Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvorfor 5 forskellige Canon EOS 20D på edb~
Fra : Kong Kent

Dato : 06-12-04 10:37

Hej dk.fritid.foto

Når man sådan browser nettet for priser på en 20D, så er jeg stadig typen
der går vi www.edbpriser.dk og ikke tyske forhandlere (selvom jeg har hørt
mange gode ting om enkelte forhandlere dernede).

Men hvorfor er der 5 forskellige søgeresultater på en 20D inde på
edbpriser.dk ? Hvad er forskellen på modellerne, og hvilken model bør man
vælge? Er den dyreste også automatisk den med mest ekstraudstyr eller..?

På forhånd tak for alle svar.

(har nemlig hørt en fugl synge om, at min farfar har tænkt sig at give alle
os børnebørn en forskud på arven i julegave, og så gider jeg ikke rende
rundt og lede efter et brugt 10D hvis jeg for rimelige penge kan få et nyt
20D *hehe*)

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : OCB

Dato : 06-12-04 10:48

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alle os børnebørn en forskud på arven i julegave, og så gider jeg ikke
> rende rundt og lede efter et brugt 10D hvis jeg for rimelige penge kan få

For det første så har edbpriser en meget dårlig database, dvs de sørger ikke
for at opdatere den godt nok, derfor fremgår der tit flere af samme
produkter.
For det andet, så mht kameraer, er det typisk en engelsk og dansk udgave som
er forskellen i pris. Dvs. et kan være uden DK manual og et andet med. Dette
kan du se hvis du går ind under forhandler og nærlæser lidt.

Mvh
Ole Condrup Borsen
http://www.condrup.dk

Fra : Casper

Dato : 06-12-04 12:47

On Mon, 6 Dec 2004 10:48:11 +0100, "OCB" <contactREMOVEME@condrup.dk>
wrote:

> [...]

>er forskellen i pris. Dvs. et kan være uden DK manual og et andet med. Dette
>kan du se hvis du går ind under forhandler og nærlæser lidt.

Der bliver også solgt 2 "udgaver" nemlig et Kit (med et 18-55mm
objektiv) samt huset alene... sidstnævnte kan dog være svær at finde
til en ordentlig pris.

Casper

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-12-04 14:35

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message
> [...]
> rundt og lede efter et brugt 10D hvis jeg for rimelige penge kan få et nyt

EDBpriser holder sig ikke forfærdeligt opdateret, jeg bruger selv
efterhånden en mere reklamefri og hurtigere side om www.gate2prices.dk som
også holder sig godt opdateret. Men tag nu lige et kig ved de tyske
forhandlere, der kan være gode penge at spare og andre gange kan man være
heldig at de er billigere i Danmark.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Kong Kent

Dato : 07-12-04 00:41

> [...]
> også holder sig godt opdateret. Men tag nu lige et kig ved de tyske
> forhandlere, der kan være gode penge at spare og andre gange kan man være

Kan du anbefale et par seriøse og troværdige forhandler i Tyskland?

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : michael bennati scho~

Dato : 07-12-04 11:59

> Kan du anbefale et par seriøse og troværdige forhandler i Tyskland?
>
> --
> Kent Kirkegaard Jensen
> www.f1journal.com

http://www.technikdirekt.de

mvh Michael

Fra : Kong Kent

Dato : 07-12-04 13:56

> http://www.technikdirekt.de

Der er en 20D med følgende specifikation:

"Canon EOS 20 D 3,5-5,6/18-55 komplett
ORDER.-NR.: 688189 " til 1430 Euro.

Det er i alt 10623,40 danske kroner ifølge dagskursen på www.valutakurser.dk
Er det start-sættet for en EOS 20D ? Med 18-55 linse? Eller skal der mere
til?

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-12-04 14:24

> [...]
>Er det start-sættet for en EOS 20D ? Med 18-55 linse? Eller skal der mere

Som der står, er det med 18-55 objektivet. Du får også bruig for et
Compact Flash kort. Køb et på mindst 512 MB. 20D har en rimelige stor
buffer, så hvis du ikke tager lange serier, så tag det billigste du kan
finde. Hvis du skal tage action-billeder (sport, fugle i flugt osv.),
skal det være et hurtigt kort fx SanDisk Ultra II eller Lexar 80x. 20D
kan udnytte de hurtigste kort.

Peter