Sænkning af Galaxy
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-04 10:04

Er der nogen der ved, hvordan man lettest sænker en Ford Galaxy/Seat
Alhambra/VW Sharan?

Og ja, det er lettest at køre den på værksted, men det gider jeg
ikke...

Det er mest det forreste jeg er i tvivl om, så guldkorn inden jeg går
i gang er meget velkommende...

For: McPherson-fjederben og triangeltværarme

MVH. Morten Fruergaard

Fra : Nielsen

Dato : 07-12-04 11:53

"Morten Fruergaard" <morten@fruergaard.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i gang er meget velkommende...
>
> For: McPherson-fjederben og triangeltværarme

Hvor gammel er bilen.
Det bedste er når bilen er ny, for den skål der sidder i toppen af
støddæmperen, og det hele ruster sammen.
Plus at den ikke er til at komme til.
Mener trækaksel sidder med en stor bolt udefra, bærekugle sidder med 2
umbrako, ellers er det bare en stor hammer.
Pas på trækaksel ikke kommer for langt ud i manchetten, ved gearkassen.

Det var vist det jeg kunne huske.

vh Jan

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-04 17:45

Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Hvor gammel er bilen.

2001 og 2002.

> Mener trækaksel sidder med en stor bolt udefra,

Dvs. trækakslen skal af?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Nielsen

Dato : 07-12-04 21:17

meddelelse news:41b5de1b$0$66395$14726298@news.sunsite.dk...
> Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
>
> 2001 og 2002.

> Dvs. trækakslen skal af?
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
> Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/

Det er ikke nødvendigt, det er bare så du kan få støddæmperen af
hjulophænget.
Støddæmperen sidder så langt nede i hjulophænget, at trækakslen skal løsnes
fra hjulophænget, for at støddæmperen kan komme fri.
2001/2002 er det den faceliftet model, se efter hvordan skålen i motorrummet
ser ud ved støddæmpertop.
Det er noget med på den gamle model sidder der en møtrik, som skal taget med
5-7 knækled eller en gaffelnøgle,
hvor du så skal holde imod med en umbrako i toppen af støddæmperen(meget
besværligt)
Jeg kan ikke huske hvordan det er med den nye.

vh Jan

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-12-04 20:17

Morten Fruergaard wrote in Message-ID:
<c1e0d809.0412070104.26845192@posting.google.com>:

> Er der nogen der ved, hvordan man lettest sænker en Ford Galaxy/Seat
> Alhambra/VW Sharan?

Jeg kan ikke hjælpe, men jeg har købt en bog der hedder "VW Sharan/Seat
Alhambra/Ford Galaxy - So Wird's Gemacht" fra Delius Klasig Verlag - den
virker meget grundig (jeg er ikke den store gør-det-selv-mand, men den
virker meget detaljeret).

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-04 21:11

Peter Fjelsten telepaterede følgende til sin PC:

Tysk.... :-|

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-04 21:15

meddelelse news:41b60e81$0$66403$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter Fjelsten telepaterede følgende til sin PC:
>
> Tysk.... :-|

og den når ikke Haynes til sokkeholderne......har begge til modeo

--
Tom

Fra : Babba-Papa

Dato : 08-12-04 09:31

Der var engang en bruger ved navn morten@fruergaard.com (Morten
Fruergaard) der skrev:

>Er der nogen der ved, hvordan man lettest sænker en Ford Galaxy/Seat
>Alhambra/VW Sharan?

Den letteste....?
Det må være at lukke luften ud af dækkene...*G*
(Sorry, men den var for fristende...)
- -
Babba-Papa

Jeg går ind for kvindekampen, så længe at den foregår i mudder,
og man kan satse penge på vinderen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-12-04 15:29

Babba-Papa wrote:
> [...]
>>
> Den letteste....?
> Det må være at lukke luften ud af dækkene...*G*

forkert signaturadskiller "-- " er den korrekte

En vinkelsliber må da hurtigt kunne tage en ring på fjedrene uden yderligere
adskillelse hvis det må tage et kvarter..

--
vh
Torben

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 08-12-04 16:49

Tom wrote in Message-ID: <41b60f58$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> [...]

Sandt nok men...

> og den når ikke Haynes til sokkeholderne......har begge til modeo

.... det er den eneste der findes til SGA.