MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Instalering af Win 98 Se
Fra : Claus Johannsen

Dato : 06-12-04 12:00

Familiens Pc no 2 er brudt ned, og jeg skal have den formateret og
geninstaleret Win 98. Se.
Jeg har aldrig prøvet det før.
Er der nogen steder på nettet, hvor man kan læse, hvordan man skal gøre
skridt for skridt

Hilsen. Claus.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-04 12:34

Claus Johannsen wrote:

> Familiens Pc no 2 er brudt ned, og jeg skal have den formateret og
> geninstaleret Win 98. Se.

Du har ingen vigtige data liggende på PC'en?

Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Johannsen

Dato : 06-12-04 13:19

Nej , der er ingen vigtige data på den. Den bliver mest brugt til spil og
internet (messinger)

Claus.

Fra : Jakob G.

Dato : 06-12-04 13:50

> Er der nogen steder på nettet, hvor man kan læse, hvordan man skal gøre
> skridt for skridt

Jeg vil da mene at det er nok at sætte CD-ROM'en i og følge med på
skærmen...
Installationsprogrammet forklarer da det hele meget godt, synes jeg.

--
Hilsen Jakob

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-12-04 14:00

Jakob G. skrev:

> Jeg vil da mene at det er nok at sætte CD-ROM'en i og følge med på
> skærmen...

Forudsat at BIOS er sat til at boote fra cd-romdrevet...

Just my 2 cent
Hans

Fra : Jakob G.

Dato : 06-12-04 14:42

> Forudsat at BIOS er sat til at boote fra cd-romdrevet...

Nååhh yes... Du har ret. Der er altid flere faldgruber end man regner med.
Men måske findes der jo en startdiskette.

--
Hilsen Jakob

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-12-04 23:49

Jakob G. skrev:

snip

> måske findes der jo en startdiskette.

Jep - been there

Men da manden ikke havde prøvet før ville jeg lige komme med dette hint; da
jeg i sin tid ofte formaterede min 98'er var der af og til knas med
disketten, hvilket ku kalde den kolde sved frem på panden af mig - boot fra
cd-en var bedre, syntes jeg
Hans

Fra : Jakob G.

Dato : 07-12-04 10:18