerne give min søn en digitalt kamera i julegave. Vi har et "alm."
> et i forvejen med 3,0 mio pixels som vi er tilfredse med - som min søn

Vi har netop købt 2 stk. af dem også som julegaver til børnene.
Har bestilt et tredie, så jeg selv kan teste det lidt inden jul + at vi
fortsat kan tage billeder, imens vores andet kamera er til reperation.
Kan da evt. lige vende tilbage, når jeg har modtaget og afprøvet det.

Har engang haft et Samsung kamera, der også var på 1,3 mio pixels og det tog
ganske udemærkede billeder. I stærkt solskin fik nogle af billederne dog af
og til nogle grimme streger. Om det så skyldes antallet af pixels ved jeg
dog ikke.
Til at børnene kan tage lidt billeder og hygge sig med, tror jeg det er et
udemærket kamera.

Du skal nok skynde dig, hvis du skal nå at have et af kameraerne. De bliver
lynhurtigt udsolgt. Jeg bestilte det sidste over nettet. De to andre fik jeg
lagt til side. Ringede rundt til 3 tdc-butikker, hvor de var udsolgt de 2 af
stederne.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på: