Opdatering ?
Fra : Peder

Dato : 18-05-01 22:47

Kan gøre et eller andet i FP så sin hjemmeside altid blive opdateret i
browser, eller skal man bare altid klikke på opdater, jeg har også et
problem med at få den rigtige side til at lige i hovedrammen på, når jeg den
starter, hvordan gøres dette ?

På forhånd tak
Peder

begin 666 Peder Nielsen.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..DYI96QS96X[4&5D97(-"D9.
M.E!E9&5R($YI96QS96X-"D5-04E,.U!2148[24Y415).150Z2&5G;G- :6UA
H9V4N9&L-"E)%5CHR,# Q,#4Q.%0R,30V,S9:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
`
end

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-05-01 01:06

Indsæt flg. i <head>:

> jeg har også et problem med at få den rigtige side til at
>lige i hovedrammen på, når jeg den starter, hvordan gøres dette ?

Det spørgsmål forstår jeg ikke rigtig.

PS. Det er ikke velset at medsende visitkort.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Peder

Dato : 19-05-01 07:36

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en

> Indsæt flg. i <head>:

Skal man bare klippe overstående og sætte det ind på siden når den er vist i
html, eller findes der en funktion i FP til det, og skal denne komando
lægges ind på alle sider eller kun i index.html

> Det spørgsmål forstår jeg ikke rigtig.

Ja, det var hvis lidt sent,problemmet er, at jeg har opbygget min side med 3
frammes, top, venstre og hovedramme, den side der skal vises i hovedrammen
er start_siden, men den viser en anden når der startes hvorfor det?

> PS. Det er ikke velset at medsende visitkort.
Skulle værre fjernet nu.
> med venlig hilsen
> Knud
> --
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark
> Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
> Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.
> Rettelse kan hentes på http://home.chello.no/bmork/oefix.exe
Skulle være rettet nu.

MVH Peder.

Fra : Morten Andersen

Dato : 19-05-01 15:50

"Peder" <snynd-hegns@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> frammes, top, venstre og hovedramme, den side der skal vises i hovedrammen
> er start_siden, men den viser en anden når der startes hvorfor det?

Du har formentlig en index-fil hvori du har defineret dine frames? I så fald
du har så prøv at kigge i denne fil i html-visning i FP og se hvilke filer
der er angivet som "startfiler" i de forskellige frames.

Det er måske en forkert fil du har angivet, hvorfor du ikke får den
startside frem som du ønsker.
Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-05-01 18:18

Sat, 19 May 2001 08:36:29 +0200, skrev "Peder"
<snynd-hegns@image.dk>:

>Skal man bare klippe overstående og sætte det ind på siden når den er vist i
>html, eller findes der en funktion i FP til det, og skal denne komando
>lægges ind på alle sider eller kun i index.html

Den skal lægges ind på de sider, som du ønsker skal refreshes, hver
gang en besøgende kommer på siden og det hjælper ikke at nøjes med at
lægge den i index.html (faktisk ligegyldigt på den), for det er kun de
sider, hvor den er på som bliver refreshet.

Det er nemmest blot at kopiere det ind i htmlvisning.

Vedr. problem to, så er det nok nødvendigt med et link til siden, for
at kunne svare på det.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Peder

Dato : 19-05-01 20:11

> [...]
> sider, hvor den er på som bliver refreshet.
>
> Det er nemmest blot at kopiere det ind i htmlvisning.

Jeg siger tak for svaret.

> Vedr. problem to, så er det nok nødvendigt med et link til siden, for
> at kunne svare på det.
Problemet er forsvundet, måske der er et problem på worlds server, for nu
har jeg en ny, eller er det mig ?
problemet er at man kan se hjemmesiden på denne sted
http://fp.worldonline.dk/fpe17162594/, som er der der skal oploades, men
ikke her eller kun delvis ?
http://home.worldonline.dk/~17162594/

hvad gør jeg galt
index liger i roden og resten i forskellige mappe
nb siden er ikke færdig !

MVH Peder

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-05-01 20:58

Sat, 19 May 2001 21:11:04 +0200, skrev "Peder"
<snynd-hegns@image.dk>:

>hvad gør jeg galt
>index liger i roden og resten i forskellige mappe
>nb siden er ikke færdig !

Jeg kan ikke se nogen fejl, de er ens begge to hos mig.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Peder

Dato : 19-05-01 21:05

> Jeg kan ikke se nogen fejl, de er ens begge to hos mig.

Jeg mangler indhold venstre side på http://home.worldonline.dk/~17162594/

den var der en kort øjeblik efter jeg sendte sidste indlæg, men forsvandt
igen, er det min browser der er syg IE 50 ?

MVH Peder

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-05-01 01:14

Sat, 19 May 2001 22:05:28 +0200, skrev "Peder"
<snynd-hegns@image.dk>:

>den var der en kort øjeblik efter jeg sendte sidste indlæg, men forsvandt
>igen, er det min browser der er syg IE 50 ?

Mystisk, der er det hele på begge når jeg ser dem, så vidt jeg kan se,
lige fra giffen, hvor der står Dansk et eller andet med småt, jeg ikke
kan læse over Det rigtige valg, java-menu, vejrudsigt og tæller.

Og jeg har sat IE til at opdatere hver gang den går ind på en side, så
det er ikke gamle sider jeg ser.

Prøv at klik på [Shift] + [F5] i hver af de to rammer, så det ikke er
evt. gamle sider i cacheen du ser.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Peder

Dato : 20-05-01 09:56

> [...]
> det er ikke gamle sider jeg ser.
>
> Prøv at klik på [Shift] + [F5] i hver af de to rammer, så det ikke er

Her i dag ser alt ud som det skal, men skal man overhoved kan se siden på
http://fp.worldonline.dk/fpe17162594/
hvor man oploader siden, når man anvender FP Extensions?

MVH Peder