Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan laves dette?
Fra : Connie Nielsen

Dato : 06-12-04 10:00

Jeg har set et billede i Photocares nye reklame avis.
Det er 3 billeder der er lavet til en colage med det samme barn.
Jeg bruger photoshop elements 2, så jeg går næsten ud fra at det kan laves
der?

Der ligger et billede i dk.binaer under "Photocare" så i kan se hvad jeg
mener

Mange venlige hilsner...
Søren Jørgensen

Fra : Carina

Dato : 06-12-04 12:38

Hvis du ikke får svar her, så prøv gruppen dk.edb.grafik
/Carina

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-12-04 13:24

Carina wrote:

> Hvis du ikke får svar her, så prøv gruppen dk.edb.grafik

- manglende svar kan evt. skyldes, at vi er mange som enten ikke
vil, eller ikke kan abonnere på de binære grupper.

Jeg bruger f.eks. news:sunsite.dk - og de fører slet ikke de binære
grupper, og dette synes jeg er helt ok, jeg er nemlig modstander af
de binærer grupper, da de i vid udstrækning anvendes til krænkelser
af ophavsretten...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per O.

Dato : 07-12-04 01:24

KLIP
jeg er nemlig modstander af
> de binærer grupper, da de i vid udstrækning anvendes til krænkelser
> af ophavsretten...

Skal vi lige rejse os og klappe af Hr Ebbesen !

Så kan vi klikke over på de benære gruppe bagefter

Per O.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-12-04 10:59

Per O. wrote:

> Skal vi lige rejse os og klappe af Hr Ebbesen !

Ja, klaphatte udtrykker sig jo på den måde...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-12-04 11:28

> [...]
> grupper, og dette synes jeg er helt ok, jeg er nemlig modstander af
> de binærer grupper, da de i vid udstrækning anvendes til krænkelser

Så bruger du heller ikke:

Blanke CDR eller DVDR, som i vid udstrækning anvendes til krænkelser af
ophavsretten?
Harddiske, som i vid udstrækning anvendes til krænkelser af ophavsretten?
CF-kort, som i vid udstrækning anvendes i MP3-afspillere, til ulovligt
kopieret musik?

Tag dig lige en tur på http://www.kinagrill.dk

/A

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 16:28

"Connie Nielsen" <connie@smukkeagner.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der?
>
> Der ligger et billede i dk.binaer under "Photocare" så i kan se hvad jeg

Prøv at kigge på denne side (udtoning), så er det jo bare om at sætte et
foto ind i hver sit lag og herefter hviske ud.

--
mvh kajo

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-12-04 16:31

On Mon, 6 Dec 2004 10:00:06 +0100, "Connie Nielsen"
<connie@smukkeagner.dk> wrote:

> [...]
>Det er 3 billeder der er lavet til en colage med det samme barn.
>Jeg bruger photoshop elements 2, så jeg går næsten ud fra at det kan laves

Af hvert af de 3 enkelt billeder laves en afmaskning af barnets hoved.
Dette kan kræve lidt tålmodighed afhængigt af motivet og baggrund.
Specielt kan håret kræve lidt arbejde - men prøv "magic mask", som må
findes i Elements 2 også.

Søg evt. på nettet efter afmaskning der er flere steder med gennemgang
af denne generlle teknik.

Når hvert af de 3 billeder er færdige lægges disse ind i hver sit lag
og placeringen tilpasses mellem disse og farve/kontrast justeres så
disse optræder ens. Det var det!

Jeg har før brugt 3+ timer på sådan 3 sammenkopiering - men har den
fordel at man ved en børneflok kan tage de bedste af hvert af disse,
hvad ellers kan være meget vanskeligt at få dirkte i kassen ).
Regards
Henning.
Please Remove in E-mail when used directly: henj@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Helge Duif

Dato : 06-12-04 19:17

Hej

Da vi fik vores nye digitalkamera Panasonic FX7, fulgte der et program med,
der automatisk laver det du spørger om, det hedder Panorama Maker 3 fra et
firma der hedder ArcSoft.

Med dette program kan man sætte billeder sammen hvad enten de står ved siden
af hinanden, oven på hinanden eller f.eks. kan ni billeder sættes sammen
3x3.

Man skal ikke selv rode med noget, programmet finder selv nogle punkter som
der er ens på de forskellige billeder. Man kan så efterfølgende gå ind og
finjustere disse punkter.

Jeg ved ikke om det fåes som shareware ell. lign. eller om det kan købes.

mvh. Helge

Fra : Carsten Matzon

Dato : 06-12-04 20:48

http://www.arcsoft.com/en/products/panoramamaker/