Drivaksel Peugeot 406 ?
Fra : Johnny

Dato : 06-12-04 22:44

Hej

Jeg har netop købt mig en brugt Peugoet 406 2.0 st fra 1996 hos en privat.
Højre forhjul, føler jeg, ryster når jeg accelerer ligesom der fremkommer
en skurrende lyd. Jeg har fået et bud på at det skulle være drivakslen der
var årsag hertil (bilen har gået 135.000). Lyder det sandsynligt og hvis det
er tilfældet, er der sogen der har et bud på en god billig mekaniker i
Københavnsområdet ? Sådan en rep. er formentlig ganske dyr.

Mvh Johnny

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 07-12-04 09:03

On Mon, 6 Dec 2004 22:44:09 +0100, "Johnny"
<dko12310c@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>er tilfældet, er der sogen der har et bud på en god billig mekaniker i
>Københavnsområdet ? Sådan en rep. er formentlig ganske dyr.

Det kan vel også være forhjulslejet.
Nej, drivaksel vil jeg ikke betegne som en dyr sag. Den er imidlertid
ikke vældig let at tage af.

At gå på jagt efter lyde og rystelser kan nu hurtigt blive dyrt, så
jeg tror, der skal en dygtig mekaniker til.

mvh

John

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 09-12-04 05:24

hej.

find et sted du kan køre lidt på... drej alt hvad du kan på rettet til højre
dunker bilen er det drivakslen i venstre side og om vendt hvis du drejer til
venstre så er det højre side.

har skiftet trækaksler på mine gamle citroener en 5-7 gange og det tager
ikke mere end en ½ time og er faktisk rimeligt nemt. ved ikke med en 406 men
vil tro det er noget af det samme.

Køb IKKE en ved hugger køb en
renoveret!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det eneste der duer.

--
Mvh.
Nikolai R. Jensen

VIND bilstereo for OVER 10.000 kr.