Camping for nybegyndere
Fra : Tina

Dato : 06-12-04 16:53

Hejsa

Som overskriften siger er vi helt nye inden for camping, eller rettere vi
var i sommers.

Jeg har camperet meget som barn, med mine forældre.Når jeg tænker tilbage på
den tid var det vildt hyggeligt, vi snakkede med folk og hyggede os med
vores "nabo campister" om aftenen, vi kom hurtigt i snak med folk og det var
vildt hyggeligt.

I sommers købte vi så en gammel campingvogn, og tøffede en tur til sæby i en
uge. Jeg glædede mig helt vildt men blev bare så enormt skuffet. Vi snakkede
ikke med nogle overhovedet. Sagde vi godmorgen til folk, kiggede de den
anden vej, som om man da ihvertigfælde ikke skulle hilse på hinanden.
Der var underholdning på pladsen om aftenen, men alle holdt sig for sig
selv, ikke noget med fællesskab her nææh nej.

Den ene vogn var dyrer og finere end den anden, og det virkede meget som om
det var ren jantelov istedet for hyggelig ferie.

Så er det jeg godt kunne tænke mig at vide om camping er sådan noget ego
noget, eller vi bare har været uheldige med pladsen?

Håber på nogle svar da vi meget overvejer om vi skal forsøge igen, eller
sælge vognen.

Fra : phk

Dato : 06-12-04 17:48

"Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse

> Håber på nogle svar da vi meget overvejer om vi skal forsøge igen, eller
> sælge vognen.

Bevar troen. Tonen er forskellig fra campingplads til campingplads.

Hvis de andre passer sig selv kan I jo også gøre det - og så tage camping
som en rejseoplevelse det er.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 18:43

Hej Tina

Tror I har været uheldig med pladsen eller i hvert fald uheldig med det sted
på pladsen hvor I lå.

Bland nogle campister, måske især blandt fastliggere, er dette "prestigeræs"
desværre blevet almindeligt. Vi er selv fastliggere fra næste år på en plads hvor
vi er kommet mange gange som "turist" og lært en del at kende på pladsen.
Ud fra dette har vi så udvalgt en plads hvor misundelsens brød ikke ser ud til
at blive bagt.

Mist ikke modet, camping er stadig den bedste måde at lære nye mennesker at kende.

Mvh
Steen K.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-12-04 18:49

Reply to message from "Steen K." <steenk(snabel a)post3.tele.dk> (Mon, 06
Dec 2004 19:42:58) about "Re: Camping for nybegyndere":

Tjah - folk og pladser er foskellige. Vi har nu lejet cv i 3 år og så købt
en ny vogn i år (sorry). Og der er forskel på hvor åbent folk hilser rundt
omkring, men sjældent har vi mødt folk der er helt afvisende for bare at
hilse. Vi har ikke lige oplevet "det store lejrbål", men dog heller ikke
oplevet at føle os helt alene. Og vi taler altså også gerne med folk i
gamle vogne

Bye
Jesper Hedegaard <gris@grisen.dk> Mon, 06 Dec 2004 19:24:30 +0200

=== Posted with Qusnetsoft NewsReader 2.2.0.8

42:58 Subject: Re: Camping for nybegyndere

Fra : Per H

Dato : 06-12-04 20:05

On Mon, 6 Dec 2004 16:52:37 +0100, "Tina" <tije@tije.dk> skrev:

> [...]

>noget, eller vi bare har været uheldige med pladsen?
>
>Håber på nogle svar da vi meget overvejer om vi skal forsøge igen, eller

Rolig, slå koldt vand i blodet, men jeg kender godt fornemmelsen.

Vi meldte os ind i en lille campinglkub
http://www.dkcampingclub.dk/

og jeg må sige at vi blev godt modtaget på det ene træf vi mar med på.
og klubben er ganske billig.

Vi prøver nu denne klub
http://backtonature.dk/home/

også mere for at støtte en forening der støtter os. og måske komme
med på deres træffer, hvor man møder nye mennesker.

Så det var måske en ide du kunne bruge, for at møde nye mennesker på
CampingPlads..

Jeg har erfaret det samme som du beskriver, nede på Feddet
campingplads. 5 stjerner med hele pivtøjet. Men man får ikke indtryk
af at der er hygge miljø dernede, bortset fra alle de der er sammen
med hele familien dernede, weekend efter weekend.
og står og studerer deres nyheder for hinanden.

Jeg har camperet i ca 30 år, +-, og det er alså lidt hvem man kommer
til at ligge ved siden af.

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg har en fornemmelse af at jo
finere / flere stjerner, en plads er på, jo mere højrøvet er
Campisterne

Det største problem for mig, er alle de hunde der efterhånden er på
pladserne. Det er b.la dem jeg tager væk fra

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Gitte & Jens-Jørgen

Dato : 06-12-04 20:07

Vi har ligget på den sammen campingplads i flere år bare i mine forældres
campingvogn og jeg må sige at vi har overhovedet ikke haft problemer med at
tale med andre, hvis man har børn med så kommer det sådan lidt naturligt da
de ikke kan holde mund og pludselig sidder man og deler en øl eller andet...

Held og lykke med at camperer i 2005.

Knus
Gitte

Fra : Sten Bo

Dato : 06-12-04 20:10

> [...]

> noget, eller vi bare har været uheldige med pladsen?
>
> Håber på nogle svar da vi meget overvejer om vi skal forsøge igen, eller

Hej Tina

I har været uheldige. Og så i Jylland - så I ud til at være fra djævleøen ?

Jeg er sikker på at I, med positiv, udadvendt, interesseret og aktiv
holdning til campinglivet vil blive båret på hænder i nogle af de mange
Camping foreninger der findes i Danmark. Jeg har lige været på Tommys
brancheliste, klubber,
http://home5.inet.tele.dk/tkb/brancheliste.htm#anchor54 og da du skrev
Sæby, valgte jeg lynhurtigt http://www.nordjydsk-camping.dk/ men der er
også mange andre - vist for enhver smag og alder. Jeg ved ikke om Tommy har
dem alle med, men i kan jo begynde fra en ende med alle wwwerne. var
der ikke også en naturist, BTN forening engang?

Til nye campister er der, udover de store hjemmesider som i sikkert allerede
kender, et par meget gode private www.campingstuff.dk og
http://www.hanses-campingsider.dk/ som i bør kende. Kik også i deres
linksamlinger om der er noget der frister.

Mon ikke vi alle tænker lidt over dit hjertesuk. Hold ud.

Med venlig hilsen
Sten Bo

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 07-12-04 00:57

Hej Tina.

Fortvivl ikke, det du har oplevet har bestemt været negativ, men sådan er
det heldigvis meget sjældent.

Jeg tager ofte afsted på camping alene når min mand har andre gøremål, og
har bestemt haft mange gode oplevelser og hyggesnakke med medcampister, jeg
har også mødt en overvældende hjælpsomhed.

Et sted blev jeg inviteret med til et fødselsdagsselskab, for som
fastliggerne "råbte" til mig inden jeg sluttede mig til hyggen var -
hvorfor sidder du der ovre alene, kom over til os og hyg dig med os -
Et andet sted nåede jeg dårlig at køre ind på området hvor jeg skulle stille
campingvognen op, før det myldrede med mennesker fra nabovognene, de ville
lige hjælpe mig med at få vognen på plads, og mens jeg fik støttebenene ned,
blev der kaldt fra et fortelt, at når jeg var færdig var der noget koldt at
drikke hos dem.(det var en meget varm dag)
Jeg har også prøvet at ryste teltstængerne ud af posen og straks stod der
flere mænd der lige ville hjælpe med at sætte fortelt op.
Det skal siges at jeg hverken er lille, hjælpeløs eller en nipsgenstand.
Både min mand og jeg har næsten altid mødt stor venlighed og hjælpsomhed
rundt omkring, og i ferier hvor vi har ligget i længere tid på samme plads
har vi haft mange hyggestunder med andre medcampister, men de der helst vil
passe sig selv findes på alle pladser.
Mist ikke modet - Campinglivet er skønt!!!

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Tina

Dato : 07-12-04 07:30

Tusind tak for alle jeres svar, det lyder bare til vi har været uheldige, så
det skal da helt klart prøves igen.

MVH
Tina

Fra : Carsten

Dato : 07-12-04 10:33

Hej Tina og andre i gruppen.

Jeg tror ikke du har været uhældig, men blot offer for den danske
mentalitet - jeg skal sku nok selv klare det så vi pakker os ind hos os
selv -

Vi camperer ofter på den primitive måde. Vi har en kassevogn vi sover i og
alt andet foregår udendørs. Altså kommer man pludselig til at lige en der er
ude for at få frisk luft og ikke typen der fluks lukker for campingvognen og
tænder for tv'et

Speciet den oplevelse i har oplevet med at andre ikke hilser, møder vi gang
på gang. Vi kører meget rundt i Tyskland og overnatter en del gange på de
tyske Tank und Rest. Her prøver vi at vise vejen med hvordan man hygger og
være imødekommende over for andre. Men er reaktionerne posivive ? ? Egentlig
ikke, tvært imod. Men ofte ser vi de "længelsfulde" blikke der møder os når
vi sidder ved de faste borde med vores høje glas med kulørte drinks og den
store borddækning bare for at lille grille noget billigt indkøbt kød. Og her
ser vi fluks hvem der er capitalister ... Øhmmm CAMpister og hvem der bare
er som os. Skønt at møde andre mennesker der sætter værdien på ferie højere
end bare at lukke dørene og se tv.

Men Tina, gør aldrig som os den første ferie dag i industriferien, eller
sagt på en anden måde. Vil du opleve noget sjovt, så tage netop afsted om
fredagen (formiddag) og kør til Braunatal ( syd for Hamburg ) . Hvis i er
der ved 16 tiden har i næsten hele pladsen for jer selv. Tage en time eller
1½ på øjet, så i er friske til aftenens oplevelser. Da i kom son nogle af de
første har i selvfølgelig valgt at holde nærmest tanken hvor der også er
lidt græs og nogle enkelte borde og bænke. Nyd noget koldt lambrusco eller
andet vin. Find de høje plastik glas frem. Sæt jer godt til rette og nyd
jeres mad mens pladsen langsomt men sikkert bliver fyldt op af danske
campister. I vil så kunne opleve at danske campister ikke hilser, er
stressede, ikke kan køre bil og slet ikke med campingvogn på slæb, at det er
normalt at der råbes af de personer de forskellige følges med, flere
småsammenstød, storhedsvandvid ( jeg har stor bil og campingvogn, jeg fylder
nok hele denne dobbelte lastvognsplads - der er i 10hver10fald ikke plads
til dig), ja jeg kan blive ved. Det er et syn for guder.
Og husk nu det vigtigste. Bliver der hilst på jer, SÅ HILS IKKE IGEN - det
gør ingen af de andre. :)

Vi har oplevet den ovenstående oplevelse flere gange og nu er det faktisk en
sport for os at komme ned og morer os over de dumme danske egopister øhhh
CAMpister.

Ja så fik jeg vist hostet op med mine meninger.

Tina og familie. Klø på og hils, på et tidspunkt skal vi nok få tøet de
andre dansker op.

Go camping

Carsten

Fra : Gismo

Dato : 07-12-04 22:20

Carsten wrote:

> [...]

> Vi har oplevet den ovenstående oplevelse flere gange og nu er det
> faktisk en sport for os at komme ned og morer os over de dumme danske

Hver sin lyst, rigtigt mange faktorer spiller ind, når man campere og er
undervejs, det som for jer er sport, er for mig idioti, det ville jeg ikke
spilde en ½ feriedag på, men hver sin lyst, det er nok mig I har mødt
jeg går ikke med bolche farvet klaphat og hilser på alle de danskere
der er på rastepladserne, det gør jeg heller i bilka, og så lige for at
polere
glorien, så drikker jeg heller ikke alkohol når der tøffes ned gennem
europa

Gismo.

Fra : Sten Bo

Dato : 08-12-04 08:33

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> undervejs, det som for jer er sport, er for mig idioti, det ville jeg ikke
> spilde en ½ feriedag på, men hver sin lyst, det er nok mig I har mødt

Hej Gismo
Klaphat? Hvorfor sender du hilsen hjem til grrr. fra Rom -

Der er vel nuancer. Hvem siger camping skal være sport. Skal det være
sport, skal man vel anstrenge sig lidt - er det fordi man kører i Audi og CV
med Air-co. - automatgear og fartpilot og har en street pilot - og har en Cv
der er så stor, at der skal en mover til at få den på plads. Ér man campist
fordi man kører til Italien og ligger på ved Lidoen - eller fattigrøve og
lejer en hytte/telt på en "plads" ved Balletorn-

Eller skal campister solo ud i ødemarken med de rigtig støvler, telt og
muggeolie

Man hilser som man har lyst . Men de fleste svarer godmorgen hvis der
provokeres.

Resten er almindelig høflighed og omgangstone der opstår spontant - men også
læres fra forældrene.

Hvad er "rigtige" campister idag? Hvor mange klaphatte sætter vi på hvilke
kategorier?

Hilsen Sten Bo

Fra : Per H

Dato : 08-12-04 16:12

Ej Hvor kedlig ferie.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Gismo

Dato : 08-12-04 17:15

Per H wrote:

> Ej Hvor kedlig ferie.

Trist at en ferie ikke kan afholdes uden indtagelse af alkohol,
det lyder mere kedeligt ikke at kunne undvære det.

Gismo.

Fra : Per H

Dato : 08-12-04 17:34

On Wed, 8 Dec 2004 17:15:23 +0100, "Gismo" <baatnakkedummy
@hotmail.com> skrev:

>Trist at en ferie ikke kan afholdes uden indtagelse af alkohol,
det kan den sikkert også, men det smager sku godt .

>det lyder mere kedeligt ikke at kunne undvære det.
sikkert, men det er nu meget godt med lidt laster.
Det giver lidt farve på tilværelsen.

God vin, røde bøffer er en del af min ferie.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Gismo

Dato : 08-12-04 17:41

Per H wrote:

> God vin, røde bøffer er en del af min ferie.

jo, man kan godt være heldig at finde en udemærket
frikadelle vin til 100 kr. i netto.

Gismo

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 09-12-04 10:41

Når vi ikke bruger bilen, men teger offentlige transportmidler til byen, så
nyder jeg fuldt ud, et par kolde fadøl i prag og ved middagen en god rødvin,
men skal jeg sidde bag rattet, så står der vand af en eller anden art på
bordet.

0% er 0%, og dermed menes der, af sikkerhedsmæssige grunde, at spirituose og
øl samt vin er forbudt, når man bevæger sig i traffiken. Og kun tåber og
idioter overtræder disse forbud.

Jeg kunne oven i købet håbe, at vi fik samme procentsats herhjemme.

En der nyder både øl og vin på de rette tidspunkter.

Fra : Per H

Dato : 09-12-04 12:13

On Thu, 9 Dec 2004 10:40:38 +0100, "Karl-Heinz Hansen"
<karlheinz@hansen.mail.dk> skrev:

>Og kun tåber og
>idioter overtræder disse forbud.

måske man generalt skulle se på den smiley der var sat

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Bjørn Bang

Dato : 09-12-04 15:06

Hej.

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kunne oven i købet håbe, at vi fik samme procentsats herhjemme.
>
> En der nyder både øl og vin på de rette tidspunkter.

Der er sådan set de samme muligheder indenfor de gældende regler.
Nedenstående er ikke et tænkt eksempel, sådan er loven og det er ikke for at
råbe men for at fremhæve det der er skrevet med stort.

Det er sådan at hvis du IKKE kan føre et motorkøretøj på betryggende måde så
kan du blive dømt for spirituskørsel (ikke promillekørsel).
Eksempel:
Bliver du stoppet i et såkaldt § 77, puster og har drukket f.eks. en hvidtøl
(den har 1,7 % alkohol) så sker der ikke noget før din promille er OVER 0.5
promille.
Stopper politiet dig, f.eks. hvis de syntes du kører usikkert så vil du
blive dømt for spirituskørsel uanset hvad din promille er, blot den er over
0.
Dvs. at hvis du har en adfærd i trafikken som gør at man mener du ikke kan
køre på en betryggende måde, (et trafikuheld som du måske ikke er skyld i)
så risikere du at få fradømt kørekortet ubetinget og få en klækkelig bøde
blot for at spare en taxi. Hvad er billigst en taxi eller kørekortet. (eller
hvad er sværest at få.)
Så din holdning til at adskille trafik og alkohol er den rigtige vej.

------------------------------------
Med venlig hilsen Bjørn Bang
b(slet)bang@ j-l dot dk

Fra : LS

Dato : 09-12-04 16:22

"Bjørn Bang" <bbang@j-l(dot)dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er billigst en taxi eller kørekortet. (eller hvad er sværest at få.)

Hø hø, en taxi til sydfrankrig og hjem igen koster vel en del

Fra : Gismo

Dato : 09-12-04 19:23

Bjørn Bang wrote:
> [...]
> taxi eller kørekortet. (eller hvad er sværest at få.)
> Så din holdning til at adskille trafik og alkohol er den rigtige vej.

Men det handler ikke om bøder og kørekort, det handler om
menneskers ve og vel, og dit eget, egoet har det sikkert også
bedre hvis promillen er 0, ingen tanker, hvis jeg nu ikke havde
drukket vinen

Gismo.

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 09-12-04 23:10

Til Gismo

Hvor har du ret, egoister tænker på kørekortet, vi andre tænker i ulykker og
menneskeliv.

Bilen og spiritus er absolut dødsfjender. Kedeligt, at man har sådanne
mennesker, der kun tænker i eget værd og vel.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-12-04 08:44

Karl-Heinz Hansen wrote:

> Hvor har du ret, egoister tænker på kørekortet, vi andre tænker i
> ulykker og menneskeliv.
>
> Bilen og spiritus er absolut dødsfjender. Kedeligt, at man har sådanne
> mennesker, der kun tænker i eget værd og vel.

Phhhfffeuuu!
Det var da noget af en melding!

vh
Jan

--
Jesus så op: “Den som er ren, kan kaste den første sten.”

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 10-12-04 16:59

Det er da muligt, at du synes det behøver udtalelsen fra jesus, men her var
det et overgreb på en kvinde, der havde den formastelige ide, at hun havde
et sexliv.

Jesus ville nok ikke have sagt det samme, når en mande efter, at måske have
dræbt fire andre mennesker, på grund af, at han ikke havde magt over bilen,
på grund af uhensigtmæssigt, at have drukket spiritus i s¨store mængder, at
han ikke burde sidde bag et rat.

Hilsen fra en, der har siddet med ved et barn, der var offer for en
døddrukken spiritus bilist.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-12-04 21:00

Karl-Heinz Hansen wrote:
> [...]
> spiritus i s¨store mængder, at han ikke burde sidde bag et rat.
>
> Hilsen fra en, der har siddet med ved et barn, der var offer for en

Tak skæbne!

Det er da godt nok alvorstunge ord, der bliver bragt for en dag her.

Jeg trækker mig ganske forskrækket baglæns ud af denne tråd og var slet ikke
klar over at den handlede om så grumme sager - du er heeeelt sikker på at du
ikke har et problem med proportionerne?

vh
Jan

Fra : Sten Bo

Dato : 12-12-04 11:56

> [...]
ikke
> klar over at den handlede om så grumme sager - du er heeeelt sikker på at

Mon ikke de fleste bruger lignelsen , hedder det sådan? lidt mere bredt når
man mener, at alle vi andre også har et eller andet i bagagen der ikke er
perfekt.

Og jeg tror ikke der er nogen synd der er for stor eller lille til
tilgivelse - men mener, at især dem der gør galt gang efter gang, burde
ristes. Uden at flytte ordne over i munden på J.

Alle der har ansvar for - eller bare har været indblandet i eller overværet
ulykker, har en masse "gods" at flytte rundt på. Vi gør som vi plejer, og
pludselig ramler det hele.
Det var åbenbart ikke godt nok, og man kan så i årevis flytte rundt på
årsagerne til at det gik galt. Man ku f.eks. bare ha startet lidt før
hjemmefra - eller kørt en anden vej . Og hvad med det førstehjælpskursus?
osv.

Alle leder højt og lavt efter et svar på hvorfor? og de, der enten tror på
skæbnen - eller guds vilje, har det måske lidt nemmere. Hårdt hvis man kun
kan rette det indad .

Tråden drejede med en bemærkning om, at man kørte uden sprit i blodet. Men
der altså en masse ting man skal ha styr på. -

Vi kørte galt i Norge sidste vinter, bagatel, harmonika, men det er skidt
når et kært familiemedlem får smertefulde mén, piskesmæld og diskusprolaps,
må stoppe på arbejdsmarkedet og hele familiens situation ændres. Og der var
absolut ikke alkohol indblandet - men bare en fejlvurdering i et millisekund
af en masse parametre på stedet. Vi har selvfølgelig de bedste, helt nye
vinterdæk, men jeg har tidligere nævnt, at man bør ha pigdæk på bilen hvis
man skal køre på de ofte spejlglatte veje i Norge - og gentager det igen.
Pigdæk!

Vi tror nok at vi tar til Norge igen i Vinter - Meningen med livet er
selvfølgelig at det skal leves - Proportioner? - Jeg har fået det lidt med
at holde god afstand - og kan ikke li "hæmorider", fjolser der med 130
ligger 3 meter bag os og presser - selv om der er 500 biler foran og han
umulig kan komme videre.
Men jeg slipper dem gerne forbi - og elsker at køre bil, også lidt stærkt -
når forholdene er til det.

Pas på jer selv - og alle os andre med.

Hilsen Sten Bo

Fra : Per H

Dato : 12-12-04 12:36

On Sat, 11 Dec 2004 21:00:21 +0100, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
skrev:

>magt over bilen, på grund af uhensigtmæssigt, at have drukket

det største problem i dag er måske ikke sprut, men de stoffer en del
af de unge indtager, for derfter at køre dørtræk, til fare for andre.

Selvfølgelig skal man ikke køre med sprut eller stoffer, men man skal
heller ikke glemme de bløde trafikanter cykler og gående, der måske
burde være lidt mere agtpågivende, De kunne jo starte med at få
cykkellygterne i orden, og også se deres ungers cykler efter.

Men det er nemt altid at give bilisterne skylden.

Nå men det har vist ik så meget med camping at gøre.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Gismo

Dato : 12-12-04 18:23

Per H wrote:

> det største problem i dag er måske ikke sprut, men de stoffer en del
> af de unge indtager, for derfter at køre dørtræk, til fare for andre.

Det er ikke tit jeg ser nogen der køre dørtræk, mange letter godt nok
hurtigt fra land efter et kryds, men slapper af når hastigheds grænsen er
nået, måske lidt over.

Er det så de unge der er på stoffer og de gamle der er for drukken?
Er de gamle så påvirket af både sprut og stoffer (læs medecin)?

> [...]
> cykkellygterne i orden, og også se deres ungers cykler efter.
>
> Men det er nemt altid at give bilisterne skylden.

De bliver heller ikke glemt, men de udviser tit en agtpågivenhed
der hører til i en sovesal eller også er det en provokation - jeg er
den svage i traffiken, I (bilisterne) skal passe på mig for det er som
regl den hårde trafikant's skyld, men hvad hjælper det, at det er
billisternes skyld når fodgængerne, cykellister osv har fået smadret
hovdet, og er en grønsag resten af livet.

Det er selvfølgelig surt at være impliceret i sådan en trakisk situation,
men hvem der har skylden kan ingen af parterne bruge til noget.

Gismo

Fra : Per H

Dato : 12-12-04 18:50

On Sun, 12 Dec 2004 18:22:58 +0100, "Gismo" <baatnakkedummy
@hotmail.com> skrev:

> [...]
>billisternes skyld når fodgængerne, cykellister osv har fået smadret
>hovdet, og er en grønsag resten af livet.

ikke enig. jeg tror at det ofte er de bløde trafikanter der selv er
skyld b.la i de små ulykker.

Gider de ikke at have lys på, på en mørk landevej, eller går over
vejen med lukkede øjne, må de selv tage ansvar for deres handling.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Gismo

Dato : 12-12-04 20:27

Per H wrote:

> ikke enig. jeg tror at det ofte er de bløde trafikanter der selv er
> skyld b.la i de små ulykker.

Det er de bløde traffikkanter jeg påstår der mangler agtpågivenhed.

> Gider de ikke at have lys på, på en mørk landevej, eller går over
> vejen med lukkede øjne, må de selv tage ansvar for deres handling.

Af og til ses det at, fodgænger slentre over vejen, og hvis jeg ikke
bremsede ville de blive ramt, de kigger godt nok om jeg har set dem
men skynder sig ikke på nogen måde.
Så en gang hvor bilisten foran mig skulle til venstre i et kryds, 3
fodgængere med anden etnisk baggrund krydsede vejen for rødt,
de tempo de satte for dagen var provokerende laaaaaagsomt,
billisten foran mig lod sig provokere og han fortsatte ufortrødent
sin kørsel og de 3 sprang for livet, der skete ikke noget ud over at
de lærte måske noget den dag.

Fra : Per H

Dato : 12-12-04 22:36

On Sun, 12 Dec 2004 20:27:27 +0100, "Gismo" <baatnakkedummy
@hotmail.com> skrev:

> [...]
>billisten foran mig lod sig provokere og han fortsatte ufortrødent
>sin kørsel og de 3 sprang for livet, der skete ikke noget ud over at

ser man detsværre tit, også i andre tilfælde.

" vogt dig jeg har retten på min side"

Det værdste syndtes jeg stadig, er alle de forældre der ikke engang
gider forklare deres børn bare en smule om færdsel og regler i
trafikken.

Men måske lidt svært hvis de unge forældre idag heller ikke kender dem
eller respekterer dem.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 13-12-04 09:45

Det er altid de med de største kræfter, og i tilfældet trafik, er det altså
bilisterne det har det ansvar.

Lyder lidt åndsvag, ja jeg kørte en cyklist ned, fordi han ikke overholdt
færdselsreglerne, men det gjorde jeg, det er bare dybt godnat.

Enhver trafikant, i bil, på cykel eller til fods har ansvar, men igen, den
hårde trafikant har et endnu større ansvar end de bløde.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-12-04 11:40

Karl-Heinz Hansen wrote:

> Lyder lidt åndsvag, ja jeg kørte en cyklist ned, fordi han ikke
> overholdt færdselsreglerne, men det gjorde jeg, det er bare dybt
> godnat.

Det var dog dybt frastødende!

Du skriver rent faktisk at du kørte en cyklist ned /fordi/ han ikke
overholdt færdselsreglerne - altså som en ren straf eller hævn.

Det må da godt nok gi' moralske tømmermænd, der vil noget.

vh
Jan

Fra : Sten Bo

Dato : 13-12-04 13:50

> [...]
> overholdt færdselsreglerne - altså som en ren straf eller hævn.
>
> Det må da godt nok gi' moralske tømmermænd, der vil noget.

Tja -jeg har da haft lyst til det af forskrækket, raseri og prædagoiske
grunde.

Mon ikke der mangler et "kom til ".
Jeg er rystet, men ikke altid uforberedt på dem der belaster andre med
smarte ulovlige manøvre. Alle omkring geniet sættes i risiko - idet man
selvfølgelig ikke ved om andre i forskrækkelse kommer til at gøre noget
"uhensigtsmæssigt".

Men mon ikke vi alle kender og kører i forventning om at reglerne
overholdes. Ja, kan man overhovedet færdes i trafikken uden? Der kan da være
kontant afregning.

Min søn 17 fortalte i går om en bekendt der på en tunet Euroscooter kørte
ind i siden på en postbil med 145 km/t. Postbilen skulle ud fra en sidevej
til en 50 km vej og undervurderede ungersvenden groft. Den kunne køre 185.
(Vær sikker på at kredsen ved det!) Han overlevede, igennem en rude, men
maskinen totalt knust og postbilen meget store skader. Politiet
motorsagkyndig har selvfølgelig resterne og da der er konstruktive ændringer
dækker den unge mands forsikring ikke.

Der er tidligere talt om stoffer - både de gamles og nye - og ved en debat i
pressen efter nogle uhyggelige sager blev der talt om prædagoiske muligheder
på en bestemt kategori trafikanter.

Samtidig, andet sted, var der noget fremme om anabolske steroider og
testerons virkning på brugernes personlighed - egoistisk, aggressiv og
hjerneblæst - og jeg forstår ikke, at man ikke kæder de to stoffer sammen
med ungdomskulturen i visse kredse, bodybuilding og selvpromovering - her
komme jeg, er jeg ikke pragtfuld, og trangen til for en hver pris at være
forrest. Fuck you.

Man skal passe på, at de ikke kommer i dårligt selskab.

mvh sten bo

Fra : Per H

Dato : 13-12-04 15:41

On Mon, 13 Dec 2004 09:44:35 +0100, "Karl-Heinz Hansen"
> [...]

>Enhver trafikant, i bil, på cykel eller til fods har ansvar, men igen, den
>hårde trafikant har et endnu større ansvar end de bløde.

I flere tilfælde er bilisten helt uden skyld, og har ikke kunne nå at
stoppe, i sådanne tilfælde bliver bilisten ikke straffet. (
heldigvis.

For hvis cykilisten kører uforsvarligt, kan det efter min mening ikke
være bilisten, der skal tage skraldet-.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Per H

Dato : 12-12-04 18:54

@hotmail.com> skrev:

>Det er ikke tit jeg ser nogen der køre dørtræk, mange letter godt nok
>hurtigt fra land efter et kryds, men slapper af når hastigheds grænsen er
>nået, måske lidt over.

men man hører jo tit om det.
og også om de unge der kører på fortov og pløjer en hel familie ned.

>Er det så de unge der er på stoffer og de gamle der er for drukken?
>Er de gamle så påvirket af både sprut og stoffer (læs medecin)?

Generalt kan de deles lidt op, så det er de unge der er på stoffer, og
de gamle der tager en guldøl for meget.

Desværre er der flere og flere der tager diverse stoffer.
og jeg tænker slet ikke på medicin.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 13-12-04 09:41

Børnenes cykler, må absolut være forældreansvar, desværre er det alt for
mange familie i DK, der ikke lever op til deres opdrager og forældreansvar.

Fra : Per H

Dato : 13-12-04 15:38

On Mon, 13 Dec 2004 09:40:48 +0100, "Karl-Heinz Hansen"
<karlheinz@hansen.mail.dk> skrev:

>Børnenes cykler, må absolut være forældreansvar, desværre er det alt for
>mange familie i DK, der ikke lever op til deres opdrager og forældreansvar.

præsis.
--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Carsten

Dato : 13-12-04 15:55

SUK

Her snakker man om manglende - - nå det kan sku være lige meget , tingene
bliver jo vendt til noget helt andet

Plonk

Carsten H

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-12-04 19:22

Bjørn Bang wrote:

> Hvad er billigst en
> taxi eller kørekortet. (eller hvad er sværest at få.)

Begge spørgsmål: Helt afgjort en taxa, når man skal bruge den lørdag aften!
Og selvom den er frikørt, koster den stadigvæk en hel del piskeslag, så'n en
bette mercer.

(Smiley indsættes for en sikkerheds skyld)

vh
Jan

Fra : LS

Dato : 08-12-04 20:54

> Ej Hvor kedlig ferie.

Jow jow min glorie bliver da også kun pudset hele vejen ned gennem europa
men jeg kan ikke se hvorfor den skal gøres alkoholisk spændende når der
ligger 1500 - 2000 km kørsel foran i tæt og hurtig trafik.
Jeg må godt nok give Gismo ret. Alkohol hører efter min mening ikke hjemme i
ferietrafikken. Ikke hos mig 10hver-10fald.

Fra : LS

Dato : 08-12-04 21:59

"Carsten" <meintzel@so123l.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Tina og andre i gruppen.
>
> Jeg tror ikke du har været uhældig, men blot offer for den danske
> mentalitet

Ja undskyld mig men jeg tabte tråden. Jeg burde lade hele tråden stå for det
er det hele jeg vil svare på men det er jo imod god netikette så derfor er
det hele (næsten) klippet væk.

Alle steder praler campister af at være frie, tolerante, hyggelige og for at
respektere andre ganske i tråd med det som efterlyses i første indlæg. Men
når så diskussionen bliver uddybende viser det sig at campister jo i bund og
grund er intolerante, indsnævrede og fuldstændig uden tolerance for at
forskellige mennesker lever på forskellig vis eller???

Jeg må meget firkantet sige at dit indlæg da er indbegrebet af intolerance
og blottet for respekt.
Kort sagt. Hvis ikke man, straks man lander på en rasteplads, griber en
flaske vin og opsøger det første bord med danskere man kan finde, for at
bælle den medbraget vin og nogle kulørte drinks sådan bare for at være frisk
til de næste 1000 km - Ja så er man kapitalist, misundelig, har
storhedsvanvid, værdsætter ikke ferien, er stresset, umulig til at køre bil,
egoist og i det hele taget associal.

Det er da hyggeligt at slå en sludder af med landsmænd på en rasteplads i
Tyskland eller Frankrig men skal man nu bare fordi man har CV være
forpligtiget til at være oversocial for ikke at få et eller andet prædikat
på ryggen. Eller skal jeg sætte mig ned foran trafikkens lærred og
skraldgrine af alle de "danske" vittigheder der kører forbi for at være en
"rigtig" campist og kunne værdsætte ferien.

Jeg har "syv-ni-tretten" ikke mødt folk der ikke hilste igen når man mødte
dem med et smil eller en hilsen men undskyld mig jeg begynder ikke at lede
efter danskere bare fordi jeg passerer Padborg og som Gismo også siger
hvorfor skal man hilse mere på folk bare fordi man er i Tyskland eller på en
campingplads for lige at komme tilbage til begynderindlægget.

Jeg hygger mig tit med at sludre med forskellige nationaliteter ned gennem
europa men undskyld mig hvis vi en dag mødes og jeg efter 1000 km's kørsel
bare har lyst til at sætte mig ned og hygge med mine børn og kone i stedet
for at støve hele rastepladsen rundt efter danskere. Og jeg kigger ikke
længselsfuldt efter jeres kulørte drinks. Jeg prøver bare at være høflig og
hilse, men engang imellem kan det være svært at få kontakt for folk har for
travlt med at sidde og pege fingre mens de spiser billigt grillkød og
drikker vin.

Bare et firkantet indlæg men overdrivelse fremmer forhåbentligt forståelsen.

mvh
ls