MS Windows
briani 27239
IP problem?
Fra : Jan Nielsen

Dato : 06-12-04 21:19

Hejsa

Jeg har et særdeles mystisk problem. Alle domæne navne jeg har hostet hos et
webhotel, har jeg problemer med at tilgå fra min browser. Selv deres
hjemmeside kan jeg ikke komme i kontakt med. Når jeg bruger cuteftp til at
tilgå mine webhoteller har jeg også problemer. Selv hvis jeg prøver at tilgå
den direkte ip adresse kan jeg ikke komme igennem fra hverken browser eller
ftp klient. Jeg kan komme igennem til alle andre sider jeg har prøvet - lad
det være msn, google, jubii eller andre private sider.

Jeg kører WindowsXP. Jeg har haft ringet til stofanet som er min internet
provider og der skulle ikke være noget problem. Jeg har også prøvet at
skifte computer men bruge samme internet forbindelse og det gik også fint.
Problemet må altså ligge lokalt. Kan mit Windows OS på en eller anden måde
have blokeret for alt access til en ip ell. lignende? Eller kan det være et
gustent routing problem? Jeg tænkte det måske kunne være Win XP SP2, så den
har er lige blevet afinstalleret - det hjalp ikke. Jeg har aldrig haft en
firewall kørende, kun et antivirus program (AVG) og det burde ikke være et
problem - det har jeg dog også deaktiveret nu. Nu er jeg desperat - håber i
kunne have et bud på problemet...

Det mest mærkelige er vel at når jeg i IE slår proxy til og sætter Stofanets
proxy på, er der intet problem fra min browser længere - men det ændrer
desværre ikke på problemerne med ftp klienten. Problemet opstod pludseligt,
uden at jeg har installeret mærkelige applikationer eller lavet andre
underlige ændringer.

Mvh.
Jan

Fra : Jan F. Niebuhr

Dato : 08-12-04 08:39

Har du prøvet at pinge IP'en... Eller lave en tracert.

Med en tracert kan du se hvor signalet stopper...

ping xxx.xxx.xxx.xxx
tracert xxx.xxx.xxx.xxx

Jan