Syn af bil....?
Fra : John Sahl

Dato : 06-12-04 11:12

Hej rødder(inder)

Hvordan er det med syn af bil. Hvis man selv vælger at syne
bilen et år "for tidligt" går der så et eller 2 år til næste
obligatoriske syn?

Altså kan man selv bestemme intervallet på den måde?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 11:25

Du kan flytte det et ½ år, det står på www.bilsyn.dk /FAQ trorjegnok.

Fra : John Sahl

Dato : 06-12-04 12:14

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Du kan flytte det et ½ år, det står på www.bilsyn.dk /FAQ trorjegnok.

De skriver:

"hvis der er mere end 6 måneder til månedsdatoen, og køretøjet
ikke er indkaldt, sættes der ikke kryds i rubrik 21 på anmeldelses
blanketten Bilen indkaldes nu 2 år efter synet på baggrund af den
nye månedsdato, såfremt der ikke skyldes et periodesyn.
Man kan ikke få ændret månedsdatoen, hvis bilen synes og
godkendes ved et registreringssyn og godkendelsen ligger efter
indkaldelsen."

Dette læser jeg som om man ved et eventuelt frivilligt syn godt
kan ændre det således at den her efter vil blive indkaldt 2 år efter
dette frivillige syn?

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 12:48

> Dette læser jeg som om man ved et eventuelt frivilligt syn godt
> kan ændre det således at den her efter vil blive indkaldt 2 år efter
> dette frivillige syn?

Det gør jeg oxo, men altså kun et ½ år ;).

Fra : Henrik B.

Dato : 06-12-04 13:02

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør jeg oxo, men altså kun et ½ år ;).

Iflg. det jeg har fået at vide i synshallen (af lederen), så kan man via et
registreringssyn får flyttet det derhen hvor man vil - inden for en 2-årig
periode.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-12-04 17:24

John Sahl wrote:

> [...]
>
> Dette læser jeg som om man ved et eventuelt frivilligt syn godt
> kan ændre det således at den her efter vil blive indkaldt 2 år efter

Jep, sålænge bilen ikke er indkaldt til et periodesyn, kan du
vælge frivilligt at køre til syn og efterfølgende bruge synsdatoen
som skæringspunkt for fremtidige periodesyn. Helt nøjagtigt bliver
det dog ikke, for hvis du syner bilen idag (6. december 2004), så
ved du kun at du næste gang skal periodesyne den i december 2006,
men ikke at det nødvendigvis bliver lige præcis den 6. december
2006.

Hvis bilen allerede er blevet indkaldt til periodesyn, lad os sige
at den skal ind senest marts 2005, så kan du godt periodesyne den
allerede imorgen, det er bare at booke en ny tid. Efter dette syn
skal den naturligvis ikke ind igen i marts og næste periodesyn
bliver marts 2007. Du kan altså opnå at der bliver mere end to år
til næste syn. Omvendt, hvis du er en slendrian og først syner
bilen i august 2005, så vil næste periodesyn stadig være marts
2007, dvs. du vinder altså ikke noget ved at trække periodesynet
over tiden. Hvis du trækker periodesynet til august 2005 og først
ønsker at kommer til næste periodesyn i august 2007, skal du først
lave det skyldige periodesyn og så kan du umiddelbart bagefter
køre bilen til et frivilligt syn, dvs. du syner bilen to gange
samme dag (og betaler naturligvis for to syn).

--
Hygge..
Thomas

Fra : alexbo

Dato : 06-12-04 12:38

"John Sahl" skrev i

> Hvordan er det med syn af bil. Hvis man selv vælger at syne
> bilen et år "for tidligt" går der så et eller 2 år til næste
> obligatoriske syn?
2 år.

> Altså kan man selv bestemme intervallet på den måde?
Du kan ikke bestemme intervallet, men du kan bestemme månedsdatoen, altså
måned og lige/ulige år.

mvh
Alex Christensen