MS Windows
briani 27239
IE - Vinduesstørrelse?
Fra : Jesper Mathiesen

Dato : 06-12-04 12:48

Hejs.

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål

Når jeg i internet explorer klikker på et link, som åbner i et nyt vindue
åbner dette vindue altid i en lille sær størrelse som man derefter skal til
at maksimere.

Jeg har forsøgt at finde ud af hvordan man får vinduet til altid bare at
åbne maksimeret som IE normalt gør det når du bare åbner IE fra
skrivebordet. kan ikke lige finde ud af hvorfor de ekstra IE vinduer som
åbnes har dette mystiske format. Ved nogle hvordan jeg får det fjernet?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-12-04 16:29

I stedet for at klikke på maksimer knappen, så træk vinduet op i den
ønskede størrelse med musen. Når du lukker vinduet vil IE huske
størrelsen.

Fra : Zulu

Dato : 06-12-04 16:32

>I stedet for at klikke på maksimer knappen, så træk vinduet op i den
> ønskede størrelse med musen. Når du lukker vinduet vil IE huske
> størrelsen.

Hold "shift" nede, når du lukker, så husker den størrelsen.

Zulu

Fra : Jakob G.

Dato : 07-12-04 10:20

> Hold "shift" nede, når du lukker, så husker den størrelsen.

Jeg troede det var "Ctrl" - den virker måske også...?

--
Hilsen Jakob

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-04 16:34

Jesper Mathiesen skrev:

>Når jeg i internet explorer klikker på et link, som åbner i et nyt vindue
>åbner dette vindue altid i en lille sær størrelse som man derefter skal til
>at maksimere.

Træk i siderne, undlad at maximere, og IE vil huske den størrelse
du har trukket vinduet til.

Indtil du havner på en side, som vil bestemme størrelsen på dit
browservindue, så må du trække igen.

Fut: news:dk.edb.internet.software.browser, hvor spørgsmålet
hører hjemme og svar herpå bringes.

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : Jakob G.

Dato : 07-12-04 10:21

> Fut: news:dk.edb.internet.software.browser, hvor spørgsmålet
> hører hjemme og svar herpå bringes.

Hvorfor? Gælder problemet med vinduesstørrelser ikke også alle andre
programmer i Windows?

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-04 22:12

Jesper Mathiesen wrote:
> [...]
> skrivebordet. kan ikke lige finde ud af hvorfor de ekstra IE vinduer
> som åbnes har dette mystiske format. Ved nogle hvordan jeg får det

Et sent svar på et hurtigt spørgsmål:

De ekstra vinduer du åbner i I.E. er af én eller anden grund aldrig
maksimerede. Men der findes en lille smart (gratis) utility, som bare
KAN sådan noget. Den hedder noget så passende som "IE New
Windows Maximizer". Den kan også maksimere nye vinduer i
Outlook Express. Hent den her:

http://www.jiisoft.com/

-E.G.

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-12-04 08:55

El Guapo wrote:
> [...]
> KAN sådan noget. Den hedder noget så passende som "IE New
> Windows Maximizer". Den kan også maksimere nye vinduer i

Den kunne jeg da godt bruge. Takker